«Καθίζηση» έχουν υποστεί οι εισπράξεις της ΔΕΥΑΡ λόγω… περιόδου κορωνοϊού, καθώς σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία μέχρι και χτες, η μείωση ανήλθε στο 60%!!!
Αυτό υπογράμμισε με δηλώσεις του προς την «δημοκρατική» ο πρόεδρος της δημοτικής επιχείρησης κ. Βασίλης Μανέττας, εκφράζοντας την έντονη ανησυχία και τον προβληματισμό του για το άμεσο μέλλον και κυρίως για την ‘επόμενη’ μέρα μετά την άρση των μέτρων προστασίας κατά της πανδημίας του κορωνοϊού.
«Εμείς ως ΔΕΥΑΡ αντιδράσαμε από την πρώτη στιγμή. Λάβαμε τα απαραίτητα μέτρα που αφορούν στην προστασία τόσο των καταναλωτών που έρχονται για να εξυπηρετηθούν όσο και των εργαζομένων και το προσωπικό της δημοτικής επιχείρησης.
Επιπλέον, ενισχύσαμε τις απολυμάνσεις στους κεντρικούς χώρους, στα οχήματα, στα γραφεία της ΔΕΥΑΡ και όπου στεγάζονται περιφερειακές υπηρεσίες, όπως στην Ιαλυσό, στην Κρεμαστή, στ’ Αφάντου και στον Αρχάγγελο, ενώ έγινε καθαρισμός και απολύμανση και στον Βιολογικό.
Επίσης, προμηθευτήκαμε άμεσα μάσκες, γάντια και απολυμαντικά, μέσα τα οποία διαθέσαμε στο προσωπικό προκειμένου να διασφαλίσουμε την απολύμανση των χώρων και την υγεία των εργαζομένων», ανέφερε ο κ. Μανέττας.
Ωστόσο, επειδή λόγω των μέτρων προστασίας κατά της πανδημίας του κορωνοϊού έχει αλλάξει ο τρόπος εξυπηρέτησης των καταναλωτών, η είσοδος δεν επιτρέπεται πλέον στο ευρύ κοινό, ενώ η διοίκηση της επιχείρησης απευθύνει έκκληση να γίνονται οι πληρωμές με ηλεκτρονικό τρόπο ώστε να αποφεύγονται οι άσκοπες επισκέψεις και φυσικά, ο συνωστισμός.
«Δυστυχώς, η κατάσταση είναι πλέον… δραματική. Μέχρι αυτή την στιγμή οι εισπράξεις της επιχείρησης είναι 60% μείον σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία!!!
Παρά το γεγονός ότι προτρέψαμε τους πελάτες μας και τους καταναλωτές να πληρώνουν τους λογαριασμούς τους κάνοντας χρήση του διαδικτύου με ηλεκτρονικό τρόπο, δεν υπάρχει ανταπόκριση.
Αυτό, μας προβληματίζει ιδιαίτερα καθώς η κατάσταση εάν συνεχιστεί έτσι, μας οδηγεί στην αναστολή πληρωμών.
Ένας επιπλέον παράγοντας που μας ανησυχεί είναι ότι μέχρι τώρα, είχαμε τιμολογήσει την περίοδο κατά την οποία ήταν ανοικτές όλες οι επιχειρήσεις στην Ρόδο.
Από εδώ και στο εξής που πρέπει να τιμολογήσουμε χωρίς τις επιχειρήσεις, οι οποίες έκλεισαν λόγω του κορωνοϊού, καταλαβαίνετε ότι τα τιμολογούμενα έσοδά μας θα είναι ελαχιστοποιημένα.
Ο τζίρος μας, θα υποστεί φοβερή ‘καθίζηση’. Μην ξεχνάμε ότι ένας πολύ μεγάλος αριθμός επιχειρήσεων τελούν υπό καθεστώς αναστολής λειτουργίας. Οπότε, τα έσοδα της ΔΕΥΑΡ θα παρουσιάσουν πολύ μεγάλη μείωση. Θα πρέπει να σταθούμε στο ύψος των περιστάσεων, όπως οφείλουμε, αλλά οι δυνατότητές μας περιορίζονται λόγω της κατάστασης και της μη ανταπόκρισης των καταναλωτών.
Ζούμε μια…δραματική περίοδο από όλες τις απόψεις –και κυρίως τα οικονομικά της ΔΕΥΑΡ.
Έχουμε να καλύψουμε μισθοδοσίες, να εξασφαλίσουμε πόρους για τα τρέχοντα έξοδα, φόρους, τέλη, συμβάσεις λειτουργίας για την συντήρηση των υποδομών, ρυθμίσεις στα ασφαλιστικά ταμεία… Ίσως να είναι και η πιο δύσκολη περίοδος όλων των τελευταίων ετών.
Άλλωστε, εμείς δεν επιχορηγούμαστε από το κράτος. Λειτουργούμε καθαρά ανταποδοτικά από τις υπηρεσίες που παρέχουμε.
Ούτε μπορούμε να δανειοδοτηθούμε από το κράτος κ.λπ.» τόνισε ο κ. Μανέττας.
Όπως έγραψε η «δ», η ΔΕΥΑΡ βρίσκεται ούτως ή άλλως σε κατάσταση περιορισμένης λειτουργίας –υπό την έννοια ότι έχει σταματήσει η εξυπηρέτηση του κοινού.
«Οι πελάτες, εξυπηρετούνταν μέχρι πρότινος μόνον στα κεντρικά ταμεία (μόνο στην είσοδο του κτηρίου και όχι στο υπόλοιπο κτήριο).
Τώρα έχουν ανασταλεί όλα ενώ έχει μειωθεί κατά πολύ μεγάλο ποσοστό το προσωπικό δίδοντας άδειες κ.λπ.
Δυστυχώς, η ΔΕΥΑΡ είναι μια επιχείρηση η οποία δεν μπορεί να είναι κλειστή –και δεν πρόκειται να κλείσει. Εξάλλου οι οδηγίες της σχετικής Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου καταδεικνύουν πως οι υπηρεσίες καθαριότητας και οι ΔΕΥΑ ανά την χώρα, δεν μπορούν να κλείσουν για το κοινό. Περνάμε λίγο δύσκολα με όλη αυτή την διαδικασία όπως και όλοι μας –υπό την έννοια ότι σε περιοχές όπου υπάρχουν προβλήματα, εμείς πρέπει να είμαστε παρόντες και να δουλεύουμε. Δεν μπορούμε να αφήσουμε τον κόσμο και το νησί χωρίς νερό!
Όλο αυτό όμως, έχει αντίκτυπο στην ΔΕΥΑΡ καθώς οι εισπράξεις της επιχείρησης (που προέρχονται από τους καταναλωτές) έχουν πέσει… κατακόρυφα! Γι αυτό απευθύνουμε και έκκληση προς τους πελάτες μας, να στηρίξουν όσο μπορούν την ΔΕΥΑΡ, πληρώνοντας τους λογαριασμούς τους με ηλεκτρονικό τρόπο και να βοηθήσουν και το δικό μας έργο, ώστε να μπορέσουμε να… αντέξουμε.
Πραγματικά, όλες οι ενέργειες που κάνουμε συν τις υπόλοιπες δραστηριότητες απαιτούν πολλούς πόρους», τόνισε από την πλευρά του, ο γενικός διευθυντής της επιχείρησης κ. Γιώργος Υψηλάντης.
Γ αυτό μας χρεώνουν ότι να ναι. Κ όταν πας να τους πεις ρε παιδιά το ρολόϊ άλλα δείχνει, σου λένε οκ και την επόμενη φορά πάλι τα ίδια