Η νέα και αρκετά καινοτόμα συγκοινωνιακή μελέτη για τις κεντρικές περιοχές της πόλης της Ρόδου είναι πλέον έτοιμη και πρόκειται να συζητηθεί σε συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου.
Ο πολιτικός μηχανικός και προϊστάμενος του τμήματος Συγκοινωνιών, Κυκλοφορίας και Αδειών Μεταφορών κ. Αλέξανδρος Μπεκιάρης και η αναπληρώτρια του τμήματος Συγκοινωνιών, Κυκλοφορίας και Αδειών Μεταφορών και Επιβλέπουσα της Μελέτης κα. Βασιλεία Κεφάλα υποστηρίζουν πως η νέα κυκλοφοριακή μελέτη στοχεύει στη διευκόλυνση των πολιτών τόσο με την αποσυμφόρηση του κέντρου, όσο και με τις αλλαγές στις θέσεις στάθμευσης, όπου προβλέπεται διατήρηση κάποιων εκ των ήδη υφισταμένων θέσεων, απαγόρευση στάθμευσης σε κάποιες μέχρι τώρα επιτρεπόμενες περιοχές και δημιουργία νέων θέσεων.
Αναφορικά με τις καινοτομίες της νέας μελέτης, την ενδεχόμενη ταλαιπωρία των πολιτών, τους στόχους της μελέτης και το χρόνο που απαιτείται, προκειμένου να ολοκληρωθεί η εφαρμογή της, προέβη σε δηλώσεις στη «δ» ο κ. Αλέξανδρος Μπεκιάρης: “Στόχος του μελετητή ήταν να αποσυμφορήσει το κέντρο και να οδηγήσει τα οχήματα να κινούνται περιμετρικά σε μεγάλες αρτηρίες, ώστε να αποφευχθούν οι κάθετες ροές εντός του κέντρου. Πραγματοποιήθηκαν επιστημονικές μετρήσεις και διαπιστώθηκε πως η πόλη δεν είναι κορεσμένη όσον αφορά στην κυκλοφορία των οχημάτων, εκτός από κάποια συγκεκριμένα σημεία, στα οποία δημιουργείται συμφόρηση κατά τις ώρες αιχμής. Ακόμη, έγινε προσπάθεια ένωσης των πεζοδρόμων, όσο είναι εφικτό, και δημιουργία δρόμων ήπιας κυκλοφορίας. Οι κυριότερες αλλαγές που προκύπτουν είναι οι εξής: α. Η οδός «Παπαλουκά» γίνεται μονόδρομος, που επιτρέπει μόνο την έξοδο των οχημάτων, β. Στην οδό «Παπανικολάου» γίνεται αμφιδρόμηση και επιτρέπει τόσο την είσοδο, όσο και την έξοδο των οχημάτων και γ. Στις οδούς «Ηρώων Πολυτεχνείου», «Ερυθρού Σταυρού», «Σοφοκλή Βενιζέλου» και «Αμερικής» αλλάζουν οι κατευθύνσεις. Σε ό,τι αφορά στους πεζοδρόμους, βάσει μελέτης προβλέπεται α. Να ενωθεί ο πεζόδρομος της οδού «Δημητρίου Θέμελη» με τμήμα πεζοδρόμου στην οδό «Αμερικής», β. Να μετατραπεί η οδός «25ης Μαρτίου» σε πεζόδρομο και γ. Να πεζοδρομηθεί τμήμα της οδού «Εθνάρχου Μακαρίου». Η μελέτη θα κατατεθεί, πιθανότατα, στο επόμενο δημοτικό συμβούλιο για παραλαβή και έγκριση. Απαραίτητη προϋπόθεση για την εφαρμογή της μελέτης είναι να διενεργηθεί μια υποστηρικτική μελέτη, ώστε να καταστεί εφικτή η εφαρμογή των προαναφερθεισών ρυθμίσεων. Η πρακτική εφαρμογή των εν λόγω αλλαγών προϋποθέτουν αναδιαμόρφωση των κόμβων και αλλαγή στις ρυθμίσεις των φωτεινών σηματοδοτών. Το συγκεκριμένο έργο, εφόσον εγκριθεί από το δημοτικό συμβούλιο, προβλέπεται να τεθεί σε ισχύ από τη νέα τουριστική περίοδο. Βέβαια, η απόφαση του δημοτικού συμβουλίου ενδέχεται να προβλέπει την καθολική ή τμηματική εφαρμογή του σχεδίου. Σκοπός της μελέτης είναι η αποφυγή της ταλαιπωρίας των οδηγών. Ωστόσο, οποιαδήποτε αλλαγή συνήθειας επιφέρει στην αρχή δυσκολία μέχρι να επέλθει η αφομοίωση των νέων δεδομένων. Οι αλλαγές που προβλέπονται καθίστανται εύκολα πραγματοποιήσιμες, γεγονός που σημαίνει πως εάν δοθεί έγκριση από το δημοτικό συμβούλιο, το έργο πραγμάτωσης δεν θα είναι ιδιαίτερα χρονοβόρο”.
Τέλος, αρκετές είναι οι αλλαγές που προβλέπει η νέα μελέτη σχετικά με τις θέσεις στάθμευσης. Αναλυτικότερα, παρακάτω αναγράφονται ανά Τομέα, οι βασικές παρεμβάσεις και προσαρμογές στη νέα κυκλοφοριακή οργάνωση της περιοχής μελέτης.
ΤΟΜΕΑΣ Α – ΕΜΠΟΡΙΚΟΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΣ ΤΟΜΕΑΣ
Στον Τομέα Α χωροθετούνται 186 θέσεις αποκλειστικής στάθμευσης κατοίκων, 558 θέσεις με πληρωμή στην οδό και 398 θέσεις με πληρωμή εκτός οδού. Επιπρόσθετα δημιουργούνται και 317 θέσεις δικύκλων.
ΤΟΜΕΑΣ Β – ΕΝΥΔΡΕΙΟ
Στον Τομέα Β προτείνεται να μην αλλάξει το υφιστάμενο καθεστώς και η στάθμευση να παραμείνει ελεύθερη χωρίς κανένα περιορισμό, για την εξυπηρέτηση των κατοίκων, των λουομένων και των διαμενόντων στα ξενοδοχεία. Μετά την εφαρμογή των νέων ρυθμίσεων, θα υπάρχουν συνολικά 365 θέσεις χωρίς περιορισμό. Για την εξυπηρέτηση των αναγκών στάθμευσης, μετά και την πεζοδρόμηση της οδού Νικολάου Σάββα και την κατάργηση των θέσεων στάθμευσης στην οδό, προτείνεται η διαμόρφωση του εγκαταλελειμμένου γηπέδου τένις (απέναντι από το Καζίνο) σε χώρο στάθμευσης δυναμικότητας 50 θέσεων. Επίσης, προτείνεται η εφαρμογή αμφίπλευρης στάθμευσης επί της οδού Καλύμνου και της οδού Κω, καθώς οι δύο οδοί διαθέτουν επαρκές πλάτος. Επισημαίνεται ότι θα πρέπει να επαναδιαγραμμισθούν οι θέσεις υπό γωνία στάθμευσης στην περιοχή έμπροσθεν του Ενυδρείου (οδός Καλύμνου), ώστε να είναι στραμμένες προς τη φορά της κίνησης των οχημάτων, διευκολύνοντας έτσι τους ελιγμούς στάθμευσης των οδηγών.
ΤΟΜΕΑΣ Γ – ΓΕΝΙΚΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑ
Μετά την εφαρμογή των νέων κυκλοφοριακών ρυθμίσεων και την προτεινόμενη επέκταση του συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης έως την οδό Ίωνος Δραγούμη στο ανατολικό όριο του Τομέα, δημιουργούνται συνολικά 88 θέσεις αποκλειστικής στάθμευσης κατοίκων, 48 θέσεις στην οδό με πληρωμή, 288 θέσεις χωρίς περιορισμό και 18 θέσεις δικύκλων. Οι θέσεις κατοίκων χωροθετούνται στις οδούς Αμμοχώστου και 28ης Οκτωβρίου, ώστε να εξασφαλιστούν οι σταθμεύσεις των κατοίκων στα όρια της περιοχής εφαρμογής του συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης και να προφυλαχθούν από εκείνους τους οδηγούς που επιλέγουν να σταθμεύσουν εκτός του συστήματος. Οι θέσεις με πληρωμή χωροθετούνται επί της οδού Αλεξ. Διάκου και επί της οδού Αμμοχώστου, πλησίον του εμπορικού κέντρου. Πιθανή επέκταση των ορίων της ελεγχόμενης στάθμευσης και κυρίως θέσπιση και άλλων θέσεων κατοίκων, θα πρέπει να διερευνηθεί μετά την εφαρμογή του συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης και μετά τις σχετικές έρευνες αξιολόγησης της λειτουργίας του που θα πρέπει να διενεργηθούν.
ΤΟΜΕΑΣ Δ – ΝΟΤΙΟ ΤΜΗΜΑ ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΜΕΛΕΤΗΣ
Όπως και στην περιοχή του Ενυδρείου, προτείνεται να μην μεταβληθεί το υφιστάμενο καθεστώς και η στάθμευση να παραμείνει ελεύθερη χωρίς κανένα περιορισμό, για την εξυπηρέτηση των κατοίκων και των διαμενόντων στα τουριστικά καταλύματα. Μοναδική εξαίρεση αποτελεί η δημιουργία θέσεων αποκλειστικής στάθμευσης κατοίκων στην οδό Αλ. Φλέμινγκ (πλησίον του Πάρκου Θέρμαι), προκειμένου να προστατευθούν οι διαμένοντες σε αυτή την περιοχή από την έντονη ζήτηση των επισκεπτών με προορισμό τον εμπορικό πυρήνα του κέντρου. Μετά την εφαρμογή των προτεινομένων κυκλοφοριακών ρυθμίσεων, θα υπάρχουν συνολικά 288 θέσεις χωρίς περιορισμό, 15 θέσεις κατοίκων, και 35 θέσεις δικύκλων, ενώ προτείνεται να παραμείνουν σε ελεύθερη χρήση οι 240 περίπου θέσεις στους χώρους στάθμευσης στον περιβάλλοντα χώρο του πρώην Νοσοκομείου.
https://www.dimokratiki.gr/arxeio/pistevoun-oti-i-nea-kikloforiaki-meleti-tha-aposimforisi-to-kentro-tis-poleos/