Ο οδικός χάρτης για το 2021

ΕΝΑ από τα σημαντικότερα βήματα προς αυτή την κατεύθυνση ήταν η θεσμική αναγνώριση του ΣΕΤΕ ως ισότιμου κοινωνικού εταίρου. Πλέον συμβουλεύουμε, υποστηρίζουμε ενεργά και δουλεύουμε σκληρά μαζί με την πολιτεία ώστε ο ελληνικός Τουρισμός να λάβει τη θέση που του αξίζει. Τώρα περισσότερο από ποτέ ενώνουμε τις δυνάμεις μας για το αύριο και είμαστε βέβαιοι ότι με ορίζοντα το 2021, η Ελλάδα θα εξελιχθεί σε μία αληθινά σύγχρονη ευρωπαϊκή χώρα, μία νέα Ελλάδα του 21ου αιώνα. Η πρόσφατη ολοκλήρωση της μελέτης McKinsey «Τουριστικός Στρατηγικός Σχεδιασμός 2021» είναι μέρος της δράσης του ΣΕΤΕ ως σύγχρονου κοινωνικού εταίρου. Παραδίδουμε ένα ολοκληρωμένο, στρατηγικό, επιχειρηματικό και εμπεριστατωμένο σχέδιο, έναν οδικό χάρτη υλοποίησης, χωρίς κομματικά χρώματα, με ξεκάθαρο όραμα και γνωρίζοντας από πρώτο χέρι τα δεδομένα και τις προοπτικές του ελληνικού Τουρισμού. Η μελέτη παρουσιάζει με λεπτομέρειες έξι βασικές κατηγορίες μαζί με μια σειρά υποστηρικτικών προϊόντων και συμπληρωματικών υπηρεσιών που είναι τα ισχυρά, αδιαμφισβήτητα, χαρτιά του ελληνικού Τουρισμού.
Οι έξι κεντρικοί άξονες στους οποίους επικεντρώνεται η μελέτη αφορούν ισάριθμες μορφές Τουρισμού οι οποίες είναι: Sun and Beach, Συνεδριακός Τουρισμός, City Break, Πολιτιστικός Τουρισμός, Ναυτικός Τουρισμός και Ιατρικός Τουρισμός. Για κάθε ένα από αυτά τα κύρια προϊόντα, η μελέτη αναπτύσσει εξειδικευμένη στρατηγική. Τα επόμενα 8-10 χρόνια, ο Τουρισμός θα αποτελέσει κινητήρια δύναμη της ελληνικής οικονομίας, αντιπροσωπεύοντας πάνω από το 35°/ο και το 38% του συνολικού αναπτυξιακού δυναμικού σε όρους Ακαθάριστης Προστιθεμένης Αξίας (ΑΠΑ) και απασχόλησης αντίστοιχα. Οι διεθνείς επισκέπτες θα φτάσουν τα 22-24 εκατ., με παράλληλη αύξηση της μέσης δαπάνης ανά ταξίδι. Η συνολική συνεισφορά σε ΑΠΑ θα είναι 41-44 δισ. ευρώ (+ 16-17 δισ. ευρώ από ό,τι σήμερα) και περίπου 1 εκατ. στην απασχόληση (+ 300.000 θέσεις από ό,τι σήμερα). Για την επίτευξη αυτών των στόχων όμως θα χρειαστεί αύξηση των μέσων ετήσιων επιπέδων επενδύσεων κατά περίπου 3,3 δισ. ευρώ ανά έτος, για τα επόμενα οκτώ χρόνια. Βασικό μέρος των απαιτούμενων επενδύσεων αφορά τη στοχευόμενη αναβάθμιση υπαρχουσών καταλυμάτων, τη δημιουργία νέων υψηλής ποιότητας και την ενίσχυση των υποδομών για το ναυτικό Τουρισμό. Κρατικοί και κοινοτικοί πόροι (π.χ. ΕΣΠΑ) θα αξιοποιηθούν προσεκτικά, ώστε να αποτελέσουν βάση αύξησης της ιδιωτικής επένδυσης.
Η φετινή επιτυχία, να ξεπεράσουμε σημαντικά τους στόχους μας, τόσο σε αφίξεις όσο και σε έσοδα, δείχνει ότι μπορούμε να τα καταφέρουμε. Είναι πλέον βέβαιο ότι έως το τέλος του 2013 θα έχουμε ξεπεράσει τα 17,5 εκατ. διεθνών αφίξεων και τα 11,5 δισ. εσόδων, τα οποία μαζί με εκείνα της κρουαζιέρας μπορούν να φτάσουν τα 12,1-12,2 δισ. Αν επιτύχουμε τους στόχους του συγκεκριμένου σχεδίου έως το 2021, τότε θα προσφέρουμε κατ’ έτος επιπλέον 10 μονάδες στο ΑΕΠ της χώρας και θα δημιουργήσουμε 300.000 νέες θέσεις εργασίας.