Η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δωδεκανήσου, η RICHeS και το Γυμνάσιο Γενναδίου συμμετέχουν σε πρόγραμμα Erasmus + (KA201) με τίτλο T.A.C.K.E.D. “Traditional Arts & Crafts to Keep away Early Drop – Out”. Το πρόγραμμα στοχεύει στην αξιοποίηση των παραδοσιακών τεχνών ως εναλλακτική προοπτική σταδιοδρομίας για τους μαθητές και περιλαμβάνει συνολικά εννέα εταίρους (Δημόσιοι – Δημοτικοί φορείς, Σχολεία και Οργανώσεις) από την Ελλάδα, Ιταλία και Ουγγαρία. Το T.A.C.K.E.D. καταπιάνεται με τα προβλήματα που αφορούν τη μαθητική διαρροή και την πρόωρη εγκατάλειψη του σχολείου, που συνδέονται με θέματα σχολικής εκπαίδευσης που εμποδίζουν την πλήρη και αποτελεσματική ένταξη των εφήβων στα εκπαιδευτικά συστήματα, και χρησιμοποιεί τις παραδοσιακές τέχνες και χειροτεχνίες ως εργαλείο για την αντιμέτωπη τους. Η αναζωογόνηση κάθε παραδοσιακής τέχνης, υλικού ή εργαλείου ξεκινά με το πάθος αφοσιωμένων μεμονωμένων τεχνιτών ή κοινοτήτων. Προκειμένου να μεταβιβαστεί η κληρονομιά της παραδοσιακής τέχνης, είναι σημαντικό να διατηρηθούν τα ποιοτικά υλικά και τα εργαλεία που είναι τόσο σημαντικά για την επιβίωσή της, καθώς και η υποστήριξη της επόμενης γενιάς τεχνιτών. Η σύμπραξη αποσκοπεί στη συμμετοχή των ομάδων-στόχων του έργου στις κύριες δραστηριότητες του, προκειμένου να αντιμετωπιστούν καλύτερα οι ανάγκες τους. Έτσι, θα πραγματοποιηθεί έρευνα σε όλες τις συμμετέχουσες χώρες με τη συνεργασία εκπαιδευτικών και μαθητών που εγκαταλείπουν πρόωρα το σχολείο. Θα προωθηθεί μια συλλογή τεχνικών μάθησης που θεωρούνται καλές πρακτικές. Τα ευρήματα και των δύο δραστηριοτήτων θα συμβάλουν στον καθορισμό του περιεχομένου του Οδηγού “Ανακαλύπτοντας ξανά τις χαμένες τέχνες: διδακτική και περιεκτική πρακτική για την καταπολέμηση της σχολικής αποτυχίας, της μαθητικής διαρροής και της πρόωρης εγκατάλειψης του σχολείου”. Ήδη την περίοδο 2018-2019 έχουν πραγματοποιηθεί συνολικά πέντε συναντήσεις εργασίας στη Ρόδο, στο Ρήγιο Καλαβρίας (Ιταλία), στη Βουδαπέστη και στο Γιασπερίνι (Ουγγαρία). Στις συναντήσεις αυτές γίνονται επισκέψεις σε επαγγελματικά – τεχνικά σχολεία δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, αναλύονται τα προγράμματα σπουδών, παρουσιάζονται οι επαγγελματικές προοπτικές που αυτά προσφέρουν στις τέχνες και στις παραδοσιακές πρακτικές , επισκέψεις σε τεχνίτες παραδοσιακών ειδών και οργανώνονται εργαστήρια με τη συμμετοχή των εταίρων και των μαθητών. Η κάθε χώρα έχει πολλά να προσφέρει καθώς η παράδοση είναι ακόμα ζωντανή σε κάθε πτυχή της κουλτούρας μας.