Σύμφωνα με όσα είπε ο υπουργός Τουρισμού Χάρης Θεοχάρης, παρουσία του υφυπουργού Μάνου Κόνσολα και της προέδρου του ΕΟΤ Άντζελας Γκερέκου, ο ελληνικός Τουρισμός το 2020, θα επιτύχει αύξηση τουριστικών εισπράξεων 10%, αύξηση αφίξεων 5%, αύξηση στις διανυκτερεύσεις 5% και αύξηση στην κατά κεφαλή δαπάνη 4,5%.
Ο κ. Θεοχάρης τόνισε ότι τα τελευταία χρόνια η Ελλάδα σημείωνε σημαντικές αυξήσεις στις αφίξεις, αλλά στασιμότητα στο έσοδα, υπογραμμίζοντας ότι η Ελλάδα είναι 13η παγκοσμίως σε αφίξεις, αλλά 24η σε εισπράξεις, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού.
Αναφερόμενος στην πορεία του 2019, ο υπουργός είπε ότι παρά τις δύσκολες συνθήκες, την αργοπορημένη -τον Ιούνιο- έναρξη της διαφημιστικής εκστρατείας, τα έκτακτα περιστατικά που έπρεπε να αντιμετωπιστούν και την φυσιολογική καθυστέρηση λόγω πολιτικής αλλαγής, ήταν επιτυχημένη, ενώ οι προοπτικές για το 2020, είπε ότι είναι ευοίωνες.
Σύμφωνα με τον υπουργό Τουρισμού, τα μηνύματα από τις προκρατήσεις είναι θετικά, αλλά επεσήμανε και μια σειρά κινδύνων, εσωτερικών και εξωτερικών, όπως η παγκόσμια ύφεση, το brexit, κ.λπ..
Οι στρατηγικοί στόχοι
Αναφερόμενος στους στρατηγικούς στόχους του 2020, ο κ. Θεοχάρης, είπε ότι είναι οι εξής:
– Βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη
– Διαφοροποίηση τουριστικού προϊόντος
– Ενίσχυση προστιθέμενης αξίας δεξιοτήτων ανθρώπινου παράγοντα στον Τουρισμό
– Εκπαίδευση
– Προώθηση του ελληνικού τουριστικού brand διεθνώς Μέσα από την υλοποίηση των στρατηγικών αυτών στόχων, ο ελληνικός Τουρισμός το 2020, θα επιτύχει, όπως τόνισε ο υπουργός, αύξηση τουριστικών εισπράξεων 10%, αύξηση αφίξεων 5%, αύξηση στις διανυκτερεύσεις 5% και αύξηση στην μέση δαπάνη 4,5%.
Παράλληλα, ο υπουργός υπογράμμισε ότι θα προχωρήσουν άμεσα η αναδιάταξη της τουριστικής εκπαίδευσης σε όλες τις βαθμίδες, η δημιουργία πλαισίου πιστοποίησης, η δημιουργία παρατηρητηρίου αειφόρου ανάπτυξης, η διαχείριση του προορισμού της Σαντορίνης, η ανάπτυξη του θεματικού Τουρισμού, μέσα και από νομοθετικές ρυθμίσεις (καταδυτικός τουρισμός), η δημιουργία Δορυφόρων Λογαριασμών, κ.λπ.
Βραχυπρόθεσμες προτεραιότητες Αναφερόμενος στις βραχυπρόθεσμες προτεραιότητες, ο κ. Θεοχάρης ανακοίνωσε τα εξής:
– Καμπάνια Μεταναστευτικού – Μεταστέγαση του υπουργείου στην Ομόνοια, με συστέγαση και του ΕΟΤ, με εξοικονόμηση 1,8 εκα. ευρώ ετησίως – Διαχείριση κινδύνων (Θεωρήσεις, ραντάρ) – Ενίσχυση Περιφερειακού Συμβουλίου – Υποστήριξη Έργων ΕΣΠΑ – Ασφάλεια (συνεργασία με την SafeWaterSports) – Τουριστική συνείδηση σε συνεργασία με το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδος, με ενέργειες στα σχολεία, κ.λπ..
Τέλος ανακοίνωσε την θεσμοθέτηση του πρέσβη Τουρισμού, που θα αφορά πρόσωπα γνωστά παγκοσμίως.
Ερωτηθείς για το θέμα των βραχυχρόνιων μισθώσεων, ο υπουργός απέφυγε να δεσμευθεί, κάνοντας λόγο για συνολική αντιμετώπιση του θέματος από την κυβέρνηση, ενώ υπογράμμισε ότι θα συνεχισθεί η συνεργασία και με τους tour operators..
Ο Μάνος Κόνσολας
Θετικό πρόσημο είχε το 2019 για τον ελληνικό Τουρισμό, σημείωσε ο υφυπουργός Τουρισμού Μάνος Κόνσολας, σημειώνοντας ότι τα έσοδα, οι αφίξεις, αλλά και η μέση δαπάνη ανά ταξίδι, κινήθηκαν αυξητικά. Ο κ. Κόνσολας τόνισε ότι στο 11μηνο τα έσοδα ανήλθαν στα 17,8 έναντι 15,8 δισ. ευρώ στο αντίστοιχο διάστημα του 2019. Για ολόκληρο δε το 2019, η εκτίμηση, ανέφερε ο υφυπουργός, των εσόδων αναφέρει ότι θα ξεπεράσουν τα 18 δισ. ευρώ, ενώ οι αφίξεις αυξήθηκαν κατά 6%.
Παράλληλα, ο κ. Κόνσολας είπε ότι το 71% των τουριστών που επέλεξαν την Ελλάδα για διακοπές, ήταν από χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, με την Γερμανία να βρίσκεται στην πρώτη θέση. Αναφερόμενος στο θέμα της περιφερειακής διάστασης του Τουρισμού, ο κ. Κόνσολας, υπογράμμισε ότι 5 Περιφέρειες της χώρας (Νότιο Αιγαίο, Κεντρική Μακεδονία, Κρήτη, Αττική, Ιόνια Νησιά) συγκέντρωσαν το 87% της τουριστικής δραστηριότητας και θα πρέπει να επιδιωχθεί η τουριστική αναβάθμιση και των υπολοίπων Περιφερειών. Δεν μπορεί είπε χαρακτηριστικά να υπάρχει τέτοια συγκέντρωση και αυτό θα αλλάξει με την διαφοροποίηση του τουριστικού προϊόντος, κάθε περιοχής.
Η Άντζελα Γκερέκου
Παίρνοντας τον λόγο η πρόεδρος του ΕΟΤ Άντζελα Γκερέκου, υπογράμμισε την σημασία της έγκαιρης έναρξης της διαφημιστικής καμπάνιας της χώρας, η οποία φέτος για πρώτη φορά ξεκίνησε τον Ιανουάριο. Η κα. Γκερέκου είπε ότι η καμπάνια σε έντυπα, ψηφιακά και τηλεοπτικά μέσα στην Δυτική Ευρώπη και ΗΠΑ, που τρέχει ήδη, είναι της τάξης των 8 εκατ. ευρώ, σε πρώτη φάση. Η καμπάνια σύμφωνα με την πρόεδρο, είναι ισορροπημένη, τόσο μεταξύ των προορισμών, όσο και μεταξύ των προϊόντων, ενώ ιδιαίτερη αναφορά, έκανε στην εναρμόνιση και των διαφημιστικών προγραμμάτων των Περιφερειών της χώρας. Αξίζει να σημειωθεί ότι η κα. Γκερέκου υπογράμμισε την δέσμευση του ΕΟΤ στην αειφορία και την προστασία του Περιβάλλοντος, σαν βασικό στοιχείο της τουριστικής πολιτικής της χώρας. Τέλος, η κα. Γκερέκου εξήγγειλε την μετατροπή του ΕΟΤ, σε μια εταιρία μάρκετινγκ του ελληνικού Τουρισμού, μέσα από σύγχρονα τεχνολογικά εργαλεία, με την εμπλοκή και των γραφείων εξωτερικού του οργανισμού, την ενίσχυση των road shows και την στενότερη συνεργασία με τις περιφέρειες της χώρας. Κατέληξε δε ότι στόχος της χώρας είναι Τουρισμός «all year around», αλλάζοντας το «Τουρισμός 365 ημέρες», της προηγούμενης κυβέρνησης, ενώ παρουσιάστηκε και το νέο σλόγκαν που είναι «Greece, always in season». Post Vi