Κατατέθηκε στο δημοτικό συμβούλιο η κυκλοφοριακή μελέτη

Την παραλαβή της μελέτης που συντάχθηκε για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού προβλήματος στην πόλη της Ρόδου ενέκρινε κατά πλειοψηφία το δημοτικό συμβούλιο στην συνεδρίαση που πραγματοποιήθηκε προχθές το βράδυ.
Ωστόσο η εφαρμογή της μελέτης θα γίνει πολύ αργότερα όταν δηλαδή θα εκπονηθούν και οι μελέτες εφαρμογής. Εκτιμάται πως τότε θα έχει επιτευχθεί η απαραίτητη πλειοψηφία για την έγκριση του θέματος από το δημοτικό συμβούλιο.
Η έγκριση και η παραλαβή της μελέτης θα δώσει τη δυνατότητα στο Δήμο Ρόδου να καταβάλει ποσό ύψους 28.500 ευρώ στους συντάκτες της. Αξίζει να σημειωθεί πως οι μελέτες εφαρμογής θα κοστίσουν στο Δήμο Ρόδου 14.300 ευρώ.Την παρουσίαση της μελέτης έκανε στο δημοτικό συμβούλιο ο πολιτικός μηχανικός του ΕΜΠ συγκοινωνιολόγος κ. Χ. Ριζομυλιώτης, στέλεχος της εταιρείας Denco.
Η συζήτηση του θέματος ξεκίνησε με την τοποθέτηση του αντιδημάρχου κ. Μιχάλη Χριστοδούλου για τη φιλοσοφία της νέα μελέτης.
Στόχος της μελέτης, όπως τόνισε ο κ. Μιχάλης Χριστοδούλου, είναι η αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού προβλήματος και η βελτίωση της ποιότητας ζωής των κατοίκων. «Σκοπός είναι να βελτιωθεί η ποιότητα ζωής των κατοίκων της πόλης και να διασφαλιστεί η σωστή κίνηση των οχημάτων και των πεζών με όσο το δυνατό λιγότερες επιπτώσεις για το περιβάλλον», τόνισε μεταξύ άλλων ο αντιδήμαρχος κ. Μιχάλης Χριστοδούλου.
Φαίνεται πως οι συγκοινωνιολόγοι προσπάθησαν με τη μελέτη να αποφορτίσουν από την κυκλοφορία πολυσύχναστες οδούς και να δημιουργήσουν χώρους για τους πεζούς και τη στάθμευση των οχημάτων.
Ο κ. Ριζομυλιώτης ξεκίνησε την τοποθέτηση του με την παρουσίαση στοιχείων από την έρευνα που έκανε μαζί με τους συνεργάτες του προκειμένου να εντοπιστούν τα προβλήματα τα οποία υπάρχουν και να αντιμετωπιστούν με την μελέτη. Αναφέρθηκε στον κυκλοφοριακό φόρτο που έχουν οι κύριες οδοί, ιδίως τις ώρες αιχμής και στο έλλειμμα που υπάρχει στην πόλη σε θέσεις στάθμευσης. Τόνισε μάλιστα πως το έλλειμμα των θέσεων στάθμευσης είναι διαχειρίσιμο.
«Στόχος μας ήταν η απλούστευση και η μείωση των κινήσεων που γίνονται από τα οχήματα. Μια από τις προτάσεις μας είναι η μετατροπή της οδού Παπανικολάου σε διπλής κατεύθυνσης. Με τον τρόπο αυτό εκτιμούμε πως θα αποφορτίσουμε τον παραλιακό δρόμο γύρω από το Ενυδρείο. Προχωράμε επίσης στη μονοδρόμηση της οδού Παπαλουκά γιατί εκτιμούμε πως αυτό είναι το καλύτερο. Ο συγκεκριμένος δρόμος θα λειτουργεί ως έξοδος της πόλεως. Προσπαθήσαμε επίσης να απλοποιήσουμε την ροή των οχημάτων στον κόμβο που υπάρχει επί των οδών Ε. Μακαρίου- Διάκου και Παπάγου. Θα δημιουργηθεί ένας περιμετρικός μικρός δακτύλιος που θα περιλαμβάνει τις οδούς Παπάγου, 7ης Μαρτίου και Αβέρωφ. Στα πλαίσια των αλλαγών που επιχειρούμε να δρομολογήσουμε η οδός Αμερικής θα χαρακτηρισθεί ως τοπικός δρόμος ήπιας κυκλοφορίας.Προτείνουμε να πεζοδρομηθεί τμήμα της Εθνάρχου Μακαρίου και έτσι θα δημιουργηθεί ένας μεγάλος χώρος γύρω από την πλατεία Κύπρου για τους πεζούς. Προτείνεται επίσης η πεζοδρόμηση της οδού 25η Μαρτίου. Σας αναφέρω πως θα αντιδρομηθούν μεταξύ άλλων οι οδοί Παπανικολάου, Αμερικής, Ηρώων Πολυτεχνείου, Σοφ. Βενιζέλου και Ερυθρού Σταυρού. Πεζόδρομοι θα γίνουν οι οδοί Γρίβα και Ιωνος Δραγούμη», τόνισε ο κ. Ριζομυλιώτης.
Ο συγκοινωνιολόγος πρότεινε ακόμη να δημιουργηθεί στη διασταύρωση μπροστά από το κτήριο της Περιφέρειας ένας κυκλικός κόμβος που θα διευθετήσει τις κινήσεις των οχημάτων.
«Προτείνεται στο κομμάτι μεταξύ των οδών Παπάγου και Γαλλίας να συνεχιστεί η κεντρική νησίδα που είναι μόνο για τη διάβαση των πεζών. Θα δημιουργηθεί έτσι λωρίδα αριστερής στροφής, που θα μας οδηγεί προς το κέντρο», τόνισε ο κ. Ριζομυλιώτης.
Ο συγκοινωνιολόγος αναφέρθηκε και στην στάθμευση που θα χωριστεί σε δύο τιμολογιακές ζώνες, την πορτοκαλί (με υψηλή τιμολόγηση) και την πράσινη (με χαμηλή τιμολόγηση).
Ορίζεται διακριτή κατηγορία θέσεων στάθμευσης κατοίκων με μπλε γραμμή. Θα υπάρχουν 950 θέσεις ελεύθερες, 400 θέσεις στην πορτοκαλί ζώνη, 200 στην πράσινη και 290 αποκλειστικής στάθμευσης των κατοίκων».
Οι χώροι μπροστά από το Δημαρχείο και στην πλατεία Ρίμινι έχουν ενταχθεί στην πορτοκαλί ζώνη και η έκταση πίσω από το κτήριο της Περιφέρειας στην πράσινη.
«Μπροστά στο Δημαρχείο ο χώρος στάθμευσης θα είναι ανεξάρτητος από την 7η Μαρτίου. Διαχωρίζουμε δηλαδή τις σταθμεύσεις εκεί, τις οργανώνουμε με δύο διαδρόμους με είσοδο και έξοδο. Με τον τρόπο αυτό θα υπάρχουν 64 θέσεις από 49 που είναι σήμερα και δημιουργείται πεζοδρόμιο.Πίσω από την Περιφέρεια θα υπάρχουν 300 θέσεις οχημάτων και θέσεις για τα δίκυκλα. Η στάθμευση θα ελέγχεται από Δευτέρα έως Παρασκευή και τις ώρες 09.00-14.00 και 17.00 -21.00 . Το Σάββατο ο έλεγχος για τη στάθμευση θα γίνεται απο τις 09.00 το πρωί έως τις 14.00. Τις Κυριακές και τις αργίες η στάθμευση θα είναι ελεύθερη. Το τέλος στάθμευσης για την πορτοκαλί ζώνη θα είναι ένα ευρώ ανά ώρα και στην πράσινη ζώνη 0,50 λεπτά ανά ώρα», είπε ο κ. Χ. Ριζομυλιώτης, που τόνισε μάλιστα ότι εξαιτίας της κρίσης είναι δύσκολο να δημιουργηθούν και να λειτουργήσουν καλά οι υπόγειοι χώροι στάθμευσης.
«Εξαιτίας της κρίσης δεν πάνε καλά οι επιχειρήσεις που διαχειρίζονται τους υπόγειους χώρους στάθμευσης. Ακόμη και σε ακριβές περιοχές της Αθήνας υπάρχει σοβαρό πρόβλημα και κάποιοι κινδυνεύουν με πτώχευση», τόνισε ο συγκοινωνιολόγος.
Στη συνέχεια υπεβλήθησαν αρκετές ερωτήσεις στον κ Ριζομυλιώτη από τους δημοτικούς συμβούλους που ήταν πολύ επιφυλακτικοί και αρνητικοί στις αλλαγές που θα φέρει η εφαρμογή της μελέτης. Ο κ. Ριζομυλιώτης τόνισε πάντως ότι οι κάτοικοι της Ρόδου θα χρειαστούν 15 ημέρες μόνο για να εξοικειωθούν με τις αλλαγές. Αξίζει να σημειωθεί πως ήταν λίγοι οι δημοτικοί σύμβουλοι που έμειναν μέχρι την ολοκλήρωση της συζήτησης του θέματος, που για την πόλη της Ρόδου είναι σημαντικό.
«Η λύση του προβλήματος δεν είναι μονοσήμαντη. Η μελέτη απλοποιεί την κυκλοφορία και δίνει περισσότερο χώρο στους πεζούς. Κατανοώ τις αντιρρήσεις και τις επιφυλάξεις. Θα αντιμετωπιστεί όμως το κυκλοφοριακό. Προσπαθούμε να οργανώσουμε καλά τους χώρους στάθμευσης που έχουμε και μειώνουμε τις τιμές για τη στάθμευση. Θα μπορεί να λειτουργήσει το σύστημα και χωρίς τη δημοτική αστυνομία γιατί με δέκα άτομα λειτουργεί ήδη το τμήμα της ελεγχόμενης στάθμευσης», τόνισε στην τοποθέτηση του ο δήμαρχος κ. Στάθης Κουσουρνάς που αναφέρθηκε και στον χώρο στάθμευσης που μπορεί να λειτουργήσει στο εμπορικό λιμάνι.
«Φοβάμαι ότι αν εφαρμοσθεί αυτή η ανατρεπτική μελέτη χωρίς να έχουμε κάνει τα πρώτα βήματα για τη δημιουργία χώρων στάθμευσης ίσως χρειαστεί να πάρουμε και άλλες αποφάσεις Αν εφαρμοσθεί η μελέτη θα αδικηθεί. Εκτιμώ πως θα αυξηθεί το πρόβλημα αν δεν γίνει προεργασία για το παρκάρισμα. Λέω ανεπιφύλακτα ναι στην παραλαβή της μελέτης. Να μην βιαστούμε όμως να την εφαρμόσουμε.Αν αυτό γίνει θα προκληθεί χάος», τόνισε στην τοποθέτηση του ο επικεφαλής της παράταξης της μείζονος μειοψηφίας κ. Γιώργος Χατζημάρκος και πρόσθεσε πως πριν την εφαρμογή της μελέτης θα πρέπει να έχουν βελτιωθεί και οι δημόσιες συγκοινωνίες. «Ενδεχομένως να ζητήσουμε τη βοήθεια των μελετητών για τη ΡΟΔΑ ώστε να γίνει πιο ελκυστική. Είμαστε θετικοί και στο να παραληφθούν οι μελέτες εφαρμογής», δήλωσε ο κ. Γιώργος Χατζημάρκος.
«Η μελέτη είναι πολύ καλή. Χωρίς μέσα μαζικής μεταφοράς, όμως, δεν μπορεί να λυθεί το κυκλοφοριακό πρόβλημα της πόλης.
Θα έπρεπε να δημιουργηθεί, να υπάρχει κυκλοφοριακή μελέτη για όλη τη πόλη. Μιλάμε αυτή τη στιγμή για λύση δημιουργίας θέσεων στάθμευσης. Γίνεται εμπόρευμα χρυσοπληρωμένο οι χώροι στάθμευσης», τόνισε ο επικεφαλής της παράταξης της ελάσσονος μειοψηφίας κ. Τ. Πότσος.
«Είμαι αρνητικός σε όλα τα σημεία. Η μελέτη έχει πολλά λάθη και δεν θα λειτουργήσει», τόνισε ο αντιδήμαρχος κ. Μ. Καμπουρόπολους. Δεν ενέκριναν τη μελέτη εκτός από τον κ. Καμπουρόπουλο οι δημοτικοί σύμβουλοι κ.κ. Σ. Στάγκας Τ. Πότσος, Ευαγγελία Παναή και Ε Κασιώτη.