Κυριαρχούν οι επώνυμες αλυσίδες στα πεντάστερα ξενοδοχεία όπως προκύπτει από τα αποτελέσματα έρευνας που πραγματοποίησε η GBR Consulting.
Αντιθέτως, φαίνεται να απουσιάζουν πλήρως από την ελληνική αγορά επώνυμες αλυσίδες που ελέγχουν ή διαχειρίζονται ξενοδοχεία λίγων αστέρων (τριών, δύο και ενός).
Ειδικότερα, σύμφωνα με στοιχεία του Hotel Brands Report της GBR Consulting, το 58% των ξενοδοχείων πέντε αστέρων και το 69,7% των δωματίων αυτών των ξενοδοχείων ανήκουν σε επώνυμες διεθνείς ή τοπικές αλυσίδες.
Στις μικρές κατηγορίες όμως (ενός, δύο και τριών αστέρων) η εικόνα είναι εντελώς αντίθετη καθώς σε αλυσίδες επώνυμες είναι ενταγμένες μόλις το 3,8% των ξενοδοχείων τριών αστέρων, το 1,3% των ξενοδοχείων δύο αστέρων και το 0,3% των ξενοδοχείων ενός αστέρος (7,5%, 2% και 0,5% των δωματίων αντίστοιχα).
Η εικόνα αυτή αποτυπώνει ενδεχομένως και την ανάγκη περαιτέρω εκσυγχρονισμού των ξενοδοχείων των μικρών κατηγοριών.
Παράλληλα, το Hotel Brands Report της GBR Consulting δείχνει γενικότερα ότι μόλις το 6% των ξενοδοχείων στην Ελλάδα είναι branded, αλλά -λόγω μεγέθους μονάδων- αυτά αντιπροσωπεύουν το 21% των δωματίων.
Οι tour operators
Η κυριαρχία των tour operators στην ελληνική ξενοδοχειακή αγορά αποτυπώνεται από το γεγονός ότι η TUI και η Thomas Cook κατέχουν την πρώτη και την τρίτη θέση βάσει δωματίων, διαθέτοντας 9.211 δωμάτια σε 42 ξενοδοχεία η πρώτη και 2.956 δωμάτια σε 23 ξενοδοχεία η δεύτερη, τα περισσότερα από τα οποία στις κατηγορίες 4* και 5*.
Στη δεύτερη θέση είναι τα Mitsis Hotels με 5.334 δωμάτια, επίσης κυρίως στις κατηγορίες 4* και 5*.