«Οχι» στην ιδιωτικοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων!

Στο Συμβούλιο της Επικρατείας ετοιμάζεται να προσφύγει η διοίκηση της ΟΣΥΠΑ για την ιδιωτικοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων ενώ θα κατατεθεί και μηνυτήρια αναφορά κατά της διοίκησης του ΤΑΙΠΕΔ για τις διαδικασίες που ακολουθήθηκαν.
Ομιλώντας στους δημοσιογράφους, πριν από τη συνάντηση που είχε με τους εργαζόμενους στο αεροδρόμιο Ρόδου, ο πρόεδρος της ΟΣΥΠΑ κ. Β. Αλεβιζόπουλος αναφέρθηκε και στην πρόταση που προωθείται από την Ομοσπονδία.
Σύμφωνα με την πρόταση οι κτιριακές εγκαταστάσεις των περιφερειακών αεροδρομίων θα παραχωρηθούν στην αυτοδιοίκηση αλλά την ευθύνη λειτουργίας τους θα συνεχίσει να έχει το κράτος μέσω της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας.
Ο κ. Αλεβιζόπουλος αναφέρθηκε και στα στοιχεία που έχουν συγκεντρωθεί από την ΟΣΥΠΑ και δείχνουν πως τα έσοδα που θα έχουν οι ιδιώτες που θα αναλάβουν τα περιφερειακά αεροδρόμια θα είναι κατά πολύ λιγότερα από τις δαπάνες.
«Ήρθαμε στη Ρόδο για να συμπαρασταθούμε στους συναδέλφους μας για το δύσκολο έργο που είχαν το καλοκαίρι με τις χιλιάδες πτήσεις τσάρτερ και να ενισχύσουμε κάποια κενά. Θέλουμε επίσης να ενημερωθούν για τις εξελίξεις που υπάρχουν με αφορμή τα δυσμενή μέτρα και την εφαρμογή νέου κανονισμού. Αυτό που απασχολεί τους πάντες όμως είναι η πορεία των ιδιωτικοποιήσεων των περιφερειακών αεροδρομίων», δήλωσε ο κ. Αλεβιζόπουλος που εξέφρασε τη δυσαρέσκειά του για τη στάση που τηρήθηκε για το θέμα αυτό από την Τοπική Αυτοδιοίκηση, στην περιοχή μας.
«Εκφράζω τη δυσαρέσκειά μου για την τοπική αυτοδιοίκηση στην περιοχή σας. Έχω γυρίσει όλη την Ελλάδα και είδα πώς τοποθετούνται σε άλλες περιοχές οι φορείς για το θέμα. Στη Ρόδο είδα αδιαφορία από τον περιφερειάρχη. Μάλιστα με δηλώσεις του ο κ. Μαχαιρίδης τάχθηκε υπέρ της ιδιωτικοποίησης των αεροδρομίων», δήλωσε ο κ. Αλεβιζόπουλος και πρόσθεσε πως στην επόμενη συγκέντρωση που θα οργανώσει για το θέμα αυτό η ΟΣΥΠΑ τόσο ο δήμαρχος κ. Στάθης Κουσουρνάς όσο και ο περιφερειάρχης κ. Γιάννης Μαχαιρίδης θα πρέπει να συζητήσουν για το θέμα αυτό.
Ο κ. Αλεβιζόπουλος αναφέρθηκε και στις τρεις ομάδες που έχουν δημιουργηθεί και περιλαμβάνουν όλα τα περιφερειακά αεροδρόμια που θα ιδιωτικοποιηθούν.
«Για την ομάδα αερολιμένων στην οποία έχει περιληφθεί η Ρόδος εξεδήλωσαν ενδιαφέρον έντεκα υποψήφιοι. Από αυτούς αποχώρησαν οι πέντε. Έμειναν έξι. Περιμένουμε να δούμε το τίμημα που θα κατατεθεί στο ΤΑΙΠΕΔ για την κάλυψη των υποχρεώσεων της χώρας μας. Εμείς πιστεύουμε πως δεν θα δοθεί ποσό μεγαλύτερο των 200 εκατομμυρίων ευρώ για την παραχώρηση δέκα αερολιμένων. Μεγάλο θέμα είναι και οι υποχρεώσεις που θα αναλάβει ο ανάδοχος. Την πρώτη τριετία θα πρέπει να καταβληθούν 240 εκατομμύρια. Επιπλέον το 30% των εσόδων θα πάει στα προβληματικά αεροδρόμια», δήλωσε ο κ. Αλεβιζόπουλος και πρόσθεσε πως στα πρώτα πέντε χρόνια η εταιρεία που θα αναλάβει τα αεροδρόμια δεν θα μπορεί να μεταβάλλει την τιμολογιακή της πολιτική.
«Αν υπολογίσουμε όλα τα στοιχεία θα δούμε πως ο ανάδοχος θα αρχίσει από τώρα να τρέχει γιατί τα έσοδά του δεν θα ξεπεράσουν στην τριετία τα 200 εκατομμύρια ενώ οι δαπάνες του θα αγγίξουν τα 500 εκατομμύρια. Εμείς ζητάμε από την κυβέρνηση να παρουσιάσει ένα πλάνο που να αποτυπώνει την αναπτυξιακή πορεία της εταιρείας στα επόμενα τριάντα χρόνια και πόσα χρήματα θα εισρεύσουν. Το ελληνικό δημόσιο θα πρέπει να εγγυηθεί πως θα υπάρξει ανάπτυξη στα αεροδρόμια και όχι μαρασμός. Θεωρούμε επιπόλαιη την κυβερνητική απόφαση να ενταχθούν και τα 39 αεροδρόμια στο ΤΑΙΠΕΔ κάτι που είναι και αντισυνταγματικό», δήλωσε ο κ. Αλεβιζόπουλος και πρόσθεσε πως υπάρχει εμπλοκή νομική και συνταγματική.
«Εμείς είμαστε έτοιμοι για να καταθέσουμε προσφυγή στο Συμβούλιο της Επικρατείας για την ακύρωση των αποφάσεων που έχουν ληφθεί και προειδοποιούμε πως θα προχωρήσουμε στην κατάθεση μηνυτήριας αναφοράς κατά των μελών του διοικητικού συμβουλίου του ΤΑΙΠΕΔ αν δεν διασφαλιστούν τα συμφέροντα του ελληνικού δημοσίου. Εμείς είμαστε έτοιμοι να συνομιλήσουμε με τις τοπικές κοινωνίες», δήλωσε ο κ. Αλεβιζόπουλος και πρόσθεσε πως οι θεσμοί του κράτους δηλαδή οι Περιφέρειες και οι Δήμοι, θα πρέπει να γίνουν ομπρέλα και να διασφαλίσουν το κρατικό χαρακτήρα των αεροδρομίων.
Ο πρόεδρος της ΟΣΥΠΑ τόνισε ακόμα πως με την πρόταση που θα κατατεθεί από την Ομοσπονδία θα εισρεύσουν στα ταμεία του κράτους έξι δις ευρώ.
Σε ερώτηση αν η ΟΣΥΠΑ προτείνει να αναλάβουν τη λειτουργία του αεροδρομίου Ρόδου ο Δήμος και η Περιφέρεια, ο κ. Αλεβιζόπουλος δήλωσε: «Εμείς έχουμε καταθέσει συγκεκριμένη πρόταση. Αναφέρουμε πως οι κτιριακές εγκαταστάσεις θα πρέπει να παραχωρηθούν στον εκάστοτε Δήμο ή στην Περιφέρεια για να καλυφθεί η ιδιοκτησιακή νομιμότητα. Την διαχείριση, εκμετάλλευση και λειτουργία των αερολιμένων να την έχει η ΥΠΑ. Υπάρχουν και ζητήματα που μπορούν να τα διαχειριστούν τα Επιμελητήρια».
«Προτείνουμε στη ουσία οι περιφερειακοί αερολιμένες να συνεχίσουν να λειτουργούν υπό την εποπτεία του κράτους. Αυτό το μείγμα κράτους και ΤΑ μπορεί να είναι προς όφελος όλων. Σας αναφέρω πως οι δήμαρχοι σε άλλες περιοχές της χώρας έχουν ξεσηκωθεί», δήλωσε ο κ. Αλεβιζόπουλος και πρόσθεσε πως το κόστος για την αεροπορική εξυπηρέτηση των άγονων γραμμών καλύπτει η ΥΠΑ.
«Θα πρέπει να μας αναφέρουν πώς θα καλύπτουν από το έτος 2104, αν ιδιωτικοποιούν τα αεροδρόμια, τις άγονες γραμμές. Οι πολίτες θα επιβαρυνθούν τα χρήματα αυτά», δήλωσε ο κ. Αλεβιζόπουλος και πρόσθεσε πως θα είναι μηδενικά έτσι τα έσοδα των περιφερειακών αεροδρομίων.
Ο κ. Αλεβιζόπουλος αναρωτήθηκε τους λόγους για τους οποίους αποφασίστηκε να ιδιωτικοποιηθεί το αεροδρόμιο της Ρόδου. «Δεν μπορεί να δημιουργηθεί και το εμπορικό πάρκο για το οποίο έγινε λόγος. Πάμε για μαρασμό και για διώξιμο των πτήσεων τσάρτερ. Εδώ στη Ρόδο υπάρχει αεροπορική εταιρεία που επιδοτείται από τους φορείς. Η ΥΠΑ επιδοτεί τη στάθμευση. Όλα αυτά τα πληρώνουν οι πολίτες», δήλωσε ο κ. Αλεβιζόπουλος που εξέφρασε και την ανησυχία του για το γεγονός ότι μπορεί μέσω off shore εταιρειών να περάσει το αεροδρόμιο της Ρόδου σε χέρια Τούρκων επιχειρηματιών. «Σε ακριτικές περιοχές κάποια πράγματα θα πρέπει να προστατευθούν. Υπάρχει και η επεκτατική πολιτική που μπορεί να αναπτυχθεί από τη γειτονική χώρα. Η κυβέρνηση θα πρέπει να είναι προσεκτική», τόνισε ο κ. Αλεβιζόπουλος.