Ανοικτή επιστολή απέστειλε χθες ο βουλευτής Δωδ/νήσου, καθηγητής Δημήτρης Κρεμαστινός στον περιφερειάρχη Νοτίου Αιγαίου κ. Γιάννη Μαχαιρίδη και στον δήμαρχο Ρόδου κ. Στάθη Κουσουρνά, καλώντας τους να οργανώσουν συνάντηση με όλους τους βουλευτές της Δωδεκανήσου, προκειμένου να αναληφθούν από τον καθένα ξεχωριστά συγκεκριμένες πρωτοβουλίες ώστε να αντιμετωπιστεί η παντελής έλλειψη βασικών υποδομών στη Ρόδο που μας εκθέτει διεθνώς.
Σε περίπτωση μάλιστα που οι πρωτοβουλίες αυτές δεν αποδώσουν, θα πρέπει να σκεφτεί κανείς ακόμα και το θέμα των κινητοποιήσεων.
Αναλυτικά οι επιστολές, που έχουν το ίδιο ακριβώς περιεχόμενο:
Αγαπητέ κύριε δήμαρχε, αγαπητέ κύριε περιφερειάρχη,
Tα τελευταία θλιβερά γεγονότα που ακολούθησαν τη μεγάλη νεροποντή στη Ρόδο που εκτός από τις υλικές καταστροφές οδήγησαν σε απώλεια ανθρώπινων ζωών, θέτουν ξανά από μηδενική βάση το θέμα της παντελούς έλλειψης βασικών υποδομών.
Πιστεύω πως η αυτοδιοίκηση και οι βουλευτές πρέπει να ενωθούν στη διεκδίκηση των βασικών υποδομών, η έλλειψη των οποίων όχι μόνο μας εκθέτουν και απειλούν τον τουρισμό μας αλλά δυστυχώς απειλούν και τη ζωή μας.
Χαρακτηριστικά παραδείγματα:
• Οι δύο από τους νεκρούς της φονικής νεροποντής χάθηκαν στα νερά ενός χειμάρρου, μέσα στην κοίτη του οποίου είχε κατασκευαστεί ένας δρόμος, από όπου κάθε χρόνο περνούσαν και περνούν εκατομμύρια τουρίστες που έρχονται από το αεροδρόμιο της Ρόδου προς την πόλη.
• Το λιμάνι της Ρόδου που επί χρόνια κατασκευάζεται αλλά ακόμα δεν έχει ολοκληρωθεί, είναι η αιτία για την οποία πολλά κρουαζιερόπλοια είτε αποφεύγουν τη Ρόδο και κατευθύνονται στην απέναντι τουρκική ακτή είτε ελλιμενίζονται μόνο για λίγες ώρες.
• Το ίδιο συμβαίνει και με τα γιοτ που κατευθύνονται στις απέναντι τουρκικές ακτές γιατί επί 60 χρόνια δεν έχει κατασκευαστεί ούτε μια μαρίνα όταν οι απέναντι ακτές από χρόνια διαθέτουν 10.
• Ο βασικότερος δρόμος του νησιού που συνδέει τη Ρόδο με τη Λίνδο, όχι μόνον δεν έχει ολοκληρωθεί επί σειρά ετών αλλά είναι και παγίδα όπου σκοτώνονται δεκάδες ντόπιοι και τουρίστες σε τροχαία δυστυχήματα κάθε χρόνο.
Χρειάστηκαν πέντε ερωτήσεις μου στη Βουλή για να λειτουργήσουν οι κυλιόμενες σκάλες του αεροδρομίου της Ρόδου, που ήταν ακινητοποιημένες για πάνω από 10 χρόνια, γελοιοποιώντας μας διεθνώς, αφού περισσότεροι από 5.000.000 επιβάτες περνούν κάθε χρόνο από το αεροδρόμιο.
Προσωπικά, πέραν της ερώτησης που θα συζητηθεί στην Ολομέλεια της Βουλής προς την Υπουργό Τουρισμού για τις ευθύνες της για το τι πρέπει να πράξει για να συντονίσει τους αρμόδιους υπουργούς για την υλοποίηση όλων των έργων, έθεσα ως προϋπόθεση για τη συμμετοχή μου σε μια πρωινή εκπομπή στη Δημόσια Τηλεόραση να συζητήσουμε εκεί το θέμα της Δωδεκανήσου και η εκπομπή αυτή να μεταδοθεί δορυφορικά και μεταδόθηκε δορυφορικά σε όλο τον κόσμο.
Πιστεύω ακράδαντα ότι μεμονωμένες ενέργειες δεν θα αποδώσουν καρπούς. Γι’ αυτό προτείνω σε επίπεδο Δήμου ή Περιφέρειας να συζητηθούν τα θέματα αυτά και να αρχίσει ένας πραγματικός αγώνας κινητοποιήσεων εάν τελικά χρειαστεί, για να σταματήσει αυτός ο εμπαιγμός που γίνεται στα Δωδεκάνησα και ιδιαίτερα για τη Ρόδο που από το 1947 χρονιά ενσωμάτωσής της, δίνει κάθε χρόνο στον κρατικό προϋπολογισμό πολλαπλάσια από όσα εισπράττει. Ο κόσμος κουράστηκε πλέον να ακούει λόγια. Θέλει πράξεις.
Πιστέψτε με, είναι τραγικό να διαβάζουμε στον Guardian και στους Τimes του Λονδίνου ότι ο δρόμος Ρόδου – Λίνδου είναι μια πραγματική καρμανιόλα όπου χάνονται δεκάδες ανθρώπινες ζωές κάθε χρόνο. Δεν υπάρχει χειρότερη δυσφήμηση για τον τουρισμό όχι μόνο της Ρόδου αλλά της Ελλάδας, διεθνώς.
Η Τουρκία έχει υπερδιπλασιάσει τον τουρισμό της, συγκριτικά με εμάς, ξεκινώντας από μηδενική βάση γιατί στηρίχθηκε στις υποδομές του τουρισμού. Όταν επί 10ετίες δεν μπορούμε να λειτουργήσουμε μια μαρίνα, ένα σύγχρονο λιμάνι, έναν ασφαλή δρόμο Ρόδου-Λίνδου, μια γέφυρα στον δρόμο που συνδέει το αεροδρόμιο με την πόλη της Ρόδου, για ποια υποδομή μιλούμε;
Παρακαλώ, κ. δήμαρχε, μία μέρα κατά την οποία μπορούν να παρευρίσκονται και οι βουλευτές, σε συνεννόηση και με τον περιφερειάρχη Ν. Αιγαίου, να οργανώσετε μια συζήτηση που δεν θα περιλαμβάνει γενικότητες αλλά συγκεκριμένους τρόπους αντίδρασης σε όλα τα επίπεδα, προκειμένου να επιτευχθεί ο συγκεκριμένος στόχος.
Με εκτίμηση,
Δημήτρης Κρεμαστινός