Στις προτεραιότητες της νέας ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών το σχέδιο ανάπτυξης των μικρών αεροδρομίων – Ποια αεροδρόμια θα μείνουν, λόγω μη ικανοποιητικών αποδόσεων, στο δημόσιο;
Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΥΠΑ, τα τρία πρώτα αεροδρόμια σε αύξηση κίνησης στο επτάμηνο του 2019, σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2018 περιλαμβάνονται στο κατάλογο των 23 περιφερειακών αεροδρομίων που παραμένουν στον έλεγχο του δημοσίου. Πρόκειται για τα αεροδρόμια των Ιωαννίνων (αύξηση 30% σε σχέση με το επτάμηνο του 2018), Λήμνου (αύξηση 18%) και Αγχιάλου (15,5%). Οι απόλυτοι αριθμοί των επιβατών που διακινήθηκαν από τα συγκεκριμένα αεροδρόμια είναι μικροί – για παράδειγμα το αεροδρόμιο των Ιωαννίνων εξυπηρέτησε στο επτάμηνο 76.959 επιβάτες, αλλά οι αυξήσεις είναι μεγάλες με αποτέλεσμα οι υποδομές να βρίσκονται στα όριά τους και να απαιτείται αναβάθμιση.
Το μοντέλο με το οποίο θα αξιοποιηθούν τα 23 περιφερειακά αεροδρόμια φαίνεται πως αποτελεί προτεραιότητα για την κυβέρνηση καθώς τα στελέχη της βλέπουν πως οι δυσλειτουργίες των αεροδρομίων προκαλούν πλήγμα στην ανάπτυξη του τουρισμού. Εδώ είναι, όμως, που αρχίζουν τα δύσκολα. Θα ακολουθηθεί το μοντέλο των δύο ή τριών «πακέτων» αεροδρομίων όπως συνέβη με τα δύο «πακέτα» των μεγάλων περιφερειακών αεροδρομίων που πέρασαν υπό τη διαχείριση της Fraport Greece; Μήπως κάποια αεροδρόμια, που έχουν τις καλύτερες προοπτικές ανάπτυξης, μπορούν να παραχωρηθούν ξεχωριστά; Ποια αεροδρόμια θα μείνουν, λόγω μη ικανοποιητικών αποδόσεων, στο δημόσιο;
Πρόκειται για τα αεροδρόμια Αλεξανδρούπολης, Ιωαννίνων, Κοζάνης, Καστοριάς, Νέας Αγχιάλου, Καλαμάτας, Άραξου, Λήμνου, Χίου, Ικαρίας, Σκύρου, Μήλου, Νάξου, Πάρου, Σύρου, Καλύμνου, Αστυπάλαιας, Σητείας, Λέρου, Κάσου, Καρπάθου, Κυθήρων και Καστελόριζου.