Η Διεθνής Ένωση Αερομεταφορών (IATA) αναφέρει σε πρόσφατη ανάλυσή της τον κίνδυνο απώλειας 25 εκατ. θέσεων εργασίας, λόγω της μείωσης της ζήτησης για πτήσεις, που έχει προκαλέσει η πανδημία του Κορωνοϊού.
Σε παγκόσμιο επίπεδο 65.6 εκατ. άτομα εξαρτώνται από τον κλάδο των αερομεταφορών, συμπεριλαμβανομένων των τουριστικών και ταξιδιωτικών επιχειρήσεων, με αποτέλεσμα να απειλούνται τουλάχιστον 2.7 εκατ. θέσεις εργασίας μόνο στις αεροπορικές εταιρίες.
Σε ένα σενάριο συνέχισης των ταξιδιωτικών περιορισμών για 3 μήνες έρευνα της IATA υπολογίζει ότι 25 εκατ. θέσεις εργασίας στις αερομεταφορές και τους εξαρτώμενους κλάδους μπορεί να χαθούν:
- 11.2 εκατ. θέσεις εργασίας στην Ασία-Ειρηνικό
- 5.6 εκατ. θέσεις εργασίας στην Ευρώπη
- 2.9 εκατ. θέσεις εργασίας στη Λατινική Αμερική
- 2 εκατ. θέσεις εργασίας στην Βόρεια Αμερική
- 2 εκατ. θέσεις εργασίας στην Αφρική
- 0.9 εκατ. θέσεις εργασίας στη Μέση Ανατολή
Στο ίδιο σενάριο τα έσοδα των αεροπορικών εταιριών θα μειωθούν κατά 252 δισεκατ. δολάρια (44% μείωση) σε σύγκριση με το 2019. Το δεύτερο τρίμηνο είναι το πιο σημαντικό με τη μείωση της ζήτησης να κινείται στο 70% και τις αεροπορικές να χρησιμοποιούν 61 δισεκατ. δολάρια σε μετρητά.
Οι αεροπορικές εταιρίες ζητούν από τις κυβερνήσεις να παρέχουν άμεση οικονομική βοήθεια, ώστε ο κλάδος να παραμείνει βιώσιμος και να ανακάμψει με το πέρας της πανδημίας. Πιο συγκεκριμένα η IATA κάνει έκκληση για:
- Άμεση οικονομική στήριξη
- Δάνεια, εγγυήσεις δανείων και υποστήριξη της εταιρικής αγοράς ομολόγων
- Φορολογικές ελαφρύνσεις και απαλλαγές
Ο Γενικός Διευθυντής και CEO της IATA, Alexandre de Juniac, αναφέρει:
«Δεν υπάρχουν λέξεις, ώστε να περιγράψουμε τον καταστροφικό αντίκτυπο του Κορωνοϊού στον αεροπορικό κλάδο. 25 εκατ. εργαζόμενοι σε θέσεις εργασίας, που σχετίζονται με τις αεροπορικές, θα βιώσουν τον πόνο της κρίσης. Οι αεροπορικές πρέπει να είναι βιώσιμες, έτσι ώστε να ηγηθούν της οικονομικής ανάκαμψης με τη λήξη της πανδημίας για αυτό και είναι απαραίτητη η στήριξή τους».
Με το βλέμμα στο Μέλλον: Η Επανεκκίνηση του Κλάδου
Μαζί με την οικονομική στήριξη ο κλάδος χρειάζεται, επίσης, έναν προσεκτικό σχεδιασμό και συντονισμό, ώστε να διασφαλιστεί η ετοιμότητα των αεροπορικών με τον περιορισμό της πανδημίας.