Περισσότεροι από 49.000 αεροπορικοί επιβάτες θα μπορούσαν να έχουν λάβει αποζημίωση για προβλήματα στις πτήσεις τους πέρυσι το καλοκαίρι, χωρίς όμως να το πράξουν. Το συνολικό ποσό που θα μπορούσε να επιδικαστεί στους ταλαιπωρημένους επιβάτες αγγίζει τα 30 εκατ. ευρώ, εάν υπολογιστεί με βάση το μέγιστο ποσό αποζημίωσης που μπορεί κανείς να λάβει (600 ευρώ σύμφωνα με τον ευρωπαϊκό κανονισμό Ε.Κ. 261). Τα στοιχεία, που παρουσιάζει η AirHelp (οργανισμός για τα δικαιώματα των επιβατών), αφορούν ταξίδια μεταξύ 15 Ιουνίου και 15 Σεπτεμβρίου 2018, ενώ πρόκειται για αποζημιώσεις που μπορούν ακόμη να διεκδικηθούν.
Σύμφωνα με την AirHelp περισσότεροι από 87.300 επιβάτες που ταξίδεψαν πέρυσι στην Ελλάδα μεταξύ 15 Ιουνίου και 15 Σεπτεμβρίου 2018, μπορούν να διεκδικήσουν αποζημίωση από τις αεροπορικές εταιρείες σύμφωνα με τον ευρωπαϊκό κανονισμό Ε.Κ. 261 για τα δικαιώματα των επιβατών αεροπορικών μεταφορών. Παρ’ όλα αυτά, περισσότεροι από 49.300 ταξιδιώτες δεν έχουν λάβει αποζημίωση για προβλήματα που αντιμετώπισαν πέρυσι το καλοκαίρι.
Ο μεγαλύτερος αριθμός επιβατών που αντιμετώπισε κάποιο πρόβλημα με την πτήση και δικαιούται αποζημίωση παρατηρήθηκε στα αεροδρόμια της Αθήνας, του Ηρακλείου Κρήτης, της Κέρκυρας, της Θεσσαλονίκης και της Ρόδου, κυρίως λόγω αυξημένης κίνησης. Αντίστοιχα, ο μικρότερος αριθμός επιβατών που ταλαιπωρήθηκε αφορά τα αεροδρόμια της Κοζάνης, της Σκύρου και της Λήμνου, επίσης λόγω περιορισμένης επιβατικής κίνησης.
Ο Ε.Κ. 261 προβλέπει ότι οι επιβάτες δικαιούνται αποζημίωση σε περίπτωση καθυστέρησης πάνω από τρεις ώρες, άρνησης επιβίβασης και ματαίωσης της πτήσης για λόγους που οφείλονται στην αεροπορική εταιρεία όταν πετούν από αεροδρόμιο χώρας της Ευρωπαϊκής Ενωσης με αεροπορική εταιρεία οποιασδήποτε χώρας και προς αεροδρόμιο χώρας της Ευρωπαϊκής Ενωσης με αεροπορική εταιρεία χώρας της Ενωσης. Σύμφωνα με αυτόν τον κανονισμό, οι επιβάτες μπορούν να διεκδικήσουν αποζημίωση έως και 600 ευρώ/άτομο μέχρι και τρία χρόνια μετά την πτήση. Οι αεροπορικές εταιρείες μπορούν να αποποιηθούν τη συγκεκριμένη υποχρέωση σε εξαιρετικές περιπτώσεις όπως άσχημες καιρικές συνθήκες, τρομοκρατία ή δολιοφθορά ή εξαιτίας κινδύνων για την ασφάλεια των επιβατών όπως θέματα ελέγχου της εναέριας κυκλοφορίας.