• Ποιες είναι οι εκτιμήσεις σας για την προσεχή τουριστική σεζόν;
Tα πρώτα στοιχεία που καταγράφει το ΞΕΕ δείχνουν αύξηση και το 2014. Τόσο από τις κλασικές αγορές όσο και από τις νέες με επίκεντρο τη ρωσική, όπου εδώ η αύξηση θα υπερβεί το 15%. Ήδη καταγράφεται άνοδος του αριθμού των πτήσεων τσάρτερ σε αρκετά ελληνικά αεροδρόμια και παρατηρείται αύξηση των προκρατήσεων από τη βρετανική τουριστική αγορά, η οποία θα αποτυπωθεί καλύτερα στην έκθεση WTM. Αισιόδοξα είναι τα πρώτα στοιχεία από τη γερμανική αγορά, με πολλές υποσχέσεις μηνύματα από τον όμιλο της ΤUI, ενώ ανοδικές είναι οι τάσεις και στη σκανδιναβική αγορά, όπου η SAS διευρύνει τα δρομολόγιά της προς την Ελλάδα. Οι αυξήσεις στα συμβόλαια των Tour Operators από πλευράς ξενοδόχων είναι της τάξεως του 3%-4%, εξέλιξη που προμηνύει νέα άνοδο των εσόδων για το 2014, η οποία θα ήταν μεγαλύτερη αφενός αν αντιμετωπιζόταν το φαινόμενο των ενοικιάσεων παράνομων τουριστικών κατοικιών και αφετέρου αν εμπλουτιζόταν περαιτέρω το τουριστικό προϊόν της χώρας.
• Ποια τα κύρια αίτια της ανόδου;
Στο θετικό τουριστικό κλίμα για την Ελλάδα και την προσεχή τουριστική περίοδο συμβάλλει τόσο η εικόνα σταθερότητας που επικρατεί στη χώρα, οι μικρές αυξήσεις που έδωσαν στα τιμολόγιά τους τα ελληνικά ξενοδοχεία και το γεγονός ότι η αιγυπτιακή τουριστική αγορά παραμένει ακόμη ασταθής.Παραφωνία σε σχέση με τη θετική αυξητική εικόνα που παρουσιάζουν οι περισσότεροι μεγάλοι τουριστικοί προορισμοί της χώρας παραμένει η τουριστική κίνηση στην Αθήνα, όπως και οι κλασικοί προορισμοί του εσωτερικού τουρισμού, οι οποίοι έχουν πληγεί ανεπανόρθωτα από την κρίση. Ειδικά για τον τουρισμό της πρωτεύουσας το ΞΕΕ θεωρεί ότι επιβάλλεται να υπάρξει ένας συντονισμός των δράσεων από όλους τους εμπλεκόμενους φορείς προς την εικόνα βελτίωσης και αναβάθμισης της πόλης. Απαραίτητη κρίνεται πλέον μια προσπάθεια εξορθολογισμού των τελών προσγείωσης και απογείωσης του «Ελευθέριος Βενιζέλος» και η επανενεργοποίηση της προσπάθειας δημιουργίας του μητροπολιτικού Συνεδριακού Κέντρου της Αθήνας και ειδικότερα στο Ολυμπιακό Ακίνητο του TAE KWONDO. Οφείλουμε να ενισχύσουμε την συστηματική προσπάθεια του υπουργείου Τουρισμού, με την αύξηση των διαθέσιμων για την τουριστική προβολή, κονδυλίων.
• Εσείς πρώτοι ανοίξατε την ατζέντα της συζήτησης για τις παράνομες ενοικιάσεις δωματίων που κοστίζουν σε έσοδα πάνω από 1 δισ. τον χρόνο. Αρκούν τα πρόστιμα για να λήξει το θέμα;
Για να επιβληθούν πρόστιμα πρέπει πρωτίστως να ξεκινήσουν οι έλεγχοι. ¶ρα απαραίτητη είναι η δημιουργία ενός ικανού ελεγκτικού μηχανισμού που θα είναι έτοιμος το επόμενο καλοκαίρι. Εάν ξεκινήσουν έλεγχοι, πιστεύω ότι θα έχουμε κάνει ένα πρώτο και σημαντικό βήμα στην αντιμετώπιση αυτού του σημαντικού για τον ελληνικό τουρισμό και την εθνική οικονομία, προβλήματος.
• Ποιοι είναι οι πρώτοι στόχοι που έχετε θέσει στη νέα σας θητεία ως προέδρου του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου;
Το ΞΕΕ αποτελεί ένα θεσμικό όργανο με ιστορία 78 ετών. Είναι ο σημαντικότερος φορέας του ξενοδοχειακού κλάδου και βασική στόχευση και επιδίωξη του ΞΕΕ είναι να καταστεί φορέας «απαραίτητος» στους ξενοδόχους και τα μέλη του, ενώ παράλληλα να στηρίζει τον ελληνικό τουρισμό. Η απόλυτη ηλεκτρονικοποίηση των εσωτερικών διαδικασιών του ΞΕΕ σε συνδυασμό με την παροχή ηλεκτρονικής βοήθειας και πληροφόρησης στα μέλη του, η διοικητική αποκέντρωση των παρεχομένων υπηρεσιών του, η ανάπτυξή του ως σταθμού ΓΕΜΗ, είναι μερικές από τις προτεραιότητες της νέας διοίκησης του ΞΕΕ προς τα μέλη του, τους ιδιοκτήτες ξενοδοχείων και camping.
Η ισχυροποίηση του κέντρου τεκμηρίωσης του ΙΤΕΠ αλλά και η Πιστοποίηση των ελληνικών ξενοδοχείων σύμφωνα με το ευρωπαϊκό σύστημα κριτηρίων το Hotel stars union, καθώς και η καθιέρωση του ελληνικού πρωινού είναι από τις σημαντικότερες εξωστρεφείς επιδιώξεις της νέας διοίκησης του ΞΕΕ για την τετραετία 2014-2017.
• Τι νομίζετε ότι θα έπρεπε να κάνουμε ως χώρα για να προσελκύσουμε τουρισμό από τις αναδυόμενες χώρες;
Βασική και αναγκαία προϋπόθεση είναι να δρομολογηθούν απ’ ευθείας πτήσεις από τις αγορές αυτές προς τη χώρα μας, δεύτερον, οι περαιτέρω διευκολύνσεις στη χορήγηση βίζας ειδικά στην Κίνα, τρίτο βήμα, η συνεχής προβολή και τέταρτο, η δημιουργία μεικτών πακέτων με γειτονικές χώρες όπως π.χ. με τις Τουρκία, Ιταλία, Ισραήλ, Ιορδανία και γενικά με περιοχές που γειτνιάζουμε και έχουν απ’ ευθείας πτήσεις.
https://www.dimokratiki.gr/arxeio/tha-xeperasi-to-15-i-afxisi-afixeon-apo-ti-rosia-to-2014/