Τα στοιχεία των πελατών της στέλνει η ΔΕΗ στην Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων με στόχο να διευρυνθεί η ηλεκτρονική βάση δεδομένων για σαρωτικές διασταυρώσεις.
Έτσι, η ΑΑΔΕ αποκτά πρόσβαση σε αναλυτικά στοιχεία πελατών της ΔΕΗ σε μια προσπάθεια του οικονομικού επιτελείου της κυβέρνησης να δημιουργήσει μια μεγάλη, ψηφιακή βάση δεδομένων.
Η διοίκηση της ΔΕΗ, που λίγες ημέρες πριν, ανακοίνωσε ότι θα προβεί σε στενό «πρέσινγκ» 30.000 στρατηγικών κακοπληρωτών, αναμένεται να στείλει συγκεκριμένα στοιχεία στην Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ).
Οπως τονίζεται στη σχετική ανακοίνωση, η ΔΕΗ πρόκειται να διαβιβάσει στην ΑΑΔΕ τα εξής δεδομένα των συμβεβλημένων καταναλωτών:
α) Αριθμό Παροχής,
β) ΑΦΜ συνδρομητή (ή αριθμό αστυνομικής ταυτότητας εφόσον στερείται ΑΦΜ),
γ) Κατανάλωση ηλεκτρικού ρεύματος σε κιλοβατώρες (KWh),
δ) Κόστος ηλεκτρικού ρεύματος (καθαρή αξία λογαριασμού),
ε) Ημερολογιακό έτος αναφοράς με σκοπό τη διευκόλυνση των διασταυρώσεων που διενεργεί το Υπουργείο Οικονομικών για την πάταξη της φοροδιαφυγής και την επίτευξη φορολογικής συμμόρφωσης.
Η ΑΑΔΕ ήδη γνώριζε, μέσω των Ε1, τόσο τα ΑΦΜ των καταναλωτών όσο και τους αριθμούς παροχής της ΔΕΗ. Οπότε οι νέες πληροφορίες που θα παρέχει η ΔΕΗ στην ΑΑΔΕ είναι η κατανάλωση του ρεύματος και το καθαρό κόστος του ρεύματος.
Με αυτόν τον τρόπο εκτιμάται ότι η ΑΑΔΕ θα σχηματίσει μια τεράστια βάση δεδομένων, με καταγραφές των προφίλ των καταναλωτών, στα αμερικανικά πρότυπα. Με λίγα λόγια, στο φορολογικό προφίλ των πολιτών θα περιλαμβάνονται πληροφορίες όπως το τί καταναλώνουν και το πόσα δαπανούν και κατόπιν, τα στοιχεία αυτά θα συγκρίνονται με τα δηλωθέντα εισοδήματα προκειμένου να αποκαλύπτονται περιπτώσεις φοροδιαφυγής.
Ωστόσο, όπως επισήμανε πριν από λίγες ημέρες ο νέος πρόεδρος της ΔΕΗ Γιώργος Στάσσης, η επιχείρηση βρίσκεται σε ένα δύσκολο σταυροδρόμι, καθώς οι ανάγκες ρευστότητας υπολογίζονται στα 750 εκατομμύρια ευρώ.