Ένας ακόμη παίκτης προστέθηκε στην υποσχόμενη αγορά των μεταφορών με υδροπλάνο. Ο λόγος για την εταιρεία mple Water Airports που δραστηριοποιείται στην μίσθωση υδροπλάνων, την ίδρυση, αδειοδότηση και εκμετάλλευση υδατοδρομίων. Η εταιρεία, με πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο τον Ευάγγελο Ζαγοράκη, ολοκλήρωσε, πρόσφατα, την κατασκευή του υδατοδρομίου της Πάτμου, που αποτελεί επένδυση της τάξης των 150 χιλιάδων ευρώ και χρηματοδοτήθηκε με ίδιους πόρους.
Πρόκειται για το πρώτο ιδιωτικό υδατοδρόμιο στην Ελλάδα του οποίου εκκρεμεί η εξασφάλιση της άδειας λειτουργίας (επειδή, μεταξύ άλλων, δεν έχουν οριστεί τα μέλη της αρμόδιας επιτροπής επιθεώρησης των υδατοδρομίων με υπ. απόφαση), ενώ έχει υλοποιηθεί βάσει του νόμου 4568. Το υδατοδρόμιο Πάτμου αναμένεται να ενταχθεί στο δίκτυο που σχεδιάζει να αναπτύξει η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, με επικεφαλής τον Γ.Χατζημάρκο.
Όπως αναφέρει στο Capital.gr o κ. Ζαγοράκης, οι υποδομές του υδατοδρομίου που ανήκουν στην εταιρεία υδατοδρόμιο Πάτμου ΙΚΕ, μετά την λήξη της δεκαετούς παραχώρησης θα περάσουν στην κυριότητα του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Πάτμου, με την εταιρεία να παραμένει υπεύθυνη για την λειτουργία της εγκατάστασης. Η mple Water Airports σχεδιάζει να προχωρήσει στην κατασκευή και λειτουργία και άλλων υδατοδρομίων, με αυτά σε Σκόπελο και Αλόννησο να προηγούνται. Σε συνεργασία, ακόμη, με την Hellenic Seaplanes δρομολογεί την κατασκευή και λειτουργία του υδατοδρομίου της Τήνου.
Σύμφωνα με την mple Water Airports, οι προοπτικές της αγοράς μεταφορών με υδροπλάνο και λειτουργίας υδατοδρομίων είναι σημαντικές. Η Ελλάδα με 1.400 νησιά, ακτογραμμή 13.676 χιλιομέτρων, πληθυσμό 11 εκατ. ατόμων και 17,5 εκατ. τουρίστες σε ετήσια βάση, δεν διαθέτει δίκτυο υδροπλάνων. Στον αντίποδα, στις Μαλδίβες με 1.190 νησιά και ακτογραμμή 644 χιλιομέτρων λειτουργούν 44 υδροπλάνα.
Εκτός από τη νεοσύστατη mple Water Airports, στην αγορά των υδροπλάνων επιχειρεί να δραστηριοποιηθεί η Eagle Seaplanes, ενώ δραστηριότητα αναπτύσσουν, εδώ και χρόνια, η εταιρεία Ελληνικά Υδατοδρόμια με μέτοχο την Άκτωρ Facility Management και η Hellenic Seaplanes με ιδρυτή το Νικόλα Χαραλάμπους.
Το σχέδιο νόμου
Όπως έχει αναφέρει το Capital.gr, μέχρι το επόμενο καλοκαίρι η ύπαρξη ενός πιλοτικού δικτύου υδροπλάνων είναι δύσκολο στοίχημα, με το, προς ψήφιση, σχέδιο νόμου για την ίδρυση, λειτουργία και εκμετάλλευση αεροδρομίων σε υδάτινες επιφάνειες να υπήρξε ένα από τα θέματα που συζητήθηκε στο τελευταίο υπουργικό συμβούλιο του 2019. Το νέο σχέδιο νόμου, που έχουν εισηγηθεί ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κ. Καραμανλής και ο αρμόδιος υφυπουργός Γ. Κεφαλογιάννης, στοχεύει αφενός στη φιλελευθεροποίηση του θεσμικού πλαισίου – “εμπλέκοντας” ιδιώτες επενδυτές – κι αφετέρου στην απλούστευση και επιτάχυνση των απαιτούμενων για την αδειοδότηση των υδατοδρομίων διαδικασιών.
Η ψήφισή του θα οδηγήσει στην ανάπτυξη ενός βιώσιμου δικτύου υδατοδρομίων, επιτρέποντας την καλύτερη διασύνδεση της ηπειρωτικής χώρας με απομακρυσμένους και όχι μόνο προορισμούς.
Σημειώνεται ότι η διαβούλευση του σχεδίου νόμου για τα υδροπλάνα ολοκληρώθηκε την Παρασκευή 27 Δεκεμβρίου.
Του Δημήτρη Δελεβέγκου