Σε χειρότερα ή στα ίδια επίπεδα συγκριτικά με την αντίστοιχη περσινή περίοδο διαμορφώθηκαν οι πωλήσεις κατά τις θερινές εκπτώσεις για τις τοπικές επιχειρήσεις της Ρόδου. Οι ντόπιοι επιχειρηματίες, είχαν εναποθέσει όλες τις ελπίδες τους για την τόνωση της εμπορικής κίνησης στον τουρισμό, τελικά όμως οι μεγάλες αλυσίδες καρπώθηκαν για μία ακόμη φορά τη μερίδα του λέοντος. Η πλειοψηφία των τοπικών επιχειρήσεων, είδε τους τζίρους να μειώνονται έως και 20%. Στα ίδια επίπεδα με πέρυσι κινήθηκε το 30% των επιχειρήσεων και μόλις το 10% είχε αύξηση τζίρων!
Για τα αποτελέσματα των θερινών εκπτώσεων, ο γενικός γραμματέας του Εμπορικού Συλλόγου Ρόδου, Κώστας Σπανός δήλωσε τα εξής: «Η εκπτωτική περίοδος ολοκληρώθηκε και φέτος ομαλά.
Σαν γενική εικόνα η κίνηση ήταν υποτονική εκτός από την τελευταία βδομάδα όπου παρατηρήθηκε μία αύξηση της κίνησης.
Στατιστικά στο 60% των εμπορικών επιχειρήσεων παρατηρήθηκε μείωση του τζίρου από 5 έως 20%, στο 30% των επιχειρήσεων σταθερή εικόνα και σε ένα 10% αύξηση τζίρου.
Ο κύριος όγκος της θετικής μεταβολής διοχετεύθηκε, για ακόμα μία χρονιά, στα καταστήματα των μεγάλων αλυσίδων και franchise, επιβεβαιώνοντας την τάση και την αλλαγή της επιχειρηματικής γεωγραφίας και σύνθεσης της αγοράς.
Η ανάπτυξη των μεγάλων αλυσίδων και των επιχειρήσεων μέσω της μεθόδου του franchise , είναι ένα φαινόμενο που εντείνεται τα τελευταία χρόνια ωθούμενο από τις συνθήκες του ανταγωνισμού αλλά και την πραγματικότητα της επιβίωσης των επιχειρήσεων στην αγορά».
Μέσα σε όλο αυτό το κλίμα ανταγωνισμού και υποτονικότητας, ο χειμώνας προβλέπεται δύσκολος για τις τοπικές επιχειρήσεις για ένα ποσοστό των οποίων το μέλλον προδιαγράφεται δύσκολο.
Πολλές από αυτές θα πρέπει αναγκαστικά να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα και να αλλάξουν το επιχειρηματικό τους μοντέλο.
«Δυστυχώς οι επιχειρήσεις που παρουσίασαν μείωση τζίρου για ακόμη μία χρονιά, θα βρεθούν αντιμέτωπες με μεγάλες προκλήσεις και δύσκολες επιχειρηματικές αποφάσεις που θα αφορούν την επιβίωση τους.
Μετά από τόσα χρόνια κρίσης και συρρίκνωσης, θα κληθούν είτε να αλλάξουν το επιχειρηματικό τους μοντέλο είτε να πάψουν την λειτουργία τους. Επίσης μεγάλο ρόλο θα κληθούν να επιτελέσουν και οι καινούριες είσοδοι στο επιχειρηματικό τοπίο.
Οι μεγάλες προκλήσεις στον επιχειρηματικό χάρτη της περιοχής μας είναι ακόμη μπροστά μας και ο μοναδικός τρόπος για να αντεπεξέλθουν οι τοπικές επιχειρήσεις μικρού και μεσαίου μεγέθους είναι η ευρηματικότητα, η ευελιξία και η διαφοροποίηση», σημειώνει ο κ. Σπανός.