Επιμενεί ελληνικά ο αμερικανικός κολοσσός Starwood Hotels 8- Resorts Worldwide έχοντας βάλει ως στόχο την ανάληψη της διαχείρισης δύο ακόμη ξενοδοχείων στην Ελλάδα. Πρόκειται για τεσσάρων αστέρων ξενοδοχεία (Sheraton ή West In), εξέλιξη που δίδει ψήφο εμπιστοσύνης από την αμερικανική εταιρεία στον τουρισμό πόλεων για την Ελλάδα ο οποίος τα τελευταία έτη ήταν χειμαζόμενος.
Η εταιρεία στη χρήση του 2013 εμφανίζει κατά μέσο όρο άνοδο 15% στον τζίρο των ξενοδοχείων που διαχειρίζεται σε σχέση με το 2012, ενώ σε ορισμένα ξενοδοχεία η αύξηση αγγίζει ακόμη και το 40%. Η Starwood αναμένει νέα άνοδο το 2014, σύμφωνα με τις υπάρχουσες ενδείξεις. Στην Ελλάδα η εταιρεία διαχειρίζεται τις μονάδες του Αστέρα, τα ξενοδοχεία Μεγάλη Βρετανία και King George στην Πλατεία Συντάγματος, στη Μύκονο το Santa Marina, στην Κρήτη το Blue Palace, στη Σαντορίνη τα ξενοδοχεία Mystique Vedema και το Sheraton στη Ρόδο.
Όπως επισημαίνει ο περιφερειακός διευθυντής της Starwood στην Ελλάδα και την Κύπρο Τιμ Ανανιάδης, τα πρώτα μηνύματα για τη νέα χρονιά είναι θετικά και θα αυξηθούν αν διατηρηθεί το κλίμα σταθερότητας στη χώρα.
Αναφερόμενος στην τιμολογιακή πολιτική του King George, που αποτελεί τη ναυαρχίδα των ξενοδοχείων πόλεως στην Ελλάδα, σημειώνει ότι η Starwood ανέβασε τις τιμές σε επίπεδο χαμηλότερο από τη Μεγάλη Βρετανία.
Απαντώντας στο ερώτημα αν έχει αποκατασταθεί η εικόνα της Αθήνας στα αυτιά των ξένων απαντά: Οχι πλήρως. Θα έλεγα ότι το κομμάτι της έντονης ανησυχίας που είχαν οι ξένοι για να έρθουν στο κέντρο της Αθήνας έχει εξαλειφθεί.
Οι Έλληνες για κάποιο λόγο φοβούνται ακόμα να κατέβουν στο κέντρο. Δυστυχώς υπάρχει ακόμα μια πολύ λεπτή ισορροπία. Ό,τι γίνεται που εμποδίζει το κέντρο είτε αυτό λέγεται πορεία είτε μια απεργία ή μια μικρή φασαρία που γίνεται στην Αθήνα επηρεάζει την πόλη διαφορετικά από ό,τι πριν από μερικά χρόνια. Βέβαια, όπως γνωρίζετε, το κέντρο της πρωτεύουσας στην περιοχή της Ομόνοιας δεν έχει καταστεί ασφαλές ακόμη».
Μη ανταγωνιστικοί
Σχολιάζοντας τις πολιτικές της Τουρκίας για τον τουρισμό και συγκρίνοντάς τις με την Ελλάδα, ο περιφερειακός διευθυντής της Starwood υποστηρίζει πως «η Τουρκία έχει δύο μεγάλες διαφορές από την Ελλάδα.
Η πολιτική της πολιτείας είναι να υποστηρίξει πραγματικά την ανάπτυξη του τουρισμού και αυτό το δείχνουν είτε μέσω της διαφήμισης είτε μέσω της διευκόλυνσης της επένδυσης, μέσω των υποδομών για να αναδείξουν τα σημαντικότερα τουριστικά τους σημεία, αλλά και τα εν δυνάμει τουριστικά μέρη. Σίγουρα τα μεγέθη μεταξύ Ελλάδος και Τουρκίας δεν συγκρίνονται ούτε όμως και οι υποδομές.
Επίσης οι Τούρκοι, επειδή όντως θεωρούν ότι ο τουρισμός αποτελεί ένα μεγάλο κομμάτι της ανάπτυξης της χώρας, αποφάσισαν και επένδυσαν σημαντικά κεφάλαια για την προώθηση της χώρας τους έμμεσα και άμεσα. Εμείς ξοδεύουμε σε έναν χρόνο για προώθηση του τουριστικού μας προϊόντος όσα ξοδεύει η Τουρκία σε έναν μήνα. Θα πρέπει να προσθέσω ότι η Τουρκία είναι ένας σχετικά καινούργιος προορισμός.
Πολλές από τις ξενοδοχειακές υποδομές ακολουθούν τα διεθνή πρότυπα και μέσα στο business plan τους είναι να συναλλάσσονται τα ξενοδοχεία τους με εταιρείες διεθνούς επιπέδου. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα την πιστοποίηση του τουριστικού προϊόντος της Τουρκίας. Η Ελλάδα θεωρείται ώριμος προορισμός και πολλές από τις υποδομές είναι της δεκαετίας του 70-80. Απαιτείται ανανέωση και αυτό είναι πάρα πολύ δύσκολο».
Έλλειψη υποδομών
Αναφερόμενος στην επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, ο κ. Ανανιάδης τονίζει πως «δεν μπορεί να υπάρχει γενίκευση τόσο στο κομμάτι της επιμήκυνσης όσο και στο κομμάτι της προώθησης. Η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου έχει τελείως διαφορετικό νόημα για την Αθήνα, για την επαρχία και για τα νησιά. Στις αγορές που έχουν ένα δυνατό καλοκαίρι η επιμήκυνση έχει να κάνει και με τις τιμές τις οποίες ο πελάτης ή ο tour operator προτίθεται να δώσει μέσα στην υπόλοιπη χρονιά και τις υπηρεσίες που θα παράσχει. Ο tour operator παίζει καταλυτικό ρόλο γιατί πρέπει να λάβουμε υπόψη και την αεροπορική σύνδεση. Αν δεν υπάρχει η πτήση charter π.χ. από το Ντίσελντορφ προς τη Ρόδο ή την Κω, το να μπει ο τουρίστας στο αεροπλάνο δεν έχει κανένα νόημα».
Όπως συμπληρώνει, το πρόβλημα δεν είναι από την πλευρά των ξενοδόχων για να επιμηκυνθεί η τουριστική περίοδος. «Πρέπει να υπάρχουν υποδομές, αεροπορικές συνδέσεις, ανοιχτά καταστήματα. Θα πρέπει να λάβουμε υπόψη και τον ανταγωνισμό που λέγεται Ντουμπάι, Συρία και Β. Αίγυπτος, οι οποίες θα ανακάμψουν, Τουρκία καιΤαϊλάνδη. Γιατί ο τυπικός πελάτης του καλοκαιριού που θέλουμε να έρθει τον Νοέμβριο έχει τη δυνατότητα να πάει με το ίδιο ή μικρότερο κόστος σε άλλα μέρη.
Πρέπει η Ελλάδα να διαφοροποιηθεί για να προσελκύσει τουρίστες. Παραλίες προσφέρουν και άλλοι. Αναρωτιέμαι γιατί δεν κοιτάμε τη σεζόν Απριλίου – Οκτωβρίου να την αυξήσουμε από το 50% που είναι τώρα στο 70% και μετά να μιλάμε για Νοέμβριο και Δεκέμβριο.
Αυτή τη στιγμή τα ξενοδοχεία που έμειναν ανοιχτά τρέχουν με 20% πληρότητα για τον μήνα Οκτώβριο» καταλήγει.