Πολιτιστικά

#Μένουμε_σπίτι: Διαδικτυακές προβολές από την Ταινιοθήκη της Ελλάδος

Οι πρωτόγνωρες συνθήκες που βιώνουμε  απαιτούν ψυχραιμία και νηφαλιότητα, ενώ  η καλή διάθεση πάντα βοηθά. Μένουμε σπίτι, λοιπόν, και ένας τρόπος αξιοποίησης του ελεύθερου χρόνου είναι η παρακολούθηση καλών ταινιών. Για τον λόγο αυτό, η Ταινιοθήκη της Ελλάδος προτείνει μια επιλογή σπάνιων ταινιών από το αρχείο της που για πρώτη φορά παρουσιάζονται διαδικτυακά, μέσα από τη νέα ψηφιακή της αίθουσα [Ιερά Οδός 48 και Μεγάλου Αλεξάνδρου, μετρό Κεραμεικός].

Κάθε ταινία θα κάνει τη διαδικτυακή πρεμιέρα της μια συγκεκριμένη μέρα και ώρα στην ανανεωμένη ιστοσελίδα της Ταινιοθήκης (www.tainiothiki.gr) και θα είναι διαθέσιμη για τρία 24ωρα στο διαδίκτυο. Στη συνέχεια, σειρά  θα παίρνει η επόμενη.

Η επιλογή των ταινιών έγινε με ιστορικά/χρονολογικά κριτήρια, ώστε το κοινό, παρακολουθώντας ταινίες από τις απαρχές του ελληνικού σινεμά, να διαπιστώσει την εξέλιξη όχι μόνο του ελληνικού κινηματογράφου αλλά και του ελληνικού τοπίου (Αθήνα, ύπαιθρος) στο πέρασμα των χρόνων, και ταυτόχρονα, να πάρει μια γεύση από το αρχείο της Ταινιοθήκης και την πολύπλευρη δράση της (διάσωση, αποκατάσταση, συντήρηση και προβολή ταινιών του ελληνικού κινηματογράφου). Το ίδιο διάστημα, μέσω της ιστοσελίδας, το κοινό θα μπορεί να μαθαίνει περισσότερες λεπτομέρειες για τις ταινίες αυτές, τις ιδιαιτερότητες της παραγωγής τους, τους πρωτεργάτες δημιουργούς τους και τη διαδικασία αποκατάστασής τους.

Οι περισσότερες ταινίες θα προβληθούν με την πρωτότυπη μουσική που συνέθεσαν γνωστοί μουσικοσυνθέτες στους οποίους η Ταινιοθήκη ανέθεσε να επενδύσουν τις νέες αποκατεστημένες κόπιες.

Οι ταινίες που θα προβληθούν έως τις 20 Απριλίου είναι οι εξής:

 «Αστέρω» (Δημήτρης Γαζιάδης, 1929)

Σάββατο 11/4: «Αστέρω» (Δημήτρης Γαζιάδης, 1929)
Η πρώτη σωζόμενη ελληνική «φουστανέλα», με εξαιρετικά γυρίσματα σε Χελμό και Μέγα Σπήλαιο. Πρωταγωνιστούν τα σημαντικότερα ονόματα του ελληνικού θεάτρου: Αιμίλιος Βεάκης, Αλίκη Θεοδωρίδου, Κώστας Μουσούρης. Μουσική: Φίλιππος Τσαλαχούρης.

Τρίτη 14/3: «O μάγος της Αθήνας» (Αχιλλέας Μαδράς, 1931)
Ο Μαδράς σε μια περιπέτεια με οριεντάλ στοιχεία: ένας εξωτικός βιολιστής κυνηγά μια μοιραία γυναίκα (Φρίντα Πουπελίνα). Μουσική: Μηνάς I. Αλεξιάδης.

«Ο αγαπητικός της βοσκοπούλας» (Δημήτρης Τσακίρης, 1932)

Παρασκευή 17/4: «Ο αγαπητικός της βοσκοπούλας» (Δημήτρης Τσακίρης, 1932)
Βασισμένη στο -ιδρυτικό για το είδος- θεατρικό έργο του Κορομηλά, μεταφέρει τη δράση στα Πολιτικά της Εύβοιας και παράγει τη δεύτερη σωζόμενη φουστανέλα του ελληνικού κινηματογράφου και την πρώτη ομιλούσα ελληνική ταινία. Η τεχνική επεξεργασία έγινε στο Βερολίνο και τη μουσική έγραψε ο Διονύσης Λαυράγκας.

«Κοινωνική σαπίλα» (Στέλιος Τατασόπουλος, 1932)

Δευτέρα 20/4: «Κοινωνική σαπίλα» (Στέλιος Τατασόπουλος, 1932)
Ο Στέλιος Τατασόπουλος γυρίζει την πρώτη ταινία κοινωνικού ρεαλισμού στην Αθήνα της δεκαετίας του ’30. Ναρκωτικά, συμμορίες, φυλακές αλλά και απεργιακοί αγώνες και συγκρούσεις με την αστυνομία. Μουσική: Κωνσταντίνος Βήτα. Η ταινία αποκαταστάθηκε με συμπαραγωγό την COSMOTE TV.

Ώρα έναρξης: 8 μ.μ.  Κάθε ταινία θα είναι διαθέσιμη online για τρία 24ώρα.

«Η ρόδα» (1964) του Θόδωρου Αδαμόπουλου

Επίσης, στην ιστοσελίδα της Ταινιοθήκης υπάρχει ήδη ανεβασμένη -και θα είναι όλον τον μήνα προσβάσιμη, η μικρού μήκους ταινία «Η ρόδα» (1964) του Θόδωρου Αδαμόπουλου, μια ταινία-περίπατος στην Αθήνα, στις δύσκολες αυτές μέρες εγκλεισμού. Πρόκειται για τις περιπέτειες μιας ρόδας αυτοκινήτου στην αττική γη. Η ρόδα τέθηκε απροσδόκητα εκτός μηχανής, περιπλανώμενη σε όλη την πόλη. Ηθοποιοί: Βαγγέλης Καζάν, Χρήστος Τσάγκας, Δημήτρης Παπανικολάου.

gkoul@naftemporiki.gr

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου