Της… απάτης γίνεται κυριολεκτικά στη Ρόδο από διάφορους επιτήδειους που προσπαθούν να ξεγελάσουν ανυποψίαστους πολίτες προκειμένου να τους αποσπάσουν χρήματα με διάφορα τεχνάσματα. Στη μεγάλη λίστα των απατεώνων τις τελευταίες ημέρες προστέθηκε κι ένας νεαρός, ο οποίος με την πρόφαση ότι είναι τεχνικός της ΔΕΗ και πρέπει να επιδιορθώσει μια βλάβη στο δίκτυο, επιχείρησε να μπει σε σπίτι συμπολίτισσάς μας στην πόλη της Ρόδου.
Ευτυχώς, όπως κατήγγειλε η ίδια στη «δ», του ζήτησε τα στοιχεία της ταυτότητάς του, την οποία προφασίστηκε ότι δεν έχει πάνω του και αποχώρησε κακήν κακώς λέγοντας ότι θα επανέλθει με την ταυτότητα χωρίς βέβαια να εμφανιστεί ξανά.
Η συμπολίτισσά μας στη συνέχεια, επικοινώνησε με το αρμόδιο τμήμα του ΔΕΔΔΗΕ από όπου και έλαβε την ενημέρωση ότι κανένα συνεργείο δεν κάνει επισκέψεις σε σπίτια αν δεν έχει δηλωθεί βλάβη και αν προηγουμένως δεν έχει υπάρξει συνεννόηση με τον ιδιοκτήτη.
Ουσιαστικά, πρόκειται για γνωστή μέθοδο απάτης που έχει καταγραφεί και σε άλλες περιοχές της χώρας, πριν τη Ρόδο.
Συνήθως οι δράστες ή ο δράστης, παρουσιάζονται ως υπάλληλοι της ΔΕΗ και με το πρόσχημα της επισκευής κάποιας υποτιθέμενης βλάβης, ζητούν από τους ηλικιωμένους να συγκεντρώσουν όλα τα χρήματα και τα χρυσαφικά που έχουν και να τα τοποθετήσουν σε ένα σεντόνι εξωτερικά της οικίας, ώστε να μην κινδυνεύσουν από πιθανή πυρκαγιά, η οποία μπορεί να προκληθεί κατά τη διάρκεια των εργασιών ή προσπαθούν να τους αφαιρέσουν χρήματα και άλλα πολύτιμα με τη μέθοδο της απασχόλησης.
Η υποψιασμένη όμως συμπολίτισσά μας, δεν διευκόλυνε τον δράστη, αφού αμέσως κατάλαβε ότι κάτι δεν πάει καλά και δεν του επέτρεψε να μπει στο σπίτι.
Η ίδια μέσω της «δ», εφιστά την προσοχή των συμπολιτών μας, κυρίως των ηλικιωμένων στους οποίους και στοχεύουν οι επιτήδειοι που αυτή τη φορά εμφανίζονται ως υπάλληλοι της ΔΕΗ, για να αποσπάσουν χρήματα ή κοσμήματα και άλλα πολύτιμα αντικείμενα.
Ειδικές συμβουλές
της ΕΛ.ΑΣ. για αποφυγή
εξαπάτησης πολιτών
Η Ελληνική Αστυνομία συνιστά:
Να μην πείθεστε εύκολα από άτομα, τα οποία σας “πλησιάζουν” ως γνωστοί συγγενικών – φιλικών προσώπων.
Να είστε ιδιαίτερα επιφυλακτικοί σε άγνωστα άτομα που επιχειρούν με διάφορα προσχήματα και τεχνάσματα να εισέλθουν στην οικία σας.
Εφόσον άγνωστο άτομο εισέλθει στην οικία σας με οποιαδήποτε πρόφαση (π.χ. διεξαγωγή έρευνας, πώληση κάποιου προϊόντος, ανάγκη να πραγματοποιήσουν μια κλήση κ.λπ.), να μην επιτρέπετε να μεταβαίνει σε άλλους χώρους του σπιτιού σας, πέραν αυτών που χρειάζεται και ποτέ να μην χάνετε την οπτική επαφή μαζί του.
Στην περίπτωση αυτή, να προσέχετε τα προσωπικά σας αντικείμενα, προκειμένου να αποφευχθεί το ενδεχόμενο αφαίρεσής τους με τη μέθοδο της απασχόλησης.
Να είστε ιδιαίτερα επιφυλακτικοί όταν άγνωστοι προσπαθήσουν να σας πείσουν για την καταβολή χρηματικού ποσού, με το πρόσχημα επείγουσας ανάγκης συγγενικού – φιλικού προσώπου (π.χ. νοσηλεία σε νοσοκομείο).
Το ίδιο μπορεί να προσπαθήσουν και τηλεφωνικά. Για τους ίδιους λόγους να μην ενδίδετε σε προτροπές για συνάντηση (ραντεβού κ.λπ.).
Σε περιπτώσεις που άγνωστοι επικαλούνται έκτακτη ανάγκη γνωστού – συγγενικού σας προσώπου, να επιδιώκετε πάντα οι ίδιοι να επικοινωνείτε τηλεφωνικά με το γνωστό – συγγενικό σας πρόσωπο, προς επιβεβαίωση των όσων επικαλούνται.
Η επικοινωνία να γίνεται με δικό σας τηλέφωνο και κατόπιν δικής σας πρωτοβουλίας και να μην δέχεστε να μιλάτε με άτομο, το οποίο κάλεσαν οι άγνωστοι.
Σε κάθε περίπτωση, να δηλώνετε ότι δεν πρόκειται να παραδώσετε χρήματα, εάν δεν εμφανιστούν οι γνωστοί – συγγενείς σας.
Να μην δέχεστε σε καμία περίπτωση άγνωστα άτομα να σας οδηγήσουν σε Πιστωτικό Κατάστημα ή ΑΤΜ για ανάληψη χρηματικού ποσού.
Να μην πείθεσθε εύκολα σε ευκαιριακές αγορές προϊόντων που σας προτείνουν άγνωστα άτομα, ιδιαίτερα δε δίχως να δείτε πρώτα τα προϊόντα αυτά.
Να μην πείθεστε από άγνωστους, οι οποίοι εμφανίζονται ως υπάλληλοι Δημόσιας Υπηρεσίας ή άλλου φορέα για την επιδιόρθωση κάποιου τεχνικού προβλήματος, εάν δεν τους έχετε εσείς προηγουμένως καλέσει.
Να μην πείθεστε όταν άγνωστοι σας ζητούν να καταβάλλετε χρήματα για οφειλές γνωστών ή συγγενικών προσώπων σε δημόσιες υπηρεσίες ή σε καταστήματα – εταιρείες για αγορά αγαθών – προσφορά υπηρεσιών.
Επισημαίνεται ότι από νοσοκομεία ή από δημόσιες υπηρεσίες δεν χρησιμοποιείται η πρακτική υπάλληλοί τους να μεταβαίνουν σε οικίες ή σε δημόσιους χώρους και να ζητούν από πολίτες την καταβολή χρημάτων για υπηρεσίες που παρέχουν.
Να έχετε πάντα διαθέσιμους τους τηλεφωνικούς αριθμούς, με τους οποίους πρέπει να επικοινωνήσετε σε περίπτωση ανάγκης (Αστυνομία, Πυροσβεστική, Νοσοκομεία, στενοί συγγενείς κ.ά.).
Προσπαθήστε να συγκρατήσετε τα χαρακτηριστικά των δραστών, καθώς και τα οχήματα με τα οποία κινούνται (αριθμό κυκλοφορίας, μάρκα οχήματος, χρώμα κ.λπ.), για να βοηθήσετε το έργο των διωκτικών αρχών.
Να ενημερώνετε πάντα τις αστυνομικές Αρχές, ακόμη και σε περίπτωση απόπειρας απάτης σε βάρος σας.