«Γλυκόπικρη» γεύση αφήνει το 2019 για τον τουρισμό της Ρόδου με όλα τα στοιχεία πάνω στο τραπέζι και με καταγεγραμμένες τις ζημιές από την κατάρρευση της Thomas Cook. Αυτό δήλωσε στην «δημοκρατική» ο πρόεδρος του Συλλόγου Διευθυντών Ξενοδοχείων Ρόδου κ. Γιώργος Ματσίγκος, λίγες μόλις ημέρες μετά την έλευση του νέου έτους.
«Η σεζόν του 2019, από άποψη αφίξεων, έκλεισε περίπου στα ίδια επίπεδα του 2018 ενώ όσον αφορά στις εισπράξεις, υπάρχει μια μείωση –και λόγω της κατάρρευσης της Thomas Cook που ήταν ο 2ος μεγαλύτερος τουρ οπερέιτορ από την Ευρώπη για την Ρόδο.
Οι ‘ζημιές’ έχουν πλέον αποτυπωθεί για το 2019, ενώ θα υπάρξουν συνέπειες και για το 2020. Συμπερασματικά όμως, μπορούμε να πούμε ότι ήταν μια καλή χρονιά αυτή που πέρασε», δήλωσε ο κ. Ματσίγκος.
Τα βλέμματα τώρα, είναι στραμμένα στην επόμενη σεζόν. Έχουν ξεκινήσει οι πωλήσεις, τα συμβόλαια, οι κρατήσεις (early bookings) καθώς και οι προβλέψεις για τον αριθμό των αεροπορικών θέσεων.
«Με τα σημερινά δεδομένα φαίνεται ότι υπάρχει μία μείωση σε αεροπορικές θέσεις, τα λεγόμενα slots προς την Ρόδο.
Ήταν όμως αναμενόμενο, διότι όπως είπαμε, λόγω της κατάρρευσης της Thomas Cook, χάθηκαν πολλές αεροπορικές θέσεις, κυρίως από την Μεγάλη Βρετανία.
Για τη Γερμανία, κυριαρχεί ακόμη επιφυλακτικότητα αφού οι πελάτες κλείνουν θέσεις συνήθως μέσω της Contours και η κατάσταση αυτή δεν έχει ξεκαθαρίσει ακόμη.
Επομένως, ξεκινάμε με αυτή την πρόβλεψη για μείωση των αεροπορικών θέσεων. Όσο για τις προβλέψεις, είναι συγκρατημένες, διότι δημιουργήθηκε μεγάλο πρόβλημα με την κατάρρευση της Thomas Cook».
Πέραν της Thomas Cook υπήρξαν και άλλα προβλήματα όπως η πτώχευση αεροπορικών εταιρειών καθώς και η μεγάλη καμπάνια για την προστασία του περιβάλλοντος που ξεκίνησε από τις σκανδιναβικές χώρες.
«Η μικρή 16χρονη Γκρέτα, ξεκίνησε μια μεγάλη καμπάνια για την προστασία του περιβάλλοντος και κατάφερε να πείσει τους σκανδιναβούς να μην χρησιμοποιούν αεροπλάνα. Αυτό μπορεί να ακούγεται αφελές, αλλά τελικά, όλη αυτή η καμπάνια κατάφερε να μειώσει τις αεροπορικές θέσεις από τις σκανδιναβικές χώρες σε 5 – 7%! Αυτό και μόνο, δημιουργεί όμως τεράστια προβλήματα στον τουρισμό», δηλώνει ο κ. Ματσίγκος.
ΟΙ ΑΓΟΡΕΣ ΜΑΣ
Αν και οι βασικές αγορές της Ρόδου παραμένουν η Μεγάλη Βρετανία και η Γερμανία, η κατάσταση με το ‘Brexit’ είναι απρόβλεπτη: όλοι οι φορείς του τουρισμού περιμένουν να δουν τις εξελίξεις και τις συνέπειες.
Ωστόσο, άλλες αγορές που ανεβαίνουν δυναμικά είναι οι σκανδιναβικές χώρες και ακολουθούν το Ισραήλ, η Γαλλία, η Πολωνία, η Ιταλία κ.ά.
Η ρωσική αγορά, συνεχίζει την… ελεύθερη πτώση και είναι αμφίβολο πώς θα διαμορφωθεί για την φετινή σεζόν το ενδιαφέρον προς την Ρόδο.
Οι πιο αισιόδοξες εκτιμήσεις μιλούν για τα ίδια ποσοστά με του 2019.
Τέλος, όσον αφορά στις τιμές η Ρόδος παραμένει ελκυστική παρά τον μεγάλο ανταγωνισμό: «Έχει ανοίξει για τα καλά η αγορά της Τουρκίας και της Αιγύπτου που παρουσιάζουν αυξημένη ζήτηση.
Ωστόσο η Ρόδος προσφέρει πολύ καλή σχέση ποιότητας – προϊόντος. Οι τιμές μας είναι καλές, μειωμένες σε σχέση με πέρσι αλλά πιστεύω πως σύντομα θα έχουμε ανάκαμψη ώστε να πιάσουμε καλύτερους τζίρους» κατέληξε ο κ. Ματσίγκος.