Ειδήσεις

Ευοίωνες προοπτικές για τον ελληνικό τουρισμό το 2020

Υψηλές προσδοκίες για συνέχιση της ανοδικής πορείας του ελληνικού τουρισμού με συνακόλουθη θωράκιση της ανταγωνιστικότητας του εκφράζει τόσο η πολιτική όσο και συνδικαλιστική ηγεσία του κλάδου για το προσεχές τουριστικό έτος.

Όπως αναφέρει στο tourismtoday ο υπουργός Τουρισμού κ. Χάρης Θεοχάρης , ο τουρισμός στα χρόνια της κρίσης απέδειξε ότι έχει γερά θεμέλια. «Χάρη στην συλλογική και συνεχή προσπάθεια εργαζομένων, ιδιωτών και Πολιτείας όχι μόνο άντεξε αλλά από το 2009 ως το 2018 ο τουριστικός κλάδος συνεισέφερε 125 δις ευρώ στην εθνική οικονομία, με τη συμβολή και των 230 εκατομμυρίων πολιτών που επισκέφθηκαν τη χώρα.

Με απλά λόγια την τελευταία δύσκολη δεκαετία της οικονομικής κρίσης, ο τουριστικός κλάδος, στήριξε την ελληνική οικονομία, συμβάλλοντας καθοριστικά στο ΑΕΠ, στην απασχόληση και στην στήριξη του brand name Ελλάδα που είχε πληγεί.

Πλέον ο πήχης έχει μπει ακόμη πιο ψηλά. Στόχος του Υπουργείου Τουρισμού και της κυβέρνησης τoυ Κυριάκου Μητσοτάκη είναι το ελληνικό τουριστικό προϊόν να αποκτήσει στέρεη βάση στον παγκόσμιο χάρτη και να κατακτήσει την κορυφή σε μια άκρως ανταγωνιστική παγκόσμια αγορά, όπου ακόμη και οι λεπτομέρειες κάνουν τη διαφορά».

Όπως προσθέτει ο κ. Θεοχάρης : «Στο πλαίσιο αυτό η στρατηγική μας εστιάζει:

-στη βιώσιμη ανάπτυξη μέσω της ισόρροπης προσφοράς και ζήτησης. -στην αντιμετώπιση του υπερτουρισμού με την ανάδειξη και άλλων προορισμών πέραν των δημοφιλών, της επιμήκυνσης της τουριστικής περιόδου και της ανάδειξης θεματικών τουριστικών προϊόντων.

– στη διασφάλιση ποιοτικών τουριστικών υποδομών με χαμηλό περιβαλλοντικό αποτύπωμα.

– στην αξιοποίηση των ψηφιακών μέσων και της καινοτομίας.

-και φυσικά στην προσέλκυση τουριστών, στελεχών και επιχειρηματιών, δηλαδή πολιτών με υψηλό βαλάντιο».

Ο υφυπουργός Τουρισμού κ. Μάνος Κόνσολας στο ίδιο μήκος κύματος επισημαίνει ότι,

«Η βελτίωση του οικονομικού κλίματος, αλλά και η εμπιστοσύνη των διεθνών αγορών στην ελληνική οικονομία, δημιουργούν τις συνθήκες για να απελευθερωθεί η δυναμική του ελληνικού τουρισμού.

Για το 2020 υπάρχουν θετικές προοπτικές που στηρίζονται σε πραγματικά δεδομένα, όπως:

· Οι νέες αεροπορικές συνδέσεις και η αύξηση των πτήσεων από τις ΗΠΑ, την Κίνα και χώρες του Αραβικού Κόλπου προς ελληνικούς τουριστικούς προορισμούς.

· Η αύξηση του αριθμού των επισκεπτών από δύο μεγάλες τουριστικές αγορές, όπως είναι οι ΗΠΑ και η Κίνα.

· Η άνοδος της κρουαζιέρας, που επιβεβαιώνεται από τις προκρατήσεις του 2020 και το 2021.

· Η αύξηση της τάξης του 10% σε ό, τι αφορά στον αριθμό των πακέτων διακοπών στην Ελλάδα για το 2020 που ανακοίνωσε ο γερμανικός tour operator TUI AG, λόγω της αυξημένης ζήτησης.

· Το κενό που αφήνει η πτώχευση της Thomas Cook έχει αρχίσει να καλύπτεται κυρίως στο πτητικό έργο από άλλες αεροπορικές εταιρείες, ενώ έχουν αυξηθεί και οι on line κρατήσεις στα ξενοδοχεία».

Όπως συμπληρώνει ο κ. Κόνσολας : «το Υπουργείο Τουρισμού έχει ήδη δρομολογήσει την καμπάνια προώθησης και προβολής του τουρισμού μας, η οποία για πρώτη φορά θα ξεκινήσει από τον Ιανουάριο για να έχει ουσιαστικά και πολλαπλασιαστικά αποτελέσματα.

Η νέα χρονιά, όμως, είναι και μια χρονιά μεγάλων αλλαγών και μεταρρυθμίσεων στον τουρισμό, αφού θα παρουσιαστεί το στρατηγικό σχέδιο για την τουριστική ανάπτυξη με ορίζοντα δεκαετίας.

Το νέο στρατηγικό σχέδιο στηρίζεται στη διαφοροποίηση του τουριστικού μας προϊόντος με νέες μορφές τουρισμού, στη διαμόρφωση των προϋποθέσεων για την προσαρμογή του τουρισμού μας στην ψηφιακή οικονομία, στην ενίσχυση επενδυτικών πρωτοβουλιών για την προσέλκυση επισκεπτών υψηλού εισοδήματος και την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, αλλά και στην κορυφαία μεταρρύθμιση στο χώρο της τουριστικής εκπαίδευσης».

Ρέτσος

Ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων κ. Γιάννης Ρέτσος σχολιάζοντας τις προσδοκίες της προσεχούς τουριστικής χρονιάς τονίζει ότι η διαμόρφωση της εκάστοτε τουριστικής περιόδου, είναι συνάρτηση ενός συνόλου παραμέτρων, τόσο σε διεθνές επίπεδο, όσο και στο εσωτερικό της χώρας.

Όπως επισημαίνει : «Ο ανταγωνισμός συνεχώς εντείνεται και οφείλουμε να είμαστε έτοιμοι να αντιμετωπίσουμε τις προκλήσεις. Δεν θα πρέπει να θεωρείται τίποτα δεδομένο, καθώς ο τουρισμός δεν μπορεί να εξακολουθεί να αναπτύσσεται σε αυτόματο πιλότο.

Πλέον πρέπει να τεθεί ως προτεραιότητα για το 2020, η ολοκλήρωση του στρατηγικού σχεδίου για τον ελληνικό τουρισμό, με ορίζοντα υλοποίησης την προσεχή δεκαετία. Η Ελλάδα συγκαταλέγεται πλέον στους σημαντικότερους τουριστικούς προορισμούς διεθνώς, ένα γεγονός που από μόνο του έχει «σηκώσει» ψηλά τον πήχη και τις προσδοκίες».

Καταλήγοντας ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ σημειώνει στην κατεύθυνση αυτή, ζητούμενο παραμένει η βελτίωση της ανταγωνιστικότητας του ελληνικού τουριστικού προϊόντος και η ενίσχυση της επενδυτικής δραστηριότητας.

Είναι αναγκαίο να συνεχισθούν οι προσπάθειες για τη διαμόρφωση ενός φιλικού επιχειρηματικού περιβάλλοντος, την επανεξέταση του φορολογικού πλαισίου, την ανάπτυξη πολιτικών για τη διαχείριση των προορισμών και την επιτάχυνση των διαδικασιών για την υλοποίηση τοπικών χωροταξικών σχεδίων, σε όλες τις τουριστικές περιοχές.

«Το θετικό κλείσιμο του 2019 αλλά και τα θετικά προμηνύματα που διαφάνηκαν στην World Travel Market του Λονδίνου, δημιουργούν ψυχολογία αισιοδοξίας στον ελληνικό τουρισμό πως το πλήγμα από την κατάρρευση της Thomas Cook θα επουλωθεί γρήγορα και πως η ζήτηση για το ελληνικό τουριστικό προϊόν θα παραμείνει και τη νέα χρονιά υψηλή» σχολιάζει στο tourismtoday ο πρόεδρος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου της Ελλάδος κ. Αλέξανδρος Βασιλικός.

Όπως αναφέρει :

«Προκλήσεις σίγουρα υπάρχουν. Το Brexit εξακολουθεί να είναι μια ανοιχτή εκκρεμότητα. Η οικονομική επιβράδυνση στην Ευρώπη δημιουργεί κλίμα ανασφάλειας. Η γεωπολιτική ρευστότητα στην ευρύτερη περιοχή παραμένει ενώ το προσφυγικό/μεταναστευτικό βρίσκεται σε έξαρση.

Επιπλέον, η επιτυχία μιας σεζόν δεν προεξοφλεί αυτόματα την επιτυχία της επόμενης και στην κούρσα της παγκόσμιας αγοράς δεν τρέχουμε μόνοι μας, τρέχουν κι άλλοι, οπότε όρος και προϋπόθεση επιτυχιών είναι η ανταγωνιστικότητά μας, με όρους ποιότητας και προστιθέμενης αξίας στην τουριστική εμπειρία.

Το 2020, λοιπόν, μπορεί πραγματικά να αναδειχθεί πραγματικά σε μια χρονιά ορόσημο για την οικονομία της φιλοξενίας στη χώρα μας. Όχι με τους όρους του χθες αλλά με τις προδιαγραφές του άυριο. Όχι με τη μονοδιάστατη καταγραφή των αφίξεων αλλά με την εκκίνηση ενός μεσομακροπρόθεσμου σχεδίου για τον τουρισμό».

Ο πρόεδρος του ΞΕΕ υπογραμμίζει ότι ο τουρισμός είναι υπόθεση όλων, τα πολλαπλασιαστικά οφέλη του διαχέονται στην πραγματική οικονομία και την κοινωνία και συνεπώς όλοι μπορούν και πρέπει να συνεισφέρουν θετικά στην κοινή προσπάθεια.

«Είναι εθνικό στοίχημα επί της ουσίας το να κατοχυρώσουμε τη θέση της Ελλάδας ως παγκόσμιου τουριστικού προορισμού ποιότητας, με διακριτή ταυτότητα και ολοένα λιγότερο εξαρτώμενου από τις διακυμάνσεις των προκλήσεων κάθε συγκυρίας».

πηγή tourismtoday.gr

του Χάρη Νιγριντάκη

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου