Ειδήσεις

«Γρίφος» για τον ελληνικό τουρισμό η Γερμανία το 2020

Η πτώση εισερχόμενου τουρισμού από Γερμανία κατά 9,2% και η άνοδος από το Ηνωμένο Βασίλειο κατά 20,3% αναδεικνύουν τη γερμανική αγορά σε μεγαλύτερο «πονοκέφαλο» έναντι της βρετανικής

Κι ενώ ο προβληματισμός πριν λίγο καιρό ήταν μεγαλύτερος στους εγχώριους τουριστικούς φορείς για τη βρετανική αγορά λόγω του παράγοντα «Brexit», τώρα ο γρίφος με το βλέμμα στη σεζόν του 2020 είναι η Γερμανία.

Βρετανοί και Γερμανοί είναι οι δύο βασικότερες αγορές εισερχόμενου τουρισμού για την Ελλάδα, με έναν συνολικό αριθμό τουριστών κοντά στα 7,3 με βάση τα επίσημα, οριστικά νούμερα από την Τράπεζα της Ελλάδος το 2018. Από τα 7,3 εκατ. της περυσινής χρονιάς, τα 4,4 εκατ. ήταν οι Γερμανοί, με διψήφιο ποσοστό ανόδου έναντι του 2017.

Τώρα και με τα δεδομένα αφενός της πτώσης από Γερμανία κατά 9,2% στο εννεάμηνο του 2019 (3,3 εκατ. ταξιδιώτες) και της ανόδου από το Ηνωμένο Βασίλειο κατά 20,3% (3,14 εκατ. επισκέπτες) η γερμανική αγορά φαίνεται ότι εξελίσσεται σε μεγαλύτερο «πονοκέφαλο» έναντι της βρετανικής.

Του λόγου το αληθές επιβεβαιώνει και ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων, κ. Γρηγόρης Τάσιος, σε δηλώσεις του στο πλαίσιο της έκθεσης  ΧΕΝΙΑ μέσα στο Σαββατοκύριακο. «Για τη βρετανική αγορά είμαι αρκετά αισιόδοξος. Βοηθάει και το γεγονός πως ομαλοποιήθηκαν οι συνθήκες του Brexit και «κλειδώνει»  η ισοτιμία της λίρας, οπότε σε συνδυασμό με τη διατήρηση της  υψηλής ελκυστικότητας της Ελλάδας θα κλείσουν τα κενά σε πολύ μεγάλο βαθμό. 

Αυτό που μένει ως «γρίφος» είναι η εξίσου βαρύνουσας σημασίας γερμανική αγορά, δηλαδή το πως θα μοιάζει το τοπίο μετά την κατάρρευση  Neckermann που συμπαρασύρθηκε από τη μητρική Thomas Cook και αν θα κερδηθεί το στοίχημα της επιβίωσης για τη διασωθείσα  Condor. Η γερμανική αγορά αυτή την ώρα είναι σε «χαμηλή πτήση», προϊόν και της οικονομικής ανασφάλειας που δημιουργούν οι χαμηλοί ρυθμοί ανάπτυξης στην Ευρώπη. 

Επίσης σημαντικό ρόλο θα παίξει και το πώς θα κινηθεί σε σχέση με τη γερμανική αγορά η ανταγωνίστρια Τουρκία.  Η εξίσωση είναι πολυπαραγοντική κι έχει πολλές μεταβλητές.  Γι αυτό και η εικόνα του 2020 θα είναι πιο ξεκάθαρη περί τον Μάρτιο με Απρίλιο της νέας χρονιάς.  Μέχρι τότε καλό είναι να προσπαθούμε για  τα καλύτερα αλλά και να είμαστε σε ετοιμότητα για όλα», ανέφερε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος της ΠΟΞ.

Από το βήμα της έκθεσης ο υπουργός Τουρισμού κ. Χάρης Θεοχάρης αναφέρθηκε στην στήριξη και σημασία του τουριστικού κλάδου για την ανάπτυξη επισημαίνοντας ότι «τα τελευταία στοιχεία για το εξωτερικό ισοζύγιο δείχνουν πραγματικά ότι στο εννεάμηνο ήδη έχουμε πιάσει τα έσοδα του προηγούμενου έτους (σ.σ. 16,08 δισ. ευρώ). Ο τουρισμός στηρίζει εκτός από τις επενδύσεις και το ισοζύγιό μας και αυτό δεν πρέπει να το ξεχνάμε. Είναι ένας τομέας της οικονομίας μας ο οποίος στηρίζει διπλά την οικονομική δραστηριότητα. Αυτός ο ρόλος θα συνεχίσει να είναι σημαντικός και αν υπάρχει ένας τρόπος να διαψεύσουμε τις αρνητικές, σε σχέση με το τι περιμένουμε εμείς αναπτυξιακά, εκθέσεις κάποιων διεθνών οργανισμών, ότι η ανάπτυξή μας θα είναι μικρότερη από το 2,8 που αναφέρεται στον προϋπολογισμό, θα είναι μέσα από το ισοζύγιο του τουρισμού και μέσα από τις τουριστικές επενδύσεις» ανέφερε ο υπουργός.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου