Ενταση έχει δημιουργηθεί στο εσωτερικό της Δημοτικής Επιχείρησης Συγκοινωνιών Ρ.Ο.Δ.Α, με το Συνδικάτο Εργαζομένων να αντιτίθεται, με σχετική ανακοίνωση, στον πρόεδρο της Δημοτικής Επιχείρησης, κ. Δημήτριο Καρατζιά, για λόγους, οι οποίοι αφορούν στις συνθήκες υπό τις οποίες λειτουργεί η επιχείρηση, τα προβλήματα που αντιμετωπίζει και την έλλειψη πρωτοβουλιών από πλευράς Προεδρίας και Διεύθυνσης, προκειμένου να εξευρεθούν λύσεις που θα οδηγήσουν στην βελτίωση της υπάρχουσας κατάστασης.
Πέραν τούτου, κάθετα αντίθετο δηλώνει το Συνδικάτο Εργαζομένων της ΔΕΣ Ρ.Ο.Δ.Α με την ενδεχόμενη ενσωμάτωση της επιχείρησης στα ΚΤΕΛ και υποστηρίζει πως κύριο μέλημα των ιθυνόντων θα πρέπει να είναι η διόρθωση των προβλημάτων λειτουργίας και διαχείρισης και όχι η ενσωμάτωση της δημοτικής επιχείρησης με μια ιδιωτική.
Σε δηλώσεις στη «δ», αναφορικά με το όλο ζήτημα, προέβησαν στελέχη της ΔΕΣ Ρ.Ο.Δ.Α, αλλά και ο πρόεδρος του Συνδικάτου.
Ο πρόεδρος της ΔΕΣ Ρ.Ο.Δ.Α, κ. Δημήτριος Καρατζιάς, δήλωσε: “Ποτέ δεν ισχυρίστηκα πως θα έπρεπε να ενσωματωθεί η επιχείρηση με τα ΚΤΕΛ. Αυτό το οποίο υποστήριξα ήταν το γεγονός ότι είμαι πρόθυμος να συμμετάσχω σε οποιαδήποτε συζήτηση διεξαχθεί και έχω φροντίσει ήδη για την ενημέρωση του δημάρχου. ¶λλωστε, δεν είμαι εγώ ο αρμόδιος που θα λάβει τέτοιου είδους αποφάσεις. Δεν είναι μια απόφαση ατομική. Είναι ένα ζήτημα που, εάν χρειαστεί, θα κριθεί από την απόφαση του δημοτικού συμβουλίου. Εάν δεν πληροφορηθώ πλήρως για τις προτάσεις δεν μπορώ να σχηματίσω άποψη επί του θέματος. Αυτό που είμαι σε θέση να αναφέρω είναι πως τάσσομαι περισσότερο υπέρ του ενιαίου φορέα συγκοινωνιών, παρά της σύμπραξης. Βέβαια, σε κάθε περίπτωση θα φροντίσω για την εξασφάλιση των δικαιωμάτων των εργαζομένων. Η ΔΕΣ Ρ.Ο.Δ.Α παρουσιάζει εισπρακτική επιτυχία και εξακολουθούμε να αναζητάμε λύσεις και να δραστηριοποιούμαστε για την περαιτέρω βελτίωσήτης. Περικοπές έχουν γίνει, αλλά αυτό είναι ένα φαινόμενο που δεν συναντάται μόνο στη συγκεκριμένη επιχείρηση. Αναφορικά με το ζήτημα του στόλου, θα πρέπει να καταστεί σαφές ότι πολλά από τα λεωφορεία είχαν αρκετές φθορές, καθώς ήταν μεταχειρισμένα. Δεν έχουμε εφοδιαστεί με καινούργια λεωφορεία. Συνεπώς, είναι λογικό να εμφανίζουν προβλήματα που χρήζουν επισκευής. Συνδυαστικά με την έντονη γραφειοκρατία που παρατηρείται πλέον όσον αφορά στην αγορά ανταλλακτικών, τα προβλήματα οξύνονται. Σχετικά με τα συσσωρευμένα χρέη που προέκυψαν από τις άλλες επιχειρήσεις που αφομοιώθηκαν από τη ΔΕΣ Ρ.Ο.Δ.Α θεωρώ πως θα πρέπει να τα αναλάβει ο Δήμος. Δεν έχω αποκλειστική ευθύνη ως πρόεδρος, αλλά ως δημοτικός σύμβουλος, καθώς ήμουν μέλος του Δ.Σ όταν ελήφθη η ομόφωνη απόφαση της ενσωμάτωσης όλων των επιχειρήσεων σε μία. Ως πρόεδρος, απλώς, συνεχίζω την εφαρμογή της απόφασης. Σκοπεύω να προβώ σε εξώδικα εναντίον όλων των μελών του Συνδικάτου που συνυπογράφουν την ανακοίνωση. Σκοπός μας δεν θα πρέπει να είναι η επίλυση προσωπικών προβλημάτων, αλλά η εξεύρεση λύσεων για σοβαρότερα θέματα. Όμως, επειδή χρησιμοποιείται το όνομά μου θα κινηθώ νομικά. Επίσης, θα ήθελα να τονίσω πως κατέβαλα τεράστιες προσπάθειες για να παραμείνει η επιχείρηση κοινωφελής, αν και τότε δεν διατελούσα πρόεδρος. Θεωρώ πως αρμόδιος για να με κρίνει είναι μόνο ο Ροδιακός λαός, όπως κάνει κάθε χρόνο”.
Ο διευθυντής της ΔΕΣ Ρ.Ο.Δ.Α, κ. Φώτης Καραμανώλης, δήλωσε: “Δεν έχουν γίνει συζητήσεις περί συγχώνευσης της επιχείρησης με τα ΚΤΕΛ. Δεν είναι ένα κομμάτι, το οποίο αφορά αποκλειστικά τη διεύθυνση και τη διοίκηση της ΔΕΣ Ρ.Ο.Δ.Α. Η τελική απόφαση έγκειται στο Δήμο, διότι πρόκειται για δημοτική επιχείρηση. Σαφώς, σκοπός θα πρέπει να είναι η εξασφάλιση των εργαζομένων πριν ληφθεί οποιαδήποτε απόφαση. Διαφωνώ με την ανακοίνωση του Συνδικάτου. Οι διαδικασίες για την αγορά ανταλλακτικών έχουν γίνει αρκετά περίπλοκες και χρονοβόρες. Παλαιότερα αρκούσε μια έρευνα της τοπικής αγοράς για την αγορά ανταλλακτικών. Με τις σημερινές συνθήκες γραφειοκρατίας οι βλάβες του στόλου, όπως λογικά προκύπτει, καθυστερούν ως προς την επισκευή τους. Όσον αφορά στις οφειλές που προέκυψαν προ τριών ετών στη Ρ.Ο.Δ.Α, θα ήθελα να επισημάνω πως ήταν απόφαση του Δήμου η συγχώνευση όλων των κοινωφελών επιχειρήσεων σε μία. Επελέγη η ΔΕΣ Ρ.Ο.Δ.Α και αναγκαστικά, συμπεριλήφθηκαν σε αυτή και όλες οι υπόλοιπες επιχειρήσεις. Η Ρ.Ο.Δ.Α αυτή τη στιγμή βρίσκεται σε δυσχερή θέση, διότι επωμίζεται το βάρος της εξόφλησης όλων αυτών των χρεών. Η κάλυψη αυτών των χρεών δεν επιτρέπει στην επιχείρηση να εξελιχθεί όπως θα έπρεπε. Για το λόγο αυτό έχουμε αιτηθεί στο Δήμο την εξόφληση χρεών που μας οφείλει και έχουν προκύψει από παλαιότερα δρομολόγια, τα οποία παραμένουν απλήρωτα. Η Ρ.Ο.Δ.Α είναι μια υγιής επιχείρηση και αυτοεξυπηρετούμενη. Δεν έχουμε επιβαρύνει τον κρατικό προϋπολογισμό. Αντιθέτως έχουμε βοηθήσει σε πολλές περιπτώσεις το Δήμο. Είμαι κάθετα αντίθετος με τη λέξη «κατάντια» που χρησιμοποιήθηκε από το Συνδικάτο”.
Τέλος, ο πρόεδρος του Συνδικάτου Εργαζομένων της ΔΕΣ Ρ.Ο.Δ.Α κ. Εμμανουήλ Κουντουδάκης, τοποθετήθηκε επί του θέματος, λέγοντας: “Ο πρόεδρος της επιχείρησης, σε δηλώσεις, στις οποίες προέβη προ μίας εβδομάδας, ισχυρίστηκε πως δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα. Η εισπρακτική επιτυχία, στην οποία αναφέρεται, προέκυψε από περικοπές μισθών και τη μη επιδιόρθωση των βλαβών του στόλου. Το δικό μας πρόβλημα έγκειται κυρίως στην κακή λειτουργία της επιχείρησης και τη συντήρηση του στόλου. Συμφωνώ στο γεγονός, ότι μπορεί να μην ευθύνεται εξ’ ολοκλήρου ο πρόεδρος, αλλά να διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο και οι διαδικασίες. Ωστόσο, θα πρέπει να προσαρμοζόμαστε στις συγκυρίες και να αναζητάμε λύσεις. Έπειτα, ανοίχτηκε θέμα συνένωσης της Ρ.Ο.Δ.Α με τα ΚΤΕΛ ή την εξαγορά της από τα ΚΤΕΛ, από τον πρόεδρο της επιχείρησης σε μία εξαιρετικά δύσκολη εποχή για όλους τους εργαζόμενους. Θεωρώ πως η ΔΕΣ Ρ.Ο.Δ.Α δεν έχει λόγο να ενσωματωθεί. Είναι μια επιχείρηση που αν διαχειριστεί σωστά θα είναι εξαιρετικά κερδοφόρα. Η Ρ.Ο.Δ.Α είναι δημοτική επιχείρηση, ενώ τα ΚΤΕΛ ιδιωτική. Για ποιο λόγο μια κερδοφόρα για το Δήμο επιχείρηση, εάν ληφθούν τα απαραίτητα μέτρα, να δοθεί σε ιδιώτη; Δεν είναι δυνατόν μια επιχείρηση που πριν από 5 έτη είχε άριστα αποτελέσματα, ξαφνικά να εμφανίζει προβλήματα.
Αναφέρεται ο κ. Καρατζιάς στα χρέη που προήλθαν από την ενσωμάτωση των κοινωφελών επιχειρήσεων. Το ίδιο το Συνδικάτο είχε εκφράσει την επιφύλαξή του ως προς την εφαρμογή αυτής της απόφασης, εφόσον δεν διεξήχθη καμία μελέτη και τα αποτελέσματα φαίνονται σήμερα. Οι δυνατότητες της επιχείρησης είναι πολλές αρκεί να υπάρξει σωστή οργάνωση. Εάν, όμως, δεν ασχοληθούν σοβαρά και υπεύθυνα οι ιθύνοντες δεν υπάρχει καμία ελπίδα βελτίωσης”.