Το Τέλος Παραμονής και Πλόων θα αποτρέψει την έλευση ξένων σκαφών

Σε ανακοίνωσή της σχετικά με το ‘Τέλος Παραμονής και Πλόων’, το Διοικητικό Συμβούλιο της Ένωσης Μαρινών Ελλάδας τονίζει ότι το συγκεκριμένο τέλος δε θα πετύχει το στόχο των πρόσθετων εσόδων, αφού δεν πρόκειται να εισπράξει τίποτα από τα σκάφη τα οποία θα αποχωρήσουν προς τις ανταγωνίστριες χώρες.
Με αφορμή την προσθήκη τροπολογίας στο Σχέδιο Νόμου του Υπουργείου Εθνικής ¶μυνας “Ρυθμίσεις για την αντιμετώπιση των εξαιρετικά επειγουσών και απρόβλεπτων αναγκών της Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα ΑΕ, η οποία συζητήθηκε προχθές στο ελληνικό κοινοβούλιο, η Ένωση Μαρινών Ελλάδας, εκφράζει την έντονη διαμαρτυρία της, σχετικά με την προτεινόμενη εφαρμογή του “Τέλους Παραμονής και Πλόων (ΤΠΠ) των σκαφών αναψυχής”, η οποία θα έχει άκρως δυσμενείς επιπτώσεις στο ήδη βεβαρυμμένο περιβάλλον του θαλάσσιου τουρισμού της χώρας μας.
Λαμβάνοντας υπόψη την ανάγκη της χώρας για εισροή εσόδων και δρώντας σε ένα κρίσιμο περιβάλλον όπου:
• το ΤΑΙΠΕΔ εκτελεί διαγωνισμούς παραχώρησης μαρινών και καταφυγίων τουριστικών σκαφών αναζητώντας επενδυτές,
• οι μαρίνες της χώρας παρουσιάζουν τις χαμηλότερες πληρότητες της τελευταίας 10ετίας και αγωνιούν για τη βιωσιμότητά τους προσπαθώντας να αναχαιτίσουν τη φυγή των τουριστικών σκαφών που ξεκίνησε από παρόμοια μέτρα στο πρόσφατο παρελθόν,
• η συνεχόμενη πτώση του κύκλου εργασιών και η ανεργία μαστίζει τους επαγγελματίες του yachting όσο ποτέ άλλοτε,
• η Ένωση Μαρινών Ελλάδας θεωρεί επιζήμια την ενέργεια αυτή για την οικονομία της χώρας, αφού θα έχει ως αποτέλεσμα να αποτρέψει την έλευση ξένων σκαφών στην Ελλάδα και να διώξει και αυτά που έχουν επιλέξει τη χώρα μας ως τόπο μόνιμου ελλιμενισμού.
Πιο συγκεκριμένα η ενέργεια αυτή:
• Δε θα πετύχει το στόχο των πρόσθετων εσόδων, αφού δεν πρόκειται να εισπράξει τίποτα από τα σκάφη τα οποία θα αποχωρήσουν προς τις ανταγωνίστριες χώρες.
• Αντιθέτως, θα επιφέρει αισθητή μείωση των εσόδων του Δημοσίου από ΦΠΑ και άλλους φόρους, όπως π.χ. τα έσοδα από την φορολογία καυσίμων, λόγω της αποχώρησης των σκαφών μέσα σε λίγους μήνες, ενδεχομένως πριν από το τέλος του τρέχοντος έτους.
• Συμβάλλει στην αύξηση της ανεργίας των ναυτικών και των επαγγελματιών του κλάδου μέσω της αποχώρησης σκαφών
• Προκαλεί περαιτέρω ανασφάλεια και αβεβαιότητα σε Έλληνες και κυρίως αλλοδαπούς ιδιοκτήτες σκαφών οι οποίοι θα αποφεύγουν τη χώρα μας για τον μόνιμο ελλιμενισμό του σκάφους τους.
• Οδηγεί έτσι τις ελληνικές μαρίνες, οι οποίες καταβάλλουν υψηλά ενοίκια προς το Δημόσιο σε ακόμη πιο αρνητικά αποτελέσματα, χαμηλότερη ανταγωνιστικότητα και αδυναμία εκπλήρωσης των υποχρεώσεών τους.

• Αποστέλλει αρνητικά μηνύματα αβεβαιότητας και ρίσκου σε Έλληνες και αλλοδαπούς υποψήφιους επενδυτές αξιοποίησης και εκμετάλλευσης τουριστικών λιμένων, την ώρα που βρίσκονται σε εξέλιξη διαγωνισμοί παραχώρησης.
• Ενισχύει με τέτοιες ενέργειες τις ανταγωνίστριες χώρες, οι οποίες και εκμεταλλεύονται άμεσα και αποτελεσματικά τις αδυναμίες μας για να ενισχύσουν τις δικές τους μαρίνες, μέσα στο ίδιο πεδίο δράσης του θαλάσσιου τουρισμού, δηλαδή το Αιγαίο και το Ιόνιο.
Η Ένωση Μαρινών Ελλάδας προτείνει να δοθούν ουσιαστικά κίνητρα που θα προσελκύσουν σκάφη στη χώρα μας και στις ελληνικές μαρίνες, ώστε να ενισχυθεί η οικονομική αξία του κλάδου και τα δημόσια έσοδα, όπως:
• τη μείωση του συντελεστή ΦΠΑ ελλιμενισμού και παροχών (στην Τουρκία είναι μηδενικός), όπως έχει γίνει στα ξενοδοχεία και στην εστίαση.
• την κατάργηση όλων των ειδικών φόρων, ετήσιων και ανταποδοτικών εισφορών των τουριστικών σκαφών που επιλέγουν την Ελλάδα ως τόπο μόνιμου ελλιμενισμού τους και ειδικά των ξένων σκαφών που συμβάλλουν σημαντικά στην κίνηση υψηλής ποιότητας τουρισμού στη χώρα μας.

“Καλούμε το Υπουργείο Τουρισμού και το ΣΕΤΕ, καθώς και όλους τους αρμόδιους φορείς ναυτιλίας και τουρισμού δημόσιου ή ιδιωτικού χαρακτήρα που πασχίζουν για την τουριστική ανάταση της χώρας και την αναβάθμιση του Θαλάσσιου Τουρισμού στον τόπο μας, να πάρουν θέση και να συμβάλλουν ενεργά στην τροποποίηση των σχετικών διατάξεων του Νόμου, έτσι ώστε να αποτραπεί η εφαρμογή τους”.