Αντίστροφα μετρά ο χρόνος για την επανεκκίνηση του τουρισμού στην Ελλάδα και οι ελληνικές αρχές καταστρώνουν το σχέδιο υποδοχής για τους τουρίστες ενώ οι διεθνείς οργανισμοί δίνουν τις δικές τους οδηγίες για την θωράκιση αεροπορικών μετακινήσεων.
Στην Ελλάδα την 1η Ιουνίου θα ανοίξουν κατασκηνώσεις, κάμπινγκ και ξενοδοχεία, 12μηνης λειτουργίας και στις 15 Ιουνίου ανοίγουν όλα τα υπόλοιπα καταλύματα ενώ ενεργοποιείται το πρώτο στάδιο απελευθέρωσης των πτήσεων, αρχικά μόνο από το «Ελ.Βενιζέλος», με την 1η Ιουλίου να σηματοδοτεί την απελευθέρωση των πτήσεων σε όλα τα αεροδρόμια της χώρας.
Στη Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας έχουν ήδη καταρτίσει έναν «χάρτη» με τέσσερα βασικά χρώματα -το κόκκινο, το πορτοκαλί, το πράσινο και το κίτρινο- με το καθένα από αυτά να αντικατοπτρίζει την κατάταξη της χώρας ανάλογα με τα κρούσματα και τα θύματα κορωνοϊού.
Τα χρώματα των χωρών θα αποτελούν και οδηγό για τους ειδικούς για τον αριθμό των ελέγχων. Έτσι σε πτήση από «πράσινη» χώρα θα γίνονται ένας ή δύο έλεγχοι ανά 150 επιβάτες, αριθμός που θα αυξάνει στους 5-10 για τις πτήσεις από «κίτρινες» χώρες» και θα φτάνει έως και 75 για αεροπλάνα που θα φτάνουν στην Ελλάδα από «κόκκινες» χώρες.
Την ίδια στιγμή, ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Ασφάλειας της Αεροπορίας (EASA) εξέδωσε οδηγίες για την νέα πραγματικότητα στα ταξίδια με αεροπλάνο σύμφωνα με τις οποίες οι ταξιδιώτες θα πρέπει να φοράνε μάσκα συνεχώς, στα αεροδρόμια θα πρέπει να υπάρχουν ειδικοί θάλαμοι για τη διαχείριση ύποπτων κρουσμάτων κορωνοϊού και ο αποχαιρετισμός θα πρέπει να γίνεται εκτός των αεροδρομίων.
Ο EASA προτείνει επίσης μια από τις τουαλέτες στα αεροπλάνα να διατίθεται αποκλειστικά και μόνο για το πλήρωμα ενώ δεν θα πρέπει να υπάρχουν καρότσια με φαγητά ή προϊόντα duty free κατά τη διάρκεια των πτήσεων.
Η 28σελιδη έκθεση τονίζει την ανάγκη για αποστάσεις και συστήνει:
Για την άφιξη στο αεροδρόμιο και τα check in
– Όποιος έχει συμπτώματα ή έχει έρθει σε επαφή με ασθενή με Covid-19 δεν θα πρέπει να εμφανίζεται στο αεροδρόμιο
– Στα αεροδρόμια θα μπαίνουν μόνο οι εργαζόμενοι και όσοι πρόκειται να ταξιδέψουν, με ελάχιστες εξαιρέσεις γεγονός που σημαίνει ότι οι αποχαιρετισμοί θα γίνονται εκτός αεροδρομίων
– Όσοι ταξιδεύουν θα πρέπει να πλένουν συχνά τα χέρια τους και να φοράνε μάσκες με την εξαίρεση των παιδιών ηλικίας κάτω των 6 ετών και όσων έχουν ιατρικούς λόγους που δεν τους επιτρέπουν να φοράνε μάσκες.
– Όσοι φταρνίζονται και δεν χρησιμοποιούν τους σωστούς κανόνες θα μπορούν να απομακρύνονται από τα αεροδρόμια ή και να τους επιβάλλονται πρόστιμα από τις κατά τόπους αρχές
– Η απόσταση ασφαλείας ορίζεται στο 1,5 μέτρο ενώ θα πρέπει να υπάρχουν σημάδια στο πάτωμα που θα βοηθούν τους ταξιδιώτες
– Στα αεροδρόμια θα πρέπει να υπάρχουν ειδικοί θάλαμοι για τη διαχείριση επιβατών με πυρετό μεγαλύτερο των 38 βαθμών Κελσίου. Ωστόσο στις οδηγίες επισημαίνεται ότι η θερμομέτρηση δεν θεωρείται ιδιαίτερα αποτελεσματικό μέτρο για τον εντοπισμό ασθενών με κορωνοϊό αλλά συστήνεται για να αποθαρρύνει ασθενείς από το να ταξιδεύουν αλλά για να ενισχύει το αίσθημα ασφάλειας των πολιτών
– Οι εργαζόμενοι στα αεροδρόμια θα πρέπει να φορούν μάσκες αλλά και να δίνουν μάσκες σε όσους επιβάτες δεν διαθέτουν. Δεν αποκλείεται, μάλιστα, και η χρήση πλέξιγκλας σε γραφεία check in
– Το προσωπικό ασφαλείας μπορεί να φορά και ασπίδες προσώπου ενώ οι δίσκοι που χρησιμοποιούνται για τη συλλογή των αντικειμένων κατά τη διάρκεια των ελέγχων θα πρέπει να απολυμαίνονται συχνά
Για την επιβίβαση
και την αποβίβαση
– Ο EASA προτείνει περιορισμό στον αριθμό των χειραποσκευών για να γίνεται πιο γρήγορα η επιβίβαση αλλά και για να περιορίζονται οι κίνδυνοι μόλυνσης
– Στην είσοδο των αεροσκαφών συστήνεται να υπάρχει αυτόματος μηχανισμός για αντισηπτικά αλλά και χαλί εμποτισμένο με αντισηπτικό
– Θα πρέπει να υπάρχουν περισσότερα διαθέσιμα λεωφορεία στις περιπτώσεις που είναι απαραίτητη η χρήση τους για την επιβίβαση
Για την πτήση
– Τα αεροσκάφη θα πρέπει να απολυμαίνονται ενδελεχώς μεταξύ των πτήσεων
– Ο EASA ζητά ακόμα καλύτερα φίλτρα αέρα στα αεροπλάνα
– Επιβάτες και πλήρωμα θα φορούν μάσκα τις οποίες, όμως, θα πρέπει να αλλάζουν μετά από τέσσερις ώρες
– Μια τουαλέτα θα πρέπει να χρησιμοποιείται αποκλειστικά από το πλήρωμα ενώ οι επιβάτες δεν θα πρέπει να συνωστίζονται στους διαδρόμους όπου αυτό είναι δυνατό
– Προτείνεται οι υπηρεσίες φαγητού και ποτού να είναι «περιορισμένες» και καμία πώληση προϊόντων duty free
– Σε περίπτωση κρούσματος κατά τη διάρκεια της πτήσης ο EASA προτείνει την εκκένωση δύο σειρών καθισμάτων προς κάθε κατεύθυνση ενώ όσοι κάθονταν σε αυτές θα πρέπει να δίνουν τα στοιχεία τους κατά την αποβίβαση. Ο ασθενής επιβάτης θα πρέπει να έχει τη δική του τουαλέτα και να κάθεται σε κάθισμα στο πίσω δεξιά τμήμα του αεροπλάνου. Ο αεραγωγός από πάνω του θα πρέπει να κλείνει και μόνο όσοι από το πλήρωμα έχουν έρθει ήδη σε επαφή μαζί του θα πρέπει να συνεχίζουν να τον εξυπηρετούν
Για την αποβίβαση
και τη συλλογή αποσκευών
– Προτείνεται η απλοποίηση των διαδικασιών ελέγχου αλλά και ο ανασχεδιασμός των χώρων για τους μετανάστες
– Όσοι επιβάτες παίρνουν τις αποσκευές τους θα πρέπει να αποχωρούν το συντομότερο δυνατόν από το αεροδρόμιο.
Ποιες χώρες παίρνουν
τουριστικό «διαβατήριο»
για την Ελλάδα
Το αργότερο μέχρι το τέλος του μήνα οι λοιμωξιολόγοι αναμένεται να έχουν δώσει τις εισηγήσεις τους έτσι ώστε να ληφθούν οι τελικές αποφάσεις, για το αν οι πολίτες των συγκεκριμένων χωρών θα μπορέσουν να επισκεφθούν στις 15 Ιουνίου την Ελλάδα.
Στην λίστα που έχει στα χέρια της η επιστημονική ομάδα του υπουργείου Υγείας μετέχουν 20 χώρες που έχουν σχεδόν τα ίδια επιδημιολογικά χαρακτηριστικά με την Ελλάδα. Πρόκειται για την Γερμανία, την Κύπρο, το Ισραήλ, την Κίνα, την Ιαπωνία, την Αυστραλία, την Νορβηγία, τη Δανία, την Αυστρία, την Βουλγαρία, την Σερβία, την Ρουμανία, την Αλβανία, την Βόρεια Μακεδονία, την Βοσνία, την Κροατία, την Πολωνία, την Ουγγαρία, την Σλοβακία και την Τσεχία.
Στην περίπτωση που η επιτροπή των λοιμωξιολόγων ανάψει το «πράσινο φως» τότε οι συγκεκριμένοι τουρίστες θα έρθουν χωρίς τεστ, δεν θα μπαίνουν σε καραντίνα, αλλά θα γίνονται δειγματοληπτικοί έλεγχοι σε όλους τους επισκέπτες.
Υπάρχουν όμως και χώρες που βρίσκονται στη «μαύρη» λίστα, όπως η Βρετανία που δύσκολα φέτος το καλοκαίρι θα επισκεφθούν τα νησιά του Ιονίου και την Ρόδο όπως συνηθίζουν τα τελευταία χρόνια.
Εκτός από την Μεγάλη Βρετανία, έντονος προβληματισμός υπάρχει για την Ιταλία, την Ισπανία και την Γαλλία που εξακολουθούν να πλήττονται από την πανδημία. Μπορεί η κατάσταση είναι σαφώς καλύτερη σε σχέση με το προηγούμενο διάστημα, ωστόσο η εικόνα για την πορεία της νόσου είναι ακόμα ιδιαιτέρως ρευστή. Οι ίδιες ανησυχίες υπάρχουν για τις ΗΠΑ και την Ρωσία που η καμπύλη του κοροναϊού δεν έχει ακόμα φθίνουσα πορεία.
Δεν αποκλείεται για τις συγκεκριμένες χώρες να αργήσουν να ανοίξουν τα ελληνικά σύνορα ή να ισχύσουν ιδιαιτέρως αυστηρά υγειονομικά πρωτόκολλα για την άφιξη των τουριστών στην χώρα μας. Πάντως πολλά θα κριθούν το επόμενο διάστημα και από την επιδημιολογική πορεία που θα έχουν οι συγκεκριμένες χώρες.
in.gr
Καμμία χειραποσκευή στο αεροπλάνο ,είναι υγειονομική βόμβα.
Ποια Μακεδονία ρε; την ελληνική;