«Χριστουγεννιάτικο δώρο» για ένα μεγάλο αριθμό ιδιοκτητών Ι.Χ. θα αποτελέσει η αποστολή παλαιότερων προστίμων για διάφορες παραβάσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας από το γραφείο Ελεγχόμενης Στάθμευσης του Δήμου Ρόδου, στα μέσα Δεκεμβρίου.
Η υπηρεσία αυτή, η οποία επαναλειτουργεί από τη Δευτέρα, 4 Νοεμβρίου, ασκεί το έργο της διασφάλισης της ευταξίας της πόλης μετά την κατάργηση της Δημοτικής Αστυνομίας, μέσω ελέγχων, τόσο στα σταθμευμένα οχήματα, όσο και στα ειδικά μηχανήματα έκδοσης εισιτηρίων στάθμευσης στο κέντρο της πόλης, ενώ κατά τη θερινή σεζόν προβλέπεται να διενεργούνται πάλι έλεγχοι και στην Δημοτική Κοινότητα της Λίνδου.
Οι συγκεκριμένες αρμοδιότητες ανήκουν πλέον στο τμήμα προσόδων της Διεύθυνσης Οικονομικών του Δήμου Ρόδου, που στελεχώνεται από δέκα υπαλλήλους.
Ήδη διανύουμε την πρώτη εβδομάδα λειτουργίας της υπηρεσίας και έχουν βεβαιωθεί 150 παραβάσεις κατά την πρώτη ημέρα διενέργειας ελέγχων. Τις υπόλοιπες ημέρες δεν πραγματοποιήθηκαν έλεγχοι από τους αρμόδιους υπαλλήλους, διότι δεν τους το επέτρεψαν οι καιρικές συνθήκες.
Πληροφορίες για τη λειτουργία και τα προβλήματα του γραφείου Ελεγχόμενης Στάθμευσης, έδωσε στη «δ», η προϊσταμένη του τμήματος Προσόδων του Δήμου Ρόδου, κα. ¶ννα Βαϊλάκη, η οποία δήλωσε: “Έλεγχοι πραγματοποιούνται μόνο στην πόλη της Ρόδου, διότι αυτή τη στιγμή το τμήμα προσόδων είναι αρμόδιο μόνο για την πόλη. Επέκταση των ελέγχων και σε άλλες περιοχές θα υπάρξει μόνο εάν ληφθεί ανάλογη απόφαση του δημοτικού συμβουλίου, αν και κάτι τέτοιο για την ώρα δεν προβλέπεται. Συνολικά, οι υπάλληλοι του γραφείου Ελεγχόμενης Στάθμευσης είναι δέκα. Οι δύο εξ αυτών ελέγχουν τα μηχανήματα και συλλέγουν τα χρήματα και τα αποδίδουν στο ταμείο. Ένα άτομο ανήκει, βάσει απόφασης, στη Δημοτική Κοινότητα Λίνδου, ένα άτομο παραμένει στο γραφείο και οι υπόλοιποι διενεργούν εξωτερικούς ελέγχους. Περιπτώσεις παραβίασης κοινόχρηστων χώρων πάντα υπάρχουν, αλλά στο γραφείο Ελεγχόμενης Στάθμευσης ανήκει μόνο η αρμοδιότητα ελέγχου της στάθμευσης. Τους ελέγχους για τους κοινόχρηστους χώρους θα τους πραγματοποιούν η Ελληνική Αστυνομία και η διεύθυνση καθαριότητας. Για την ώρα και μέχρι να αφομοιώσει ο κόσμος την ύπαρξη της νέας υπηρεσίας είμαστε λίγο επιεικείς. Βέβαια, αυτό θα ισχύσει μόνο για την πρώτη εβδομάδα λειτουργίας του τμήματος. Η αλήθεια είναι πως από τότε που καταργήθηκε η Δημοτική Αστυνομία και μέχρι να συσταθεί το γραφείο Ελεγχόμενης Στάθμευσης χάθηκαν αρκετά χρήματα, τόσο από τα μηχανήματα, όσο και από τις παραβάσεις. Λόγω των δυσμενών καιρικών συνθηκών τις τελευταίες δύο ημέρες, οι υπάλληλοί μας δεν διενήργησαν ελέγχους.
Θεωρώ πως θα αποδώσει ικανοποιητικά η λειτουργία του συγκεκριμένου τμήματος. Βέβαια, έχουμε σημαντικές ελλείψεις από πλευράς προσωπικού. Έχω ζητήσει ενίσχυση του τμήματος με τουλάχιστον 6 άτομα παραπάνω, αλλά δεν γνωρίζω αν είναι εφικτό να υλοποιηθεί το αίτημά μου. Όσον αφορά στα παλαιότερα πρόστιμα, θα ήθελα να τονίσω πως είναι εκτυπωμένα από το Σεπτέμβριο, αλλά έχει δημιουργηθεί ένα πρόβλημα με τους φακέλους και αναμένουμε να λυθεί το ζήτημα από το Ταχυδρομείο. Δυστυχώς, προβλέπεται να αποσταλούν στους παραλήπτες κοντά στα Χριστούγεννα, παρά τις προσπάθειές μας για έγκαιρη αποστολή. Αυτή τη στιγμή είναι πολύ νωρίς για να έχω σαφή εικόνα για όλα τα προβλήματα της υπηρεσίας. Συνήθως, αυτά προκύπτουν εν καιρώ. Σίγουρα, υπάρχει ένα ζήτημα με τη χορήγηση των καρτών των μονίμων κατοίκων, το οποίο πρέπει να λυθεί. Ο κόσμος ενδιαφέρεται για την παραλαβή των εν λόγω καρτών, αλλά δεν υπάρχουν. Οι τελευταίες κάρτες που εκδόθηκαν ήταν για το έτος 2011. Ωστόσο, οι μόνιμοι κάτοικοι δεν είναι δυνατόν να επιβαρύνονται με εισιτήρια για τη στάθμευση των αυτοκινήτων τους επί καθημερινής βάσης. Δεν έχει ληφθεί ακόμη απόφαση επί του θέματος. Αναμένουμε να υπάρξει κάποια εξέλιξη μέσα στις επόμενες ημέρες. Ακόμη αντιμετωπίζουμε προβλήματα ελλιπούς οργάνωσης και στελέχωσης αλλά ευελπιστούμε στην πορεία να λυθούν, με τον καλύτερο δυνατό τρόπο”.