Ρεπορτάζ

Ικανοποιητικά προχωρά ο Δήμος Ρόδου με τις νέες τεχνολογίες

Με ικανοποιητικούς ρυθμούς προχωρά ο Δήμος Ρόδου στην εφαρμογή νέων τεχνολογιών, σε ό,τι αφορά την εξυπηρέτηση του πολίτη. Από την ημέρα που έκλεισε τις πόρτες του στο κοινό το Δημαρχείο Ρόδου λόγω της καραντίνας με την κρίση του κορωνοϊού, δεν σταμάτησε η λειτουργία των υπηρεσιών.
Αυτό επισήμαναν μεταξύ άλλων χτες κατά την διάρκεια σχετικής ενημέρωσης προς τους δημοσιογράφους ο αντιδήμαρχος Διοικητικής Εξυπηρέτησης του Πολίτη και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης κ. Γιάννης Καμπούρης και o επικεφαλής της Διεύθυνσης Πληροφορικής Νέων Τεχνολογιών κ. Νίκος Μανίκαρος, που παρουσίασαν τα αποτελέσματα από τα νέα δεδομένα.
«Η Διεύθυνση Πληροφορικής Νέων Τεχνολογιών έχει υλοποιήσει σειρά από εφαρμογές για την εξυπηρέτηση του πολίτη. Το α’ είναι το teledimos που εφαρμόστηκε για πρώτη φορά πανελλαδικά έτσι ώστε, ο πολίτης να μπορεί να κάνει αίτηση με ηλεκτρονικό τρόπο για να προμηθευτεί οποιοδήποτε πιστοποιητικό από το Ληξιαρχείο και το Δημοτολόγιο. Επιπλέον, μπορεί να κάνει τις πληρωμές του με ηλεκτρονικό τρόπο ενώ για όσους ενδιαφέρονται, μπορούν να κάνουν αίτηση για την εισαγωγή των παιδιών τους στους βρεφονηπιακούς σταθμούς του Δήμου Ρόδου», ανέφερε ο κ. Καμπούρης.
Όπως τόνισε, ήδη από σήμερα δεν χρειάζεται πλέον η φυσική παρουσία για να κάνει κάποιος μία αίτηση σε βρεφονηπιακό σταθμό αφού υπάρχει αυτή η δυνατότητα μέσω διαδικτύου και της σχετικής εφαρμογής του Δήμου Ρόδου: «Όσον αφορά στα αιτήματα των πολιτών, βρισκόμαστε σε διαδικασία προετοιμασίας σεμιναρίου των υπαλλήλων μας οι οποίοι θα αναλάβουν να διαχειρίζονται την ολοκληρωμένη διαδικτυακή πλατφόρμα που θα δέχεται όλα τα αιτήματα των πολιτών μας: να κάνουν παράπονα, να αναφέρουν διάφορες ελλείψεις που υπάρχουν στις γειτονιές τους, εάν χρειάζονται κάτι κ.λπ. Αφενός θα υπάρχουν υπάλληλοι που θα δέχονται τα αιτήματα των πολιτών και αφετέρου, θα υπάρχει ένα τηλεφωνικό κέντρο για τηλεφωνική εξυπηρέτηση. Στο αμέσως επόμενο διάστημα, θα λειτουργήσει κανονικά».
Για το gov.gr ο αντιδήμαρχος ανέφερε πως είναι μια υπηρεσία η οποία δίνει την ευχέρεια στον πολίτη να υπογράφει ηλεκτρονικά εξουσιοδοτήσεις και υπεύθυνες δηλώσεις, χωρίς την φυσική – αυτοπρόσωπη παρουσία του σε ΚΕΠ ή Αστυνομικό Τμήμα: «Δεν είναι απαραίτητη πλέον αυτή η ταλαιπωρία. Επίσης, παρέχεται η δυνατότητα άμεσης ηλεκτρονικής αποστολής των εξουσιοδοτήσεων και υπεύθυνων δηλώσεων χωρίς να είναι απαραίτητο, ο πολίτης να μεταβεί σε αυτή την υπηρεσία. Αυτή η εφαρμογή συγκεντρώνει 503 συνολικά υπηρεσίες (!) που παρέχονται με ψηφιακό τρόπο από το Δημόσιο. Η ταυτοποίηση διενεργείται μέσω των κωδικών TaxisNet και τα έγγραφα που εκδίδονται, φέρουν μοναδικό αναγνωριστικό αριθμό επαλήθευσης και ηλεκτρονική σφραγίδα. Οι πολίτες πρέπει να μάθουν ότι υπάρχουν πλέον αυτές οι ηλεκτρονικές εφαρμογές και μπορούν να εξυπηρετούνται χωρίς να μεταβαίνουν στο Δημαρχείο, στα ΚΕΠ ή άλλες υπηρεσίες για να προμηθευτούν ένα έγγραφο ή να πληρώσουν τους λογαριασμούς τους», εξήγησε ο αντιδήμαρχος.

ΟΙ ΑΡΙΘΜΟΙ ΜΙΛΟΥΝ
Να σημειωθεί πως μέχρι σήμερα (κατά την περίοδο της καραντίνας) καταγράφηκαν 690 αιτήσεις μέσω του teledimos, εκδόθηκαν πάνω από 300 πιστοποιητικά με ηλεκτρονικό τρόπο -και καθημερινώς αυξάνονται. Σύμφωνα με τον κ. Μανίκαρο, μέσω της εφαρμογής teledimos η εξυπηρέτηση του πολίτη εισέρχεται σε άλλη εποχή: «Οι πολίτες της Ρόδου μπορούν να προμηθευτούν τα απαραίτητα πιστοποιητικά τους, έγγραφα, να κάνουν πληρωμές αλλά και να αιτούνται την απαλλαγή από τα τέλη καθαριότητας και ηλεκτροφωτισμού για τις επιχειρήσεις που έχουν πληγεί από την πανδημία του κορωνοϊού. Αυτό ισχύει και για τις κλήσεις, το τέλος παρεπιδημούντων κ.λπ.».

Ο κ. Μανίκαρος, έδειξε με την βοήθεια προτζέκτορα στα ΜΜΕ, τον τρόπο με τον οποίο μπορεί κανείς να συνδεθεί στο διαδίκτυο και να κάνει χρήση των εφαρμογών με πολύ εύκολο τρόπο.
«Ο Δήμος Ρόδου είναι για τους δημότες! Θα μπορούν να εξυπηρετούνται πλέον ηλεκτρονικά και χωρίς να ταλαιπωρούνται», ανέφερε ο αντιδήμαρχος.
Σημειώνεται πως τα πιστοποιητικά, εκδίδονται μέσα σε μια μέρα.
Αναφορικά με τους δημοτικούς ανταποκριτές, ο αντιδήμαρχος είπε πως έχει τεθεί σε εφαρμογή και λειτουργεί κανονικά αλλά όχι σε όλες τις δημοτικές ενότητες: «Στόχος μας είναι να εξυπηρετούμε τους πολίτες και στο πιο απομακρυσμένο σημείο του νησιού. Αργότερα, θα μπορούμε με την συνεργασία των προέδρων των τοπικών συμβουλίων να παραδίδουμε τόσο τα απαραίτητα πιστοποιητικά όσο και τα προνοιακά επιδόματα», ανέφερε.

Η ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥΣ ΓΑΜΟΥΣ
Όπως έκανε γνωστό ο κ. Καμπούρης, ετοιμάζεται μία ειδική πλατφόρμα για όσους ενδιαφέρονται να κανονίσουν έναν πολιτικό γάμο: «Η πλατφόρμα θα είναι έτοιμη μέσα στους επόμενους δύο μήνες. Έχουμε συγκεντρώσει τα αιτήματα των προέδρων των τοπικών συμβουλίων για τα σημεία τα οποία προτείνουν να τελούνται οι πολιτικοί γάμοι (σε όλο το νησί της Ρόδου). Η πλατφόρμα, θα μπορεί να δέχεται τα αιτήματα ανθρώπων από όλο τον κόσμο, που ενδιαφέρονται να κάνουν τον γάμο τους στην Ρόδο. Θα υπάρχουν αναλυτικά στοιχεία, φωτογραφίες από τα μέρη όπου τελούνται οι πολιτικοί γάμοι, ημερομηνίες κ.λπ. Η πλατφόρμα θα λειτουργεί σε πολλές γλώσσες και θα προχωρήσουμε σε συνεργασία με τους τοπικούς τουριστικούς φορείς για να προωθήσουμε αυτή την υπηρεσία…»

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου