Επιμένουν στη θέση τους για μείωση των αφίξεων κρουαζιερόπλοιων στην Ελλάδα κατά το 2014 οι εκπρόσωποι των μεγάλων εταιρειών κρουαζιέρας, παρά το γεγονός ότι ο ΟΛΠ θεωρεί θετικά τα πρώτα σημάδια για την επόμενη χρονιά, ενώ ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης τονίζει ότι η άποψη αυτή μέχρι στιγμής δεν αποδεικνύεται.
Πιο συγκεκριμένα προχθές, κατά τη διάρκεια των εργασιών της 3ης Ημερίδας Κρουαζιέρας, στην αίθουσα εκδηλώσεων του ΟΛΠ ΑΕ, οι εκπρόσωποι των εταιρειών κρουαζιέρας έθιξαν δυο θέματα: τη μείωση των αφίξεων που δείχνουν τα στοιχεία τους για το 2014 και το πρόβλημα στην ανάπτυξη του home port.
Σε ό,τι αφορά τη μείωση των αφίξεων που αναμένουν για το 2014, ο κ. Ανδρέας Στυλιανόπουλος, ο οποίος εκπροσωπεί τον όμιλο της Royal Caribbean στην Ελλάδα, σημείωσε πως οι αφίξεις θα έχουν μια μικρή μείωση την επόμενη χρονιά, αφού τα πλοία πηγαίνουν σταδιακά σε νέες αγορές, όπως είναι η Ασία και η Αυστραλία.
Οσον αφορά το home port, τόνισε ότι χρειάζεται να υποστηρίξουμε την αεροπορική μας σύνδεση με τις ΗΠΑ, αφού αποτελεί τη μεγαλύτερη πηγή επιβατών κρουαζιέρας στον κόσμο.
Ο κ. Μιχάλης Νομικός της Donomis ανέβασε τους τόνους, κάνοντας λόγο για δραματική μείωση, ενώ ο κ. Χρήστος Μακρυαλέας υπογράμμισε ότι η μείωση θα είναι της τάξης του 25% περίπου από την αμερικανική αγορά. Ο διευθύνων σύμβουλος της Louis Κυριάκος Αναστασιάδης υπογράμμισε ότι ο τουρισμός θα έχει αύξηση κατά 10% με 15% το 2014 και ένα μέρος από την αύξηση αυτή θα αφορά την κρουαζιέρα. Στάθηκε όμως στα προβλήματα που έχει η κρουαζιέρα σήμερα, όπως είναι η προτεραιότητα που έχουν τα ακτοπλοϊκά στην κίνηση του λιμανιού. Θέμα που όμως ξεκαθάρισε άμεσα ο κ. Βαρβιτσιώτης, τονίζοντας ότι η ακτοπλοΐα ως κοινωνικό αγαθό έχει προτεραιότητα σε ό,τι αφορά την είσοδο και έξοδο από το λιμάνι.
Τέλος, ο αντιπρόεδρος της Ενωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας Μιχάλης Λάμπρος τόνισε και αυτός με τη σειρά του ότι υπάρχει καταγεγραμμένη η τάση των μεγάλων εταιρειών κρουαζιέρας να ανοίξουν νέες αγορές προς την Ασία, με αποτέλεσμα αρκετά πλοία να βάζουν ρότα για εκείνες τις περιοχές.
Σε ό,τι αφορά το home port, υπογράμμισε ότι είναι αναγκαίο να μεταβεί συντεταγμένα η ελληνική πολιτεία στις ΗΠΑ, που είναι η έδρα των μεγαλύτερων ομίλων του κόσμου, ώστε να καταφέρουμε να δημιουργήσουμε τις προϋποθέσεις ανάπτυξης του home port στη χώρα μας.
Κινήσεις σε 4 άξονες
Η ενίσχυση της θέσης της Ελλάδας ως βάσης κρουαζιέρας αποτελεί στόχο και του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου. Οπως σημείωσε και ο υπουργός Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, η χώρα μας είναι ο τρίτος δημοφιλέστερος προορισμός, αλλά τα έσοδά της είναι περιορισμένα λόγω του ότι τα περισσότερα κρουαζιερόπλοια περνούν transit.
Οι πρωτοβουλίες του υπουργείου θα κινηθούν σε τέσσερις άξονες: αναβάθμιση λιμενικών υποδομών- ασφάλεια λιμανιών -μεταφορές – τοπική κοινωνία.
https://www.dimokratiki.gr/arxeio/miosi-stis-afixis-krouazieroplion-vlepoun-i-eteries/