Σε όλους εκείνους τους λόγους που θα πρέπει να αξιολογήσουν σωστά οι νησιώτες ώστε να δώσουν «ψήφο εμπιστοσύνης» στο ΣΥΡΙΖΑ στις επικείμενες ευρωεκλογές αναφέρθηκε σε συνέντευξη τύπου που παραχώρησε χθες ο αν. υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Νεκτάριος Σαντορινιός με τον βουλευτή Δημήτρη Γάκη και τον ΓΓ του Υπουργείου, Γιώργο Κασσάρα.
Ο κ. Σαντορινιός αναφέρθηκε στα πλεονάσματα που δίνουν την ευχέρεια για την ελάφρυνση των βαρών των νοικοκυριών. Μεταξύ άλλων ο αν. υπουργός δήλωσε τα εξής: «Είναι η πρώτη εκλογική αναμέτρηση που γίνεται μετά την έξοδο της χώρας από τα μνημόνια, που συνετελέσθη στις 21.8.2018, μία έξοδο που πολλοί αμφισβήτησαν. Η χώρα βγήκε στις αγορές με ένα επιτόκιο που ήταν χαμηλότερο από το 2006. Ο ρυθμός ανάπτυξης έχει ανέλθει στο 2,2% σύμφωνα με τις προβλέψεις της ευρωπαϊκής Επιτροπής. Τον Φεβρουάριο του 2015 υπήρχε έλλειμμα 550 εκατ. Ευρώ στα ταμεία του Κράτους. Δεν παράδωσαν απλά άδεια, αλλά χρεωμένα ταμεία. Σήμερα η χώρα, με τους κόπους του ελληνικού λαού και τη χρηστή διοίκηση έχει 34 δισ. Ευρώ πλεόνασμα που μπορούμε να αξιοποιήσουμε υπέρ των πολιτών, να αποπληρώσουμε τα ακριβά δάνεια του ΔΝΤ…
Οι κοινωνικός προϋπολογισμός του κράτους ανερχόταν στα 700 εκατ. Ευρώ και σήμερα αυξήθηκε στα 3,2 δισ. Για πρώτη φορά δόθηκαν επιδόματα στέγασης, επιδόματα οικογενειακά και σε οικογένειες με ένα ή δύο παιδιά… Όλοι πλέον έχουν πρόσβαση στις δομές υγείας. Ταυτόχρονα δώσαμε ανάσα στα νοικοκυριά με τη μείωση του ΕΝΦΙΑ και συγκεκριμένα κατά 30% στα χαμηλότερα οικονομικά κλιμάκια, ποσοστό που το 2020 θα αυξηθεί στο 50%. Συνολικά 1,2 εκατ. νοικοκυριά έχουν μείωση του ΕΝΦΙΑ φέτος. Επιπλέον, η φορολογία των επιχειρήσεων μειώνεται 1% κάθε χρόνο ενώ από το 2020 θα καταργήσουμε την εισφορά αλληλεγγύης για τα εισοδήματα κάτω των 20.000 ευρώ και θα μειώσουμε το ποσοστό της εισφοράς για τα εισοδήματα πάνω από 20.000 ευρώ».
Διευκρίνισε ότι η 13η σύνταξη είναι ένα μόνιμο μέτρο και όχι ένα μέτρο που εφαρμόστηκε άπαξ. Αναφέρθηκε στη μείωση κατά 9% της ανεργίας μέσω της ανάπτυξης. Αναφέρθηκε επίσης στην ενίσχυση στον τομέα υγείας, σε υλικοτεχνικό εξοπλισμό και στα κίνητρα που δόθηκαν ώστε να στελεχωθούν τα αγροτικά ιατρεία και τα κέντρα υγείας στα νησιά. Ανέφερε επίσης ότι έχει δρομολογηθεί η προμήθεια τριών πλωτών ασθενοφόρων για τη μεταφορά των ασθενών στα νοσοκομεία της περιοχής.
Αναφέρθηκε επίσης στο μεταφορικό ισοδύναμο και στην επέκταση του μέτρου στα αεροπορικά εισιτήρια που ενεργοποιήθηκε πριν από λίγες ημέρες. «Το μεταφορικό αποτελεί το επιστέγασμα των θεσμικών πρωτοβουλιών της κυβέρνησης για τη νησιωτικότητα. Αντιμετωπίζει στην ουσία τα προβλήματα μεταφοράς επιβατών, εμπορευμάτων και στρατηγικών φορτίων», είπε ο κ. Σαντορινιός. Ήδη, σύμφωνα με τον αν. υπουργό εκδόθηκαν περισσότερα από 1000 αεροπορικά εισιτήρια με το νέο καθεστώς. Εξίσου σημαντική χαρακτήρισε και την επιδότηση καυσίμων στα μικρά και απομακρυσμένα νησιά, μέτρο που θα επεκταθεί από 1η Ιανουαρίου 2020 σε όλη τη νησιωτική χώρα.
Αναφέρθηκε επίσης στα έργα που έγιναν στη Ρόδο από το ειδικό αναπτυξιακό πρόγραμμα και το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων (βλ. Ροδιακή Έπαυλη, ανάπλαση παραλιακού μετώπου, φράγμα Κρητηνίας κλπ).
Τέλος ο κ. Σαντορινιός κάλεσε τους νησιώτες να επιλέξουν την πολιτική της αναπτυξιακής προοπτικής, ψηφίζοντας τον ΣΥΡΙΖΑ στις επικείμενες ευρωεκλογές, δηλώνοντας χαρακτηριστικά: «Μπροστά μας έχουμε ένα δύσκολο δίλημμα, τη συνέχιση της αναπτυξιακής πορείας, της προοπτικής για τους πολλούς και όχι υπέρ της ελίτ. Απέναντι έχουμε τη φιλελεύθερη και ακροδεξιά λογική η οποία θέλει επταήμερη εργασία, να δώσει όλες τις ιατρικές εξετάσεις στον ιδιωτικό τομέα, να επαναφέρει τον εργασιακό μεσαίωνα. Οι πολίτες πρέπει να πάνε αυτή την Κυριακή στην κάλπη και να δώσουν την απάντηση η οποία βρίσκεται στην πρόοδο».
Απαντώντας σε σχετική ερώτηση της «δημοκρατικής» για την ελάφρυνση του κλάδου του τουρισμού από την υπέρμετρη φορολόγηση, δήλωσε ότι ήδη έχει μειωθεί ο ΦΠΑ στην εστίαση στο 13% ενώ το 2020 θα μειωθεί περαιτέρω στο 11%. Σημείωσε ότι ο κλάδος της εστίασης αποτελεί τη βάση του τουρισμού. Παραδέχθηκε ότι μεγάλο μέρος του ΑΕΠ καλύφθηκε από τον τουρισμό και ότι η τουριστική δραστηριότητα και οι πολύ καλές επιδόσεις συνετέλεσαν στην αύξηση των πλεονασμάτων. «Στις επιχειρήσεις που δυσκολεύτηκαν δίνουμε πίσω αυτό το μέτρο της μείωσης του ΦΠΑ στην εστίαση. Διατείνεται η αντιπολίτευση ότι εφαρμόστηκε και το 2014, μόνο που τότε η αντιπολίτευση εγκατέλειψε την κυβέρνηση, παρέτεινε την αξιολόγηση και έφερε πιο νωρίς τις προεδρικές εκλογές. Τελείωσε με ένα πλεόνασμα της τάξης του 0,2% επειδή δεν είχε προγραμματισμό, ενώ είχε υποχρέωση για πλεόνασμα 1,5% χρεώνοντας τη χώρα με 2 δισ. Ευρώ επιπλέον. Τώρα έχοντας εξασφαλίζει 3.5% πλεόνασμα φέρνουμε λελογισμένες μειώσεις και οι πρώτες μειώσεις που γίνονται είναι στον τουρισμό, στον κλάδο της εστίασης, στον κλάδο της φιλοξενίας στο 11% το 2020», είπε ο κ. Σαντορινιός.
Ο κ. Δημήτρης Γάκης δήλωσε αισιόδοξος για την επιλογή των πολιτών, τονίζοντας ότι ο ΣΥΡΙΖΑ χρειάζεται πίστωση χρόνου προκειμένου να ολοκληρώσει το έργο του. «Ο ελληνικός λαός έχει μία επιλογή. Είτε συνεχίζει να πιέζει για να απολαύσει όλα όσα του στέρησαν οι πολιτικές των μνημονίων, άρα δίνει ψήφο εμπιστοσύνης στον ΣΥΡΙΖΑ, είτε θα επιλέξει να φέρει την κυβέρνηση Μητσοτάκη με ό,τι και αν αυτό συνεπάγεται. Θεωρούμε ότι το αποτέλεσμα θα είναι τέτοιο που δεν θα επιτρέπει στο αυγό του φιδιού να εκκολαφθεί, όπως θέλουν να επιβάλουν οι αντιδραστικές δυνάμεις. Ο ελληνικός λαός έχει δείξει την αντίδρασή του απέναντι σε αυτές τις πολιτικές. Βλέπουμε τη συσπείρωση γύρω από τις πολιτικές του ΣΥΡΙΖΑ και αυτό που έχουμε να πούμε, είναι ότι δεν τελειώσαμε με την πολιτική μας, θέλουμε πίστωση χρόνου. Ό,τι γκρεμίζεται από το οικοδόμημα πρέπει να το χτίσουμε τούβλο-τούβλο βάζοντας ανάμεσα λάσπη. Διαφορετικά θα έχουμε τα ίδια αποτελέσματα», είπε ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ.
Στη σπουδαιότητα του μέτρου του μεταφορικού ισοδύναμου αναφέρθηκε ο κ. Κασσάρας λέγοντας: «Όταν το μεταφορικό ισοδύναμο στα καύσιμα επεκταθεί σε όλα τα νησιά, τότε ο νησιώτης θα αντιληφθεί πόσο σημαντικό είναι αυτό το μέτρο. Οφείλεται η επιτυχία του μέτρου στο συνδυασμό πολιτικής βούλησης και αποτελεσματικότητας. Και αν δεν υπήρχε αυτή η ατυχής συγκυρία, να συνδεθεί δηλαδή η κατάργηση του νησιωτικού ΦΠΑ με την έναρξη του μεταφορικού ισοδύναμου, τότε το μεταφορικό ισοδύναμο θα έχαιρε μεγαλύτερης εκτίμησης. Ελπίζω ότι θα έρθει η στιγμή που θα επανέλθει ο μειωμένος ΦΠΑ στα νησιά και τότε θα είναι προφανής η ισότητα μεταξύ του Έλληνα της στεριάς και του Έλληνα της νησιωτικής Ελλάδας».