Το Αιγαίο είναι απρόβλεπτο λένε οι ιστιοπλόοι, και το Πέλαγος των ποιητών τούς επιβεβαιώνει σε κάθε αγώνα. Ο στόλος του «56ου Ράλλυ Αιγαίου» βρίσκεται στην Αστυπάλαια. Η ιστιοπλοϊκή διαδρομή για κάποια σκάφη κράτησε ακόμη και 28 ώρες με τα πληρώματα να δουλεύουν σε… υπερωρίες για συνεχόμενες αλλαγές πανιών εξαιτίας των αυξομειώσεων στην ένταση του ανέμου που έπαιξαν βασικό ρόλο και στην ανάδειξη των νικητών. Μέχρι τώρα, τα καλύτερα πλασαρίσματα έχει φέρει το «Pega» της Σχολής Ναυτικών Δοκίμων που προηγείται στη γενική κατάταξη με δύο πρωτιές.
Από την πρώτη στιγμή του ιστορικού αγώνα του Πανελληνίου Ομίλου Ανοικτής Θαλάσσης αυτό που ξεχώρισε ήταν η μάχη ανάμεσα σε δύο καθαρόαιμα αγωνιστικά σκάφη, το «Bullet – Encode» (Δημήτρης Δεληγιάννης) και το «Όπτιμουμ 3» (Περικλής Λιβάς – Νίκος Λάζος). Τα δύο 52άρια, χάρισαν εντυπωσιακό θέαμα, ενώ διασταυρώνονταν σε απόσταση λιγότερο από ένα μέτρο με μεγάλες ταχύτητες προκειμένου να περάσουν πρώτοι τις παράκτιες σημαδούρες πριν φύγουν με ελεύθερο πλου προς την Αστυπάλαια. Η μάχη για επικράτηση συνεχίστηκε για περισσότερες από 20 ώρες. Το «Οπτιμουμ 3» προπορεύτηκε μέχρι το Σούνιο αλλά το «Bullet» πέρασε πρώτο τη σημαδούρα τερματισμού τόσο της Σίφνου όσο και αυτή της Αστυπάλαιας.
Η ναυτοσύνη και το «Ευ Αγωνίζεσθαι», που χαρακτηρίζουν τους Ελληνες ιστιοπλόους, φάνηκε στη στιγμή του δεσίματος στο νησί των Δωδεκανήσων. Το «Bullet – Εncode» έδεσε πρώτο, και όταν έφτασε το «Optimum 3» ο πρώτος που έτρεξε να πιάσει τα σκοινιά για να βοηθήσει να δέσει το ιστιοφόρο ήταν ο Ολυμπιονίκης Δημήτρης Δεληγιάννης, δείχνοντας ότι η μάχη τελειώνει από τη στιγμή που ακούγεται η κόρνα τερματισμού.
Στην 170 ναυτικών μιλίων ιστιοδρομία οι συνεχόμενες εναλλαγές διεύθυνσης και έντασης του ανέμου κράτησαν σε πλήρη εγρήγορση όλα τα πληρώματα, τα οποία άλλαζαν συνέχεια τα πανιά τους προκειμένου να βελτιστοποιήσουν την απόδοση των σκαφών τους. Από μπαλόνι σε φλόκο, από φλόκο σε μπαλόνι, από φλόκο σε φλόκο (πιο ελαφρύ, πιο βαρύ), από φλόκο σε τζίμπτοπ (πανί για κλειστή πλαγιοδρομία) κλπ. «Μόνο ανεμοψάκτη (ένα μικρό πανί που έχει τη μορφή του φλόκου, είναι λεπτό και μπορεί να βρει και την παραμικρή αλλαγή στον αέρα) δεν βάλαμε», μας είπαν γελώντας τα πληρώματα.
Στο «Όπτιμουμ» έγιναν 16 αλλαγές πανιών. Οι οκτώ από αυτές πραγματοποιήθηκαν σε τέσσερις ώρες. Αυτό στα μεγάλα σκάφη μεταφράζεται σε πολύ σκληρή δοκιμασία για τα πληρώματα. Στο «Bullet – Encode» πραγματοποιήθηκαν είκοσι αλλαγές πανιών και η ομάδα του ρίσκαρε και έκανε μπαλόνι με πολύ αέρα σε κλειστή πλεύση πετυχαίνοντας μεγάλες ταχύτητες που έφτασαν τους 20 κόμβους.
Η μείωση της έντασης του ανέμου σε κάποια σημεία της διαδρομής βοήθησε τα πιο αργά σκάφη και τα φαβορί έμειναν εκτός των πρώτων θέσεων. Στη γενική κατάσταση στα Performance προηγείται το «Pega» της Σχολής Ναυτικών Δοκίμων με δύο πρωτιές (2 β.π.) με κυβερνήτη τον αντιπλοίαρχο Δημήτρη Σουβαλτζή Π.Ν. Ακολουθούν το «Αiolia» (Σπύρος Παπαντωνίου) και το «Cocobill II» (Νικόλαος Σαραϊλίδης) με 6 β.π. «Το ό,τι ταξιδεύαμε 26-27 ώρες, από μόνο του λέει πολλά πράγματα. Συναντήσαμε διαφορετικούς καιρούς. Κάναμε ό,τι πλεύση υπάρχει. Δοκιμάσαμε βιραρίσματα, μαϊναρίσματα, ό,τι πανιά είχαμε στο σκάφος, κάναμε ό,τι καλύτερο γινόταν για να έρθουμε όσο πιο γρήγορα μπορούσαμε και να πάρουμε μία καλή θέση. Η πρωτιά μάς κάνει ιδιαίτερα χαρούμενους και υπερήφανους. Έγιναν τα πρώτα δύο βήματα. Πρέπει να γίνουν καλά και τα επόμενα», υπογράμμισε ο κ. Σουβαλτζής.
Στην κατηγορία Sport προηγείται το «Water Gipsy» του Ιωάννη Μαραγκουδάκη και ακολουθούν το «Κορμοράνος» (ναύαρχος Κωνσταντίνος Μανιουδάκης Π.Ν.) και το «Αφροδίτη – Solaris». «Και οι δύο πρώτες ιστιοδρομίες ήταν εξαιρετικά ενδιαφέρουσες. Ο αέρας ήταν από πέντε έως και έξι μποφόρ. Όλη η διαδρομή παρουσίαζε ιδιαιτερότητες και έπρεπε να είσαι πολύ έμπειρος για να εφαρμόσεις την κατάλληλη τακτική. Είχαμε πολλές εναλλαγές καιρού από πλευρά πλεύσης, κάτι που σήμαινε πολύ δουλειά στο κατάστρωμα για να αλλάζουμε πανιά συνέχεια. Ήταν 24 – 25 ώρες αρκετά έντονες και εξοντωτικές αλλά το καλό ήταν ότι είχε αέρα και ήρθαμε πολύ γρήγορα τα 170 μίλια», τόνισε ο κ. Μαραγκουδάκης.