Κλυδωνισμοί στον ελληνικό τουρισμό εξαιτίας της πανδημίας, από την ζημιά που θα υποστούν τα ταξίδια στην χώρα μας το 2020, σύμφωνα με εκτιμήσεις αξιωματούχων της IATA, ενώ σε ισχυρό κλοιό πιέσεων θα βρεθεί η ελληνική οικονομία.
Ο αντιπρόεδρος της Διεθνούς Ένωσης Αερομεταφορών (ΙΑΤΑ) για την Ευρώπη Ράφαελ Σβάρτμαν, μιλώντας στην εκπομπή “ΔΕΚΑ” της ΕΡΤ1 και τον Φάνη Παπαθανασίου, προέβλεψε πτώση 52% στην κίνηση στις αερομεταφορές στην Ελλάδα.
“Κι αυτό σημαίνει 26 εκατ. λιγότερους ταξιδιώτες προς τη χώρα, απώλειες 230.000 θέσεων εργασίας και ζημιές 9,2 δις ευρώ”, είπε ο Ράφαελ Σβάρτμαν.
Σε ότι αφορά στην πρόταση της Κομισιόν για την επανεκκίνηση του τουρισμού στην Ευρώπη ο Ράφαελ Σβάρτμαν τόνισε ότι οι απόψεις διίστανται.
Όπως είπε “από την μία πλευρά έχουμε μία καλή πρόταση σχετικά με τις οδηγίες με την συνδρομή και του ευρωπαϊκού οργανισμού Ασφάλειας της Αεροπορίας και του ευρωπαϊκού κέντρου πρόληψης και ελέγχου νόσων. Επεξεργαζόμαστε αυτήν τις εισηγήσεις και αυτήν την εβδομάδα θα υπάρξουν οι τελικές προτάσεις.
Είμαστε αρκετά ικανοποιημένοι από τον διάλογο σε αυτό το ζήτημα με την Κομισιόν και υπάρχει ένα καλό πλαίσιο στο οποίο συμβάλαμε και θα γίνει αρκετά καλή δουλειά στο επόμενο διάστημα για την επανεκκίνηση του τουρισμού. Αυτό ήταν καλό”.
“Η πρόταση της Κομισιόν για τις αποζημιώσεις περιπλέκει τα πράγματα”
Ο αντιπρόεδρος ΙΑΤΑ υπογραμμίζει πως “από την άλλη πλευρά με την πρόταση για τις αποζημιώσεις των επιβατών προφανώς και δεν είμαστε ικανοποιημένοι. Θα έλεγα ότι είναι αποτέλεσμα χαμηλής απόδοσης από την Κομισιόν.
Έχουμε μία εξαιρετικά δυσμενή κατάσταση που έχει προκαλέσει η πρωτοφανής έλλειψη σε μετρητά τον τομέα των αερομεταφορών. Και προτείναμε να υπάρχει μία μεγαλύτερη επέκταση του χρόνου των αποζημιώσεων, προφανώς με vouchers. Αλλά να δοθούν οι αποζημιώσεις.
Τελικά η Κομισιόν δεν επανήρθε με μία πρόταση που θα βελτιώσει κάπως την κατάσταση αλλά αντίθετα μπορώ να πω ότι με την πρόταση της περιπλέκει περισσότερο τα πράγματα”.
“Υπάρχει περιθώριο να βελτιωθεί η απόφαση με τις αποζημιώσεις”
Ωστόσο ο Ράφαελ Σβάρτμαν, εκτιμά πως υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης της πρότασης σχετικά με τις αποζημιώσεις.
“Πάντα υπάρχει περιθώριο να βελτιωθεί αυτή η απόφαση και ελπίζω να βελτιωθεί γιατί η κατάσταση που αντιμετωπίζουμε είναι πρωτοφανές, επισημαίνει.
Αυτή η απόφαση βάζει σε κίνδυνο την βιωσιμότητα πολλών αεροπορικών εταιρειών που σε κανονικές συνθήκες θα μπορούσαν να επιστρέψουν τα χρήματα των επιβατών σε πτήσεις που ακυρώνονται”.
Οι κίνδυνοι στον τομέα των αεροπορικών μεταφορών και στα εκατομμύρια των εργαζομένων του τομέα
“Οι κίνδυνοι είναι αρκετά μεγάλοι εάν δεν μπορέσει ο τομέας των αερομεταφορών να κάνει μία επανεκκίνηση σε σταθερό πλαίσιο, με συνθήκες ανταγωνισμού, λεέι χαρακτηριστικά ο αντιπρόεδρος της IATA.
Και θα επηρεαστεί σε μεγάλο βαθμό όλος ο κλάδος με 6,7 εκατομμύρια απώλειες θέσεων εργασίας στην Ευρώπη.
Έχουμε υπολογίσει ότι μία απώλεια θέσης εργασίας στις αερομεταφορές επηρεάζει ακόμα 24 θέσεις εργασίας σε σχετικούς κλάδους. Μπορείτε να φανταστείτε τον μεγάλο αριθμό των θέσεων εργασίας που θα χαθούν”.