«Ο Καλλικράτης θα πρέπει να θεσμοθετήσει τη σταθερή χρηματοδότηση των Περιφερειών. Να είναι ξεκάθαρες οι αρμοδιότητές της και το κράτος να εμπιστευτεί την τοπική αυτοδιοίκηση».
Αυτό υπογραμμίζει σε συνέντευξή του στη «δ», ο επικεφαλής της παράταξης της μείζονος μειοψηφίας του περιφερειακού συμβουλίου κ. Χαράλαμπος Κόκκινος με αφορμή τις αλλαγές που έχουν δρομολογηθεί για τον Καλλικράτη.
«Για να λειτουργεί σωστά η Περιφέρεια απαιτείται στελέχωση σε ανθρώπινο δυναμικό, οργανωμένη αντιμετώπιση των προβλημάτων των πολιτών και αναπτυξιακός προγραμματισμός και δράση», δηλώνει ο κ. Κόκκινος.
Σε ερώτηση σχετικά με την υποψηφιότητά του στις εκλογές της αυτοδιοίκησης ο κ. Χαράλαμπος Κόκκινος δηλώνει τα ακόλουθα:
«Η επιθυμία η δική μου και των συνεργατών μου στο περιφερειακό συνδυασμό «Νέα Εποχή για τα νησιά μας» είναι να προχωρήσουμε στην αυτόνομη κάθοδό μας στις επόμενες περιφερειακές εκλογές. Βασική επιδίωξή μας είναι να διευρύνουμε τις κοινωνικές μας συμμαχίες και την αποδοχή των θέσεών μας από τους νησιώτες μας».
Σχετικά με τα προβλήματα που παρουσιάστηκαν στις θαλάσσιες συγκοινωνίες ο κ. Κόκκινος δηλώνει:
«Θεωρώ αυτονόητο ότι πρέπει να σταματήσουν οι περικοπές στα δρομολόγια των άγονων γραμμών. Η οργανωμένη σύνδεση με τον Πειραιά και η ενδοεπικοινωνία των νησιών μας επιβάλλεται, δεν είναι αιτούμενο».
Η συνέντευξη του κ. Χαράλαμπου Κόκκινου, αναλυτικά:
• Τη στιγμή που γίνεται λόγος για το χωροταξικό των ΟΤΑ και τη διάσπαση των δήμων σε μεγάλα νησιά δεν γίνεται λόγος καν για τον τρόπο λειτουργίας της Περιφέρειας. Πρέπει να γίνουν αλλαγές στο μοντέλο που επελέγη;
Στα πλαίσια των αλλαγών που αναμένονται είναι βέβαιο ότι θα υπάρξουν και ρυθμίσεις και αλλαγές και στη λειτουργία των Περιφερειών. Από ό,τι διαφαίνεται οι Περιφέρεις παραμένουν 13 και αλλαγές θα υπάρχουν μόνο στο χωροταξικό των ΟΤΑ. Αναμένουμε και επίσημα να ανοίξει η ατζέντα του διαλόγου και είμαστε εμείς που επισημαίνουμε ότι θα πρέπει να αποσαφηνιστεί και να σταθεροποιηθεί το θεσμικό πλαίσιο που διέπει τις Περιφέρειες.
• Ποιες είναι οι προτάσεις της παρατάξεώς σας για τη λειτουργία της Περιφέρειας; Σε ποια σημεία του χρήζει τροποποίησης ο Καλλικράτης;
Ο Καλλικράτης θα πρέπει να θεσμοθετήσει τη σταθερή χρηματοδότηση των Περιφερειών. Να είναι ξεκάθαρες οι αρμοδιότητές της και το κράτος να εμπιστευτεί την τοπική αυτοδιοίκηση. Για να λειτουργεί σωστά η Περιφέρεια απαιτείται στελέχωση σε ανθρώπινο δυναμικό, οργανωμένη αντιμετώπιση των προβλημάτων των πολιτών και αναπτυξιακός προγραμματισμός και δράση. Δυστυχώς τα παραπάνω δεν τα τηρεί η Περιφερειακή Αρχή και ο κ. Μαχαιρίδης.
• Πώς αξιολογήσατε τις αλλαγές στον οργανισμό της Περιφέρειας που ψηφίστηκαν στη συνεδρίαση του περιφερειακού συμβουλίου;
Οι αλλαγές στον οργανισμό της Περιφέρειας ουσιαστικά δεσμεύουν τη νέα περιφερειακή αρχή και το νέο Περιφερειακό Συμβούλιο που θα προκύψει μετά τις εκλογές του Μαϊου του 2014. Ως τότε θα πρέπει να έχει εγκριθεί και να έχει δημοσιευθεί και στην εφημερίδα της κυβέρνησης. Η αύξηση των τμημάτων και των διευθύνσεων προϋποθέτει και αύξηση του αριθμού των υπαλλήλων που υπηρετούν. Στα πλαίσια της νησιωτικότητας θα πρέπει να το διεκδικήσουμε παρά τις ενδεχόμενες αντιρρήσεις της Τρόικας και των Δανειστών.
• Πώς θα πρέπει να αντιμετωπιστεί το ζήτημα των ακτοπλοϊκών και των αεροπορικών συγκοινωνιών στα Δωδεκάνησα και τις Κυκλάδες;
Η αξιοποίηση των υδροπλάνων είναι αναγκαία περισσότερο από κάθε άλλη φορά. Οι αεροπορικές εταιρίες κερδίζουν από τις γραμμές μας αφού υπάρχει μεγάλη ζήτηση και τη θερινή αλλά και τη χειμερινή περίοδο. Απαιτείται από αυτές σωστός προγραμματισμός. Δεν είναι δυνατόν να υπάρχει πτήση Ρόδος – Αθήνα στις 13.30 και η αμέσως επόμενη να είναι στις 13.40 δηλαδή δέκα λεπτά μετά και η μεθεπόμενη έξι ώρες αργότερα. Τέλος, όσον αφορά την ακτοπλοϊα είναι αναγκαία η αξιοποίηση μελετών, όπως αυτή του «μετρό του Αιγαίου» που θα στηρίξει την ενδοεπικοινωνία των νησιών. Θα πρέπει να στηριχτούν από το κράτος αυτοί που επενδύουν στη ναυτιλία και προσφέρουν συνεπείς υπηρεσίες προς τους νησιώτες. Θεωρώ αυτονόητο ότι πρέπει να σταματήσουν οι περικοπές στα δρομολόγια των άγονων γραμμών. Η οργανωμένη σύνδεση με τον Πειραιά και η ενδοεπικοινωνία των νησιών μας επιβάλλεται δεν είναι αιτούμενο.
• Θα είστε υποψήφιος περιφερειάρχης στις εκλογές της αυτοδιοίκησης; Ποιοι παράγοντες θα παίξουν ρόλο στην οριστικοποίησης της αποφάσεώς σας;
Η επιθυμία η δική μου και των συνεργατών μου στο περιφερειακό συνδυασμό «ΝΕΑ ΕΠΟΧΗ ΓΙΑ ΤΑ ΝΗΣΙΑ ΜΑΣ» είναι να προχωρήσουμε στην αυτόνομη κάθοδό μας στις επόμενες περιφερειακές εκλογές. Βασική επιδίωξή μας είναι να διευρύνουμε τις κοινωνικές μας συμμαχίες και την αποδοχή των θέσεών μας από τους νησιώτες μας. Καλούμαστε να αντικαταστήσουμε μια κουρασμένη και αναποτελεσματική Περιφερειακή Αρχή και αυτό μεγαλώνει τις ευθύνες μας. Συνεχίζουμε και εντείνουμε την προσπάθειά μας και στο προσεχές εφτάμηνο θα έχουμε να πούμε ακόμα περισσότερα.
• Αισιοδοξείτε πως η οικονομία της χώρας μας θα ανακάμψει από το έτος 2014, όπως υποστηρίζεται τουλάχιστον;
Εάν δεν ανακάμψει η οικονομία μας το 2014 το βέβαιο είναι ότι θα καταρρεύσει ο λαός μας. Είναι απαραίτητο οι θυσίες του να πιάσουν τόπο, να μην πάνε χαμένες. Ο πολιτικός κόσμος καλείται να ομονοήσει και να συνδράμει την εθνική προσπάθεια για την έξοδο από την κρίση. Όσοι επενδύουν στον λαϊκισμό και στην κινδυνολογία να απομονωθούν. Η κυβέρνηση με σκληρή δουλειά να πείσει τους εταίρους μας στην Ε.Ε. και την Τρόικα ότι μόνο με ανάπτυξη και ανάκαμψη της οικονομίας μας θα στηριχθεί όχι μόνο η Ελλάδα αλλά και όλο το ευρωπαϊκό οικοδόμημα.
• Συμφωνείτε με την εφαρμογή θεσμών, όπως το ελάχιστο κοινωνικό εισόδημα στη στιγμή που αυτό που κυρίως χρειάζεται είναι ρευστότητα και θέσεις εργασίας;
Συμφωνώ με κάθε μέτρο που θα ανακουφίσει τον ελληνικό λαό και θα περιορίσει την ανεργία. Η στήριξη και η διαφύλαξη του εισοδήματος των λαϊκών στρωμάτων επιβάλλεται όπως επίσης και η άμεση πορεία προς την ανάπτυξη και έξοδο της χώρας προς τις αγορές. Ο ελληνικός λαός δεν αντέχει άλλες δοκιμασίες, θέλει αποτέλεσμα και ανακούφιση.
• Προβλήματα παρουσιάστηκαν στα δημοτικά σχολεία των μικρών νησιών, όπως η Τήλος. Πως θα πρέπει να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα που δημιούργησε η εφαρμογή της υπουργικής απόφασης το έτος 2006, που αξιώνει να λειτουργούν ως ολοήμερα τα σχολεία στα μικρά νησιά;
Το ολοήμερο δημοτικό σχολείο και το νηπιαγωγείο αποτελεί εκπαιδευτική και κοινωνική κατάκτηση. Οι εργαζόμενοι γονείς γνωρίζουν ότι το παιδί τους βρίσκεται στο σχολικό περιβάλλον όταν αυτοί εργάζονται. Την ίδια ώρα εκατοντάδες εκπαιδευτικοί προσφέρουν τις υπηρεσίες τους, στηρίζουν την εκπαιδευτική διαδικασία και δεν είναι στις ουρές της ανεργίας. Κατάργηση ή αποσάθρωση του ολοήμερου σχολείου θα σημάνει περισσότερα προβλήματα στην ήδη δοκιμαζόμενη ελληνική οικογένεια και θα οδηγήσει στην ανεργία νέους ανθρώπους. Πρέπει λοιπόν να διαφυλαχθεί ως κόρη οφθαλμού και στην Τήλο και σε όλα τα νησιά μας και σε όλη την Ελλάδα αυτός ο κοινωνικός και εκπαιδευτικός θεσμός.