Αυτό προκύπτει από τις τάσεις που διαμορφώνονται στην αγορά της Γερμανίας. Την αγορά στην οποία προσβλέπουν όλοι οι προορισμοί διακοπών της Μεσογείου που προσφέρουν «ήλιο και θάλασσα», καθώς εμφανίζεται να είναι, αυτή τη στιγμή, η μόνη από τις κύριες αγορές-δεξαμενές τουριστών της Ευρώπης, η οποία έχει τη δυνατότητα να τους προσφέρει οξυγόνο.
Ανεπίσημα στοιχεία τάσεων ζήτησης τα οποία έχει στη διάθεσή του το Euro2day.gr εμφανίζουν την Ελλάδα να δίνει σκληρή μάχη στην αγορά της Γερμανίας, έχοντας ως βασικές ανταγωνίστριες τις συνήθεις… υπόπτους: Ισπανία και Τουρκία.
Τα στοιχεία προέρχονται από την Trevo Trend, η οποία εξειδικεύεται στην καταγραφή ταξιδιωτικών τάσεων στη Γερμανία, αξιοποιώντας δεδομένα από τις αναζητήσεις που πραγματοποιούν οι Γερμανοί για πακέτα διακοπών.
Το πρώτο δεδομένο αφορά στον όγκο των αναζητήσεων για πακέτα διακοπών (σ.σ μέσω τουρ οπερέιτορ), από το οποίο προκύπτει μείωση ζήτησης που ξεπερνά το 80% σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2019.
Πιο συγκεκριμένα, την τελευταία εβδομάδα του Μαΐου (25-31/5/2020) καταγράφηκαν 5.952.098 αναζητήσεις πακέτων έναντι 37.233.358 την αντίστοιχη εβδομάδα πέρυσι (27/5-2/6/2019). Μείωση η οποία φθάνει το 84,01% σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι. Σε όσους αναζητούν… σανίδες αισιοδοξίας, ας προσφέρουμε μία: την τελευταία εβδομάδα του Μαΐου οι αναζητήσεις των Γερμανών αυξήθηκαν 14,7% σε σύγκριση με την αμέσως προηγούμενη εβδομάδα.
Η σταδιακή επανεκκίνηση των οικονομιών της Νότιας Ευρώπης και ιδιαίτερα της Ελλάδας και της Ισπανίας δείχνουν να αλλάζουν προοδευτικά τα δεδομένα ζήτησης. Έτσι, η μεν Ισπανία ξεπέρασε την Τουρκία, η οποία προηγούνταν στις αναζητήσεις μέχρι την προτελευταία βδομάδα του Μαΐου, ενώ η Ελλάδα ξεπέρασε την Αίγυπτο. Πιο συγκεκριμένα, οι αναζητήσεις διακοπών των Γερμανών αφορούσαν κατά 27,68% την Ισπανία, 26,17% την Τουρκία, 16,09% την Ελλάδα και 11,94% την Αίγυπτο.
Έμπειρα ξενοδοχειακά στελέχη που παρακολουθούν συστηματικά τα σχετικά στοιχεία εκτιμούν πως οι ανακατατάξεις που σημειώθηκαν την τελευταία εβδομάδα του Μαΐου δείχνουν πως σταδιακά οι ευρωπαϊκοί προορισμοί (Ισπανία, Ελλάδα) κερδίζουν έδαφος έναντι των ανταγωνιστών τους στην ανατολική Μεσόγειο (Τουρκία, Αίγυπτο). Επισημαίνουν ιδιαίτερα την τάση ανάκαμψης της Ισπανίας, με όπλο το γεγονός πως δύο από τους κύριους προορισμούς τους (Μαγιόρκα, Κανάρια) δεν αντιμετώπισαν πρόβλημα με την πανδημία.
Η δυνατότητα των χωρών/προορισμών διακοπών όπως η Ελλάδα να έχουν διαθέσιμες πτήσεις όποτε χρειαστεί το φετινό καλοκαίρι ίσως αποδειχθεί καθοριστική. Με αυτή την έννοια, ο ρόλος των πτήσεων τσάρτερ εμφανίζεται αναβαθμισμένος φέτος. Ιδιαίτερα καθώς όλες οι εταιρείες τακτικών γραμμών έχουν προχωρήσει σε εκτεταμένες περικοπές του πτητικού τους προγράμματος.
Χώρες όπως η Ισπανία και η Τουρκία εμφανίζονται να πλεονεκτούν έναντι της Ελλάδας στο μέτωπο των τσάρτερ. Το γεγονός αποτυπώνεται στα αεροδρόμια που έχουν προορισμό τα περισσότερα από τα πακέτα διακοπών που αναζητούν αυτό τον καιρό οι Γερμανοί (τελευταία βδομάδα Μαΐου).
Στην Αττάλεια της Τουρκίας κατευθυνόταν το 27,57% των πακέτων που αναζήτησαν οι Γερμανοί στο διάστημα 25-31 Μαΐου. Αρκετά πιο πίσω, 14,63%, βρέθηκε η Μαγιόρκα (Ισπανία) ενώ το 12,5% των αναζητήσεων αφορούσε πακέτα με προορισμό τη Χουγκάρντα της Αιγύπτου. Στην τέταρτη θέση της κατάταξης βρέθηκε το Ηράκλειο, με 7,58%.
Ξενοδοχειακά στελέχη της Κρήτης επισημαίνουν πως το ποσοστό της φετινής τουριστικής σεζόν που θα διασωθεί, θα εξαρτηθεί από τις προγραμματισμένες πτήσεις τσάρτερ οι οποίες θα πραγματοποιηθούν. Θέμα, ωστόσο, που παραμένει μεγάλο ερώτημα καθώς οι τουρ οπερέιτορ κρατούν κλειστά τα χαρτιά τους.
Οι ίδιες πηγές ανέφεραν ενδεικτικά πως οι τουρ οπερέιτορ δεν ακυρώνουν τις πτήσεις που είχαν προγραμματίσει, χωρίς, όμως, να ξεκαθαρίζουν πόσα από αυτά θα πραγματοποιηθούν. Στο αεροδρόμιο Ηρακλείου, ανέφεραν χαρακτηριστικά, είναι προγραμματισμένες να φθάσουν την 1η Ιουλίου 107 πτήσεις.
Παράγοντες της ξενοδοχειακής αγοράς της περιοχής, ωστόσο, θεωρούν πως, υπό τις συνθήκες που έχουν διαμορφωθεί φέτος, θα αποτελέσει επιτυχία αν πραγματοποιηθεί τελικά το 1/3 από αυτές.
Αποκαλυπτική είναι και η εικόνα της ζήτησης που διαμορφώνεται αυτή τη στιγμή για ελληνικούς προορισμούς στην αγορά της Γερμανίας. Πάνω από το 80% των αναζητήσεων των Γερμανών την τελευταία εβδομάδα του Μαΐου αφορούσε την Κρήτη, τη Ρόδο και την Κω.
Κρήτη και Δωδεκάνησα μονοπωλούν το ενδιαφέρον των Γερμανών, διαμορφώνοντας και μια άτυπη «μονομαχία» για την κατάληψη της πρώτης θέσης μεταξύ των ελληνικών προορισμών. Την Κρήτη αφορούσε το 41,57% των αναζητήσεων, ενώ ένας στους τέσσερις Γερμανούς (23,96%) κοιτάζει προς Ρόδο και 16,79% τπρος Κω. Ακολουθούν Κέρκυρα και Παξοί με 8,02%, η Χαλκιδική (3,33%) και η Σαντορίνη (1,49%).
Πηγή : euro2day.gr