Προς αποφυγή λανθασμένων συμπερασμάτων ως προς το έργο που επιτελεί το Κ.Ε.Κ. Γ. Γεννηματάς θα ήθελα να κάνω μια μικρή αναφορά στο θεσμικό του πλαίσιο και στις δράσεις που αυτό υλοποιεί τα τελευταία χρόνια.
Το Αυτοδιοικητικό Κ.Ε.Κ. Γ. Γεννηματάς λειτουργεί από το 1995 στο χώρο της συνεχιζόμενης επαγγελματικής κατάρτισης ενηλίκων ενώ παράλληλα έχει εκπονήσει έρευνες και μελέτες σε θέματα ανάπτυξης και διαχείρισης ανθρώπινου δυναμικού, και συμμετέχει στην υλοποίηση κοινοτικών πρωτοβουλιών και ολοκληρωμένων προγραμμάτων Κατάρτισης.
Ένας από τους βασικούς στόχους, μεταξύ άλλων, μέσω της συνεχιζόμενης Κατάρτισης είναι η προετοιμασία και υποστήριξη των καταρτιζόμενων για την ένταξη τους ή επανένταξη τους στην αγορά εργασίας.
Σας παραθέτω ενδεικτικά μία σειρά στοχευμένων δράσεων που υλοποιήθηκαν τα τελευταία χρόνια έως σήμερα :
TALENT MANAGEMENT ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ, ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ & ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ, ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΤΟΜΕΑ, ΙΔΙΩΤ. ΤΟΜΕΑ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ, ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΚΑΙ ΤΩΝ ΕΡΓΑΛΕΙΩΝ WEB 2.0, ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ , ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ, ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ – ΙΚΑΝΟΤΗΤΩΝ ΚΑΙ ΚΙΝΗΤΙΚΩΝ ΓΝΩΣΕΩΝ ΑΜΕΑ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΤΑΠΕΞΕΛΘΟΥΝ ΣΤΟ ΕΡΓΑΣΙΑΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ, ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗΣ ΠΕΛΑΤΩΝ, ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ. Ο ΡΟΛΟΣ ΤΗΣ ΗΓΕΣΙΑΣ, ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΚΟΥ ΑΓΧΟΥΣ, ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΜΕΣΩ ΣΤΟΧΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ, ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ – ΗΓΕΣΙΑ ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΩΣΙΑΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ, ΔΡΑΣΕΙΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΠΑΡΟΧΗΣ ΠΡΩΤΩΝ ΒΟΗΘΕΙΩΝ ΓΟΝΕΩΝ, ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΚΑΤΟΙΚΩΝ, ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΠΡΟΙΣΤΑΜΕΝΩΝ ΓΙΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ. Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΗΓΕΤΗ, ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΠΡΟΙΣΤΑΜΕΝΩΝ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΤΟΜΕΑ ΓΙΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ, ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΠΡΟΙΣΤΑΜΕΝΩΝ ΙΔΙΩΤΙΚΟΥ ΤΟΜΕΑ ΓΙΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ, ΕΝΔΥΝΑΜΩΝΟΝΤΑΣ ΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΣΤΟΥΣ ΡΟΛΟΥΣ ΚΑΙ ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥΣ, ΕΠΕΙΓΟΥΣΕΣ ΠΑΙΔΙΑΤΡΙΚΕΣ Α΄ΒΟΗΘΕΙΕΣ, ΕΠΙΤΥΧΗΜΕΝΟΣ ΜΑΝΑΤΖΕΡ ΚΑΙ ΗΓΕΤΗΣ ΣΤΗΝ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ- ΣΥΓΚΡΟΥΣΕΙΣ, ΕΡΓΑΣΙΑΚΕΣ ΣΥΓΚΡΟΥΣΕΙΣ, ΕΡΓΑΣΙΑΚΟ ΑΓΧΟΣ ΚΑΙ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ, ΗΜΕΡΙΔΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ, ΙΔΙΩΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ, ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΕ ΘΕΜΑΤΑ ΨΥΧΟΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΠΑΙΔΙΩΝ, ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΕ ΘΕΜΑΤΑ ΠΟΥ ΣΧΕΤΙΖΟΝΤΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ, ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΑΣΦΑΛΟΥΣ ΟΔΗΓΗΣΗΣ, ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ – ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ SPSS, ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ , ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ, ΠΡΑΚΤΙΚΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΑΓΡΟΤΩΝ: ΠΑΡΑΓΩΓΗ, ΔΙΑΘΕΣΗ ΠΡΟΙΟΝΤΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΔΟΤΗΣΕΙΣ, ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ ΑΝΕΡΓΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΚΤΗΣΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ ΠΡΟΣΟΝΤΩΝ ΣΤΗ ΜΕΤΑΠΟΙΗΣΗ ΤΡΟΦΙΜΩΝ-ΠΟΤΩΝ, ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΖΟΜΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ, ΠΡΟΣΕΛΚΥΣΗ, ΠΡΟΣΛΗΨΗ, ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ, ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ. Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΠΡΟΙΣΤΑΜΕΝΟΥ., ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΒΕΛΤΙΩΣΗΣ ΚΙΝΗΤΙΚΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΚΑΙ ΙΚΑΝΟΤΗΤΩΝ ΑΜΕΑ, ΠΡΟΩΘΩΝΤΑΣ ΤΗ ΣΩΜΑΤΙΚΗ ΥΓΕΙΑ ΚΑΙ ΕΡΓΟΝΟΜΙΑ ΣΤΟ ΧΩΡΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ, ΠΡΩΤΕΣ ΒΟΗΘΕΙΕΣ, ΠΡΩΤΕΣ ΒΟΗΘΕΙΕΣ (ΕΠΕΙΓΟΝΤΑ ΠΕΡΙΣΤΑΤΙΚΑ ΣΕ ΣΧΟΛΕΙΑ), ΠΡΩΤΕΣ ΒΟΗΘΕΙΕΣ ΓΙΑ ΑΘΛΗΤΙΚΟΥΣ ΣΥΛΛΟΓΟΥΣ, ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΕΡΓΑΤΙΚΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ ΣΤΟΝ ΤΟΥΡΙΣΜΟ, ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΠΡΟΑΓΩΓΗΣ, ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΡΩΤΩΝ ΒΟΗΘΕΙΩΝ, ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ, ΣΥΓΧΡΟΝΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΙΑΤΡΙΚΗΣ ΥΠΟΒΟΗΘΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΑΝΑΠΑΡΑΓΩΓΗ, ΣΥΝΕΔΡΙΟ : ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΜΟΡΙΑΚΟ ΚΑΙ ΝΑΝΟΜΑΓΝΗΤΙΣΜΟ, ΣΥΝΤΑΞΗ ΕΓΓΡΑΦΟΥ ΚΑΙ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΓΡΑΠΤΟΥ ΛΟΓΟΥ, ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΕΣ – ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΓΡΑΦΕΙΟΥ (WORD, EXCEL, INTERNET, POWERPOINT ΚΑΙ ACCESS, ΧΕΙΡΙΣΜΟΣ ΣΥΓΚΡΟΥΣΕΩΝ ΣΤΟ ΧΩΡΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ , 7ο ΤΡΙΗΜΕΡΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ, ΤΗΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΤΗ ΒΙΩΣΙΜΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ, CAREER COACHING, DISASTER LOGISTICS – ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΤΗΣ ΕΦΟΔΙΑΣΤΙΚΗΣ ΑΛΥΣΙΔΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΕΚΤΑΚΤΩΝ ΑΝΑΓΚΩΝ.
Αυτό που μπορούμε εύκολα να εξάγουμε ως συμπέρασμα είναι :
α) Τα προγράμματα που υλοποιεί εμπεριέχουν ένα ευρύ φάσμα θεματικών πεδίων.
β) Κάθε χρόνο καταρτίζει χιλιάδες νησιώτες στα Δωδεκάνησα και στις Κυκλάδες μεταξύ των οποίων και στελέχη του ευρύτερου δημοσίου τομέα, στελέχη των ΟΤΑ και την Εκπαιδευτική κοινότητα όλων των βαθμίδων.
γ) Υλοποιούνται ανελλιπώς προγράμματα κατάρτισης πρώτων βοηθειών, και προγράμματα κατάρτισης εν γένει που αφορούν τον τομέα της υγείας.
δ) Τα χειροτεχνικά προγράμματα, τα προγράμματα διατροφής, και τα προγράμματα λαϊκής τέχνης απευθύνονται σε ένα ευρύ κοινό και είναι αναπόσπαστο κομμάτι για την διατήρηση της λαογραφικής μας παράδοσης, της σύνδεσης των τοπικών μας προϊόντων με τον πρωτογενή τομέα (άρα και την προώθηση των τοπικά παραγόμενων προϊόντων με τον τουρισμό), που χρόνια τώρα προσπαθούμε να καταστήσουμε ως παράγοντα ενδυνάμωσης και τόνωσης της τοπικής μας οικονομίας.
Επιπροσθέτως θα ήθελα να επισημάνω ότι η ημιμάθεια είναι πιο επικίνδυνη από την αμάθεια.
Όταν λοιπόν εκφράζουμε μια άποψη καλό θα ήταν να έχουμε κάνει μία εμπεριστατωμένη μελέτη……
Βάνα Αγγελόπουλου Μανωλάκη
Διευθύνουσα Σύμβουλος ΚΕΚ Γ Γεννηματάς.
Εσείς κυρία μου πριν αναλάβετε διευθύνουσα σύμβουλος ήσασταν ημιμαθής η’ αμαθης?