Στην συνεδρίαση της Υποεπιτροπής Ορεινών και Νησιωτικών περιοχών όπου συζητήθηκε η ανάπτυξη του Καστελλόριζου σαν ένα παράδειγμα ανάπτυξης των μικρών νησιών τοποθετήθηκε ο βουλευτής Δωδεκανήσου Ηλίας Καματερός, αναπτύσσοντας επιγραμματικά τις προτάσεις του για την εφαρμογή νησιωτικής πολιτικής αναφέροντας ότι απαιτείται πολιτική βούληση για να λυθούν τα προβλήματα και ότι λύσεις υπάρχουν.
Πιο συγκεκριμένα, ανέφερε την εφαρμογή του Μεταφορικού Ισοδύναμου που έγινε με εντολή του Πρωθυπουργού όταν πολλοί έλεγαν ότι δεν μπορεί να εφαρμοστεί και μετά από δουλειά που έγινε υπό τον κ. Δραγασάκη, παρουσίασε την νησιωτική πολιτική ο Πρωθυπουργός το 2016 στη Νίσυρο. – Πρέπει να προχωρήσει η χωροταξική μελέτη του Ν. Αιγαίου που βρίσκεται στο συρτάρι από το 2014 και έχει ευθύνη και η κυβέρνηση μας σ΄αυτό. Παρά την γραφειοκρατία θα μπορούσε να είχε προχωρήσει, γιατί είναι απαραίτητο εργαλείο για την άσκηση οποιασδήποτε πολιτικής.
– Προχωρούμε στην κατηγοριοποίηση των νησιών που είναι απαραίτητη για την αντιμετώπιση των προβλημάτων στα νησιά που είναι διαφορετικά μεταξύ τους. Άλλα είναι τα προβλήματα στα παράκτια νησιά, άλλα στα μικρά και απομακρυσμένα και άλλα στα μεγάλα.
Με βάση αυτό το εργαλείο μπορούν να λυθούν προβλήματα όπως π.χ.:
· Στο θέμα της υγείας. Μπορούν να ενισχυθούν οι δομές υγείας στα μεγάλα νησιά (π.χ. Ρόδος, Κως, για τα Δωδεκάνησα) και να στηρίζουν τα μικρότερα νησιά με περιοδικές αποσπάσεις μερικών μηνών αγροτικών γιατρών αλλά και με τακτικές επισκέψεις εξειδικευμένων γιατρών π.χ. καρδιολόγων, παιδιάτρων, γυναικολόγων κ.α. που θα παρακολουθούν τον τοπικό πληθυσμό.
· Το ίδιο θα μπορούσε να γίνει στον τομέα της παιδείας. Τα σχολεία στα μεγάλα νησιά να “υιοθετήσουν” τα σχολεία των μικρών νησιών με ανάπτυξη προγραμμάτων, ανταλλαγής μαθητών και επισκέψεις ώστε να αντιμετωπιστεί η απομόνωση και έλλειψη κοινωνικότητας των λιγοστών μαθητών των μικρών νησιών.
Το ίδιο είπε ότι μπορεί να γίνει σε όλους τους τομείς, όπως π.χ. στην διοίκηση κ.α.
Για το ακτοπλοϊκό είπε ότι πρέπει να δημιουργηθεί δημόσιος φορέας της μορφής του ΜΕΤΡΟ και των αστικών συγκοινωνιών ώστε να μπορεί να ρυθμίζει τα δρομολόγια και τις τιμές. Μπορεί προς τούτο να επιδοτηθεί από την Ε.Ε. όπως προβλέπεται για την κατασκευή πλοίων που θα δημοπρατεί για δρομολόγηση, θέτοντας όρους, και να ενισχύει τις τοπικές ακτοπλοϊκές μικρές εταιρίες.
Τέλος επισήμανε για πολλοστή φορά την ανάγκη διαχωρισμού των ορεινών από τις νησιωτικές περιοχές αφού και αυτές έχουν διαφορετικά προβλήματα, άρα χρειάζεται διαφορετική αντιμετώπιση.
Γραφείο Τύπου