Διεύρυνση των επιχειρηματικών του δραστηριοτήτων σε όλη την ελληνική Επικράτεια, «άνοιγμα» σε νέες αγορές του εξωτερικού και προσανατολισμός στον VIP Τουρισμό, είναι οι στόχοι του Travel Exchange Greece, σύμφωνα με τον γενικό διευθυντή και επικεφαλής Επιχειρηματικής Ανάπτυξης του κορυφαίου γραφείου εισερχόμενου Τουρισμού, κ. Σάββα Καμπούρη.
Ο κ. Καμπούρης μιλώντας στο «ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ», αναφέρεται στην πορεία, τους στόχους και την επέκταση από το 2015 της εταιρίας στην Αθήνα, η οποία διαθέτοντας υψηλή τεχνογνωσία και εμπειρία 33 χρόνων, το 2019, διακίνησε 500.000 άτομα σε όλη την Ελλάδα.
Παράλληλα, παίρνει θέση κι εκφράζει ανοικτά την άποψή του για μία σειρά από θέματα, που απασχολούν το τουριστικό γίγνεσθαι, αλλά και θέματα επικαιρότητας, όπως ο κορωνοϊός, η εξάπλωση του οποίου, όπως λέει, έχει επηρεάσει καθοδικά τη ροή των καθημερινών κρατήσεων. Συνιστά, ωστόσο, ψυχραιμία και τονίζει πως η Ελλάδα είναι μια ασφαλής χώρα για διακοπές.
H συνέντευξη
Συνέντευξη στον Κωνσταντίνο Στ. Δεριζιώτη
Ποια είναι τα μέχρι στιγμής στοιχεία που έχετε για την ερχόμενη τουριστική περίοδο; Πιστεύετε πως θα συνεχιστούν οι θετικές επιδόσεις του ελληνικού Τουρισμού και το 2020;
Σίγουρα η απάντησή μου θα ήταν πολύ διαφορετική ένα μήνα πριν από αυτή τη χρονική στιγμή. Εκτίμηση όλων ήταν πως θα καταφέρναμε να διατηρήσουμε τα περσινά επίπεδα, πάρα την πτώχευση του Thomas Cook και τη μείωση των αεροσκαφών προς την Ελλάδα. Βέβαια, τα πάντα θα κριθούν εκ του αποτελέσματος. Παρά τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει η Ελληνική Τουριστική Βιομηχανία πιστεύω πως τελικά θα τα καταφέρουμε.
Δεδομένων των τελευταίων εξελίξεων με την εξάπλωση του κορωνοϊού ανησυχείτε για την πορεία του Τουρισμού, τόσο σε επίπεδο χώρας, όσο και γενικότερα; Τι «εισπράττετε» από τους πελάτες σας;
Σίγουρα αυτή τη χρονική στιγμή το θέμα του κορωνοϊού έχει επηρεάσει καθοδικά τη ροή των καθημερινών κρατήσεων. Ωστόσο, αυτό δεν πρέπει να μας αγχώνει, αλλά ούτε και να μας δημιουργεί εφησυχασμό. Προς το παρόν οι ακυρώσεις δεν είναι πολλές, λόγω των μέτρων που έχουν λάβει στο σύνολό τους οι tour operators με τη συνεργασία των ξενοδόχων, ώστε να ακολουθείται μια ευέλικτη, ακυρωτική πολιτική. Τις επόμενες εβδομάδες θα έχουμε νομίζω μια πιο ξεκάθαρη εικόνα.
Η κυβέρνηση, σε συνεργασία με τις τοπικές αρχές έχουν προβεί στην εφαρμογή μέτρων πρόληψης, τα οποία θα βοηθήσουν στην αποτροπή της εξάπλωσης του ιού.
Το μήνυμα που πρέπει να περνάμε προς τα έξω δεν είναι ο φόβος και ο πανικός. Η Ελλάδα είναι μια ασφαλής χώρα για διακοπές, για όλους.
Ποια είναι η άποψή σας για την πορεία του ελληνικού Τουρισμού στο μέλλον;
Το σίγουρο είναι ότι έχει μέλλον ο ελληνικός Τουρισμός. Υπάρχει μια νέα γενιά επιχειρηματιών στον Τουρισμό, οι οποίοι δεν ακολουθούν την πεπατημένη και υιοθετούν νέες τάσεις και πρακτικές για την εξέλιξη και τον εκσυγχρονισμό του ελληνικού τουριστικού προϊόντος, το οποίο ακολουθεί τις παγκόσμιες τάσεις.
Μελλοντικά, το διαδίκτυο θα κυριαρχεί στις τουριστικές κρατήσεις. Βεβαίως, δεν θα έλεγα ότι η Ελλάδα υστερεί σε ό,τι αφορά τις online πωλήσεις. Έχουν γίνει μεγάλες επενδύσεις από ιδιωτικές εταιρίες προς αυτή την κατεύθυνση. Βεβαίως, αυτή η στροφή στο διαδίκτυο δεν έγινε τα τελευταία χρόνια. Έχει ξεκινήσει από το 2007.
Ποια είναι η άποψή σας για την Ελλάδα ως τουριστικό προορισμό και ποια είναι τα στοιχεία εκείνα τα οποία χρήζουν βελτίωσης προκειμένου η χώρα να καθιερωθεί μεταξύ της πρώτης πεντάδας με τους διεθνείς τουριστικούς προορισμούς;
Δεν θέλω να επαναλαμβάνομαι λέγοντας ότι πρέπει να βελτιώσουμε τις υποδομές. Αυτό αποτελεί το κύριο μέλημα όλων όσοι ασχολούνται με τον Τουρισμό. Η Ελλάδα πρέπει να έχει κοινή στρατηγική ως προορισμός και πέραν των κλασσικών, πλην σημαντικών πλεονεκτημάτων της (καιρός, ήλιος, θάλασσα, φιλοξενία), να προωθήσει και τις εναλλακτικές μορφές τουρισμού, όπως είναι ο γαστρονομικός, ο αθλητικός, ο πολιτιστικός, ο θρησκευτικός τουρισμός, κ.λπ..
Η αρχή έχει γίνει και είμαστε σε πολύ καλό δρόμο.
Πως βλέπετε να διαμορφώνονται οι τάσεις στα ταξίδια και τις διακοπές τα επόμενα χρόνια;
Θεωρώ ότι η εξέλιξη του προορισμού είναι άμεσα συνδεδεμένη με την εξέλιξη της τεχνολογίας. Όπως έχω αναφέρει και σε προηγούμενες συνεντεύξεις το «online» έχει μεγάλη απήχηση στους millennials (γεννημένους μετά το 1982). Όλες οι εταιρίες πουλάνε πλέον μέσω διαδικτύου τα προϊόντα τους. Η εκτεταμένη χρήση των Smartphones και των Tablets έχει δημιουργήσει νέα δεδομένα στην παγκόσμια τουριστική βιομηχανία. Το 2017 οι διαδικτυακές τουριστικές κρατήσεις ανήλθαν στα 567 δισ. παγκοσμίως. Θα περάσουν βέβαια αρκετά χρονιά μέχρι να μετάβουμε πλήρως στην ψηφιακή εποχή. Το κόστος για μια εταιρία είναι πολύ μεγάλο και πολλές φορές είναι απαγορευτικό. Επίσης, η εξατομίκευση των αναγκών των πελατών και η δημιουργία πακέτων, σύμφωνα με αυτές αποτελεί, κατά την προσωπική μου άποψη, το νέο επόμενο trend, το οποίο θα κυριαρχήσει τα επόμενα χρονιά.
Ποιος είναι ο αριθμός των τουριστών που διακινήσατε πέρυσι και ποιοι είναι οι στόχοι που έχετε θέσει για το 2020;
Το 2019 διακινήσαμε γύρω στα 500.000 άτομα σε όλη την Ελλάδα. Οι στόχοι που θέσαμε για το 2020 ήταν αρχικά να επεκταθούμε γεωγραφικά σε όλη χώρα, και, παράλληλα, να ανοίξουμε νέες αγορές πελατών (π.χ. Κίνα, Ινδία, Αμερική, κ.λπ.), σε συνδυασμό με τη δημιουργία ενός ξεχωριστού τμήματος που θα έχει μοναδική ενασχόληση τον VIP τουρισμό.
Σε ποιες χώρες επικεντρώνεται το ενδιαφέρον σας;
Εκτός από τον Ευρωπαϊκό χώρο πλέον έχουμε επικεντρωθεί και στις αγορές της Βόρειας και Νότιας Αμερικής και της Ασίας (Κίνα, Ινδία, κ.λπ.).
Ποιες οι υπηρεσίες που προσφέρετε και οι οποίες πιστεύετε πως σας διαφοροποιούν από ομοειδείς επιχειρήσεις;
Έχουμε επενδύσει, τόσο σε οικονομικό επίπεδο, όσο και σε χρόνο στη βελτιστοποίηση των on the spot ground υπηρεσιών μας, ξεκινώντας από την άφιξη των πελατών, κατά την διάρκεια της διαμονής τους μέχρι και την αναχώρησή τους.
Τα τελευταία τέσσερα χρονιά έχουμε αναπτύξει μια πλατφόρμα (www.3fullsteps.com), η οποία παρέχει σε εταιρίες του τουριστικού κλάδου, και όχι μόνο, μια σειρά από ολοκληρωμένες υπηρεσίες σε όλη την Ελλάδα, όπως διαμονή, μεταφορά κι εκδρομές.
Με την έκδοση ενός απλού κωδικού στην κάθε εταιρία και μέσα από την πλατφόρμα, ο ενδιαφερόμενος μπορεί να επιλέξει οποιαδήποτε υπηρεσία επιθυμεί ή και να συνδυάσει περισσότερες από μία υπηρεσίες. Ένας πιο σύγχρονος τρόπος είναι να συνδεθεί απευθείας με το σύστημά μας και να έχει στη διάθεσή του, σε real time, όλες τις υπηρεσίες μας. Αυτό γίνεται με το ΧΜL connection και απαιτεί 1,5 με 2 μήνες.
Έχουμε απευθείας σύνδεση με πάνω από 35 πλατφόρμες σε όλο τον κόσμο και αυτήν τη στιγμή συζητάμε πιθανές συνεργασίες ώστε να επεκταθούμε περαιτέρω και σε άλλους προορισμούς. Η σωστή χρήση της τεχνολογίας είναι το κύριο μέλημα της εταιρίας τα επόμενα χρόνια.
Η κίνησή σας να επεκταθείτε στην Αθήνα έχει δικαιωθεί;
Το γραφείο μας στην Αθήνα άνοιξε το 2015 έχοντας μεγάλη ανταπόκριση από τους ήδη υπάρχοντες συνεργάτες μας, οι οποίοι μας εμπιστεύτηκαν, μας ακολουθήσαν και πρόσθεσαν τον προορισμό στα προγράμματά τους. Βασικές αγορές όπως η Γερμανία, η Ολλανδία, η Γαλλία, οι οποίες δεν είχαν στο βασικό τους πρόγραμμα την Αθήνα έχουν ήδη εδραιώσει την παρουσία τους εκεί. Οπότε ναι, το θεωρώ δικαίωση.
Στοχεύετε και σε ένα κομμάτι Τουρισμού υψηλού εισοδηματικού επιπέδου. Πως κινείται αυτό;
Τα τελευταία δύο χρόνια έχουμε ξεκινήσει τη δημιουργία, όπως ανέφερα και παραπάνω, του τμήματος για τον VIP τουρισμό, το οποίο πιστεύω θα γνωρίσει μεγάλη «άνθιση» τα επόμενα χρόνια. Συμμετέχουμε σε εκθέσεις που απευθύνονται μόνο σε αυτό τον τομέα, στο Μεξικό και στις Κάννες, με δικά μας περίπτερα και σχεδιάζουμε τη συμμετοχή μας σε ακόμη περισσότερες εκθέσεις, στο Μαϊάμι, το Μαρόκο, κ.λπ..
Εκπροσωπείτε κορυφαία ταξιδιωτικά γραφεία από το εξωτερικό. Θα συνεχίσετε να επεκτείνεστε τόσο με νέους πελάτες, όσο και γεωγραφικά, εντός και πιθανώς εκτός Ελλάδος; Ποιοι είναι οι στόχοι σας;
Στόχος μας είναι η επέκταση και παρουσία μας στο σύνολο των ελληνικών, τουριστικών προορισμών. Αν πρέπει να επικεντρωθούμε σε έναν στόχο αυτός είναι το Travel Exchange Greece, μια Ελληνική επιχείρηση, η οποία παρέχει όλες τις υπηρεσίες ενός κλασικού γραφείου εισερχομένου τουρισμού, διαθέτοντας υψηλή τεχνογνωσία και εμπειρία 33 χρόνων. Στόχος μας είναι να ενισχύσουμε την παρουσία του Travel Exchange Greece στο ελληνικό τουριστικό γίγνεσθαι με τη σύζευξη της τεχνολογίας και της αυτοματοποίησης που προσφέρει.