Θολό τοπίo: Oι αεροπορικές χαμηλού κόστους εμφανίζονται πιο αισιόδοξες για την προθυμία του κόσμου να πετάξει – Ποιες θα κρατήσουν καθηλωμένο το στόλο – Τι εκτιμούν UBS και Moody’s για την αεροπορική κίνηση, τη ζήτηση για ταξίδια και τα έσοδα του τουρισμού
Όπως μεταδίδει το Bloomberg, η συνήθως πολύβουη καλοκαιρινή περίοδος μπορεί να φέρει ανακούφιση σε μια βιομηχανία που δέχθηκε ισχυρό πλήγμα από την πανδημία. Ωστόσο το να ξαναβγεί ο στόλος στους αιθέρες έχει και αρκετά ρίσκα, ενώ, όπως αναφέρει ο CEO της σκανδιναβικής αεροπορικής SAS, Rickard Gustafson, θα χρειαστεί χρόνος μέχρι να επιστρέψουν όλοι οι επιβάτες στις πτήσεις.
Αν και δεν υπάρχει ξεκάθαρη εικόνα για το πόσο σύντομα θα μπορέσουν οι ταξιδιώτες να αποτινάξουν τις ανησυχίες που σχετίζονται με τον κορωνοϊό, οι αεροπορικές χαμηλού κόστους εμφανίζονται πιο αισιόδοξες για την προθυμία του κόσμου να πετάξει στους αιθέρες.
Η Wizz Air περιμένει ότι θα αποκαταστήσει έως και το 60% της κανονικής δυναμικότητάς της κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, φτάνοντας στο 80% κατά τη χειμερινή χαμηλή περίοδο, σύμφωνα με τον CEO, Jozsef Varadi.
Η αεροπορική με βάση τη Στοκχόλμη θα βγάλει στην κυκλοφορία μόνο τα 20 από τα 163 αεροσκάφη της μέχρι τα μέσα Ιουνίου, καθώς ξεκινά, όπως λέει, «πολύ, πολύ προσεκτικά».
Ομοίως, η Air France-KLM αναμένεται να κρατήσει ανενεργό το 80% της δυναμικότητάς της την περίοδο Ιουνίου – Αυγούστου. Η Virgin Atlantic Airways θα εξυπηρετεί μόνο πέντε δρομολόγια πριν τον Αύγουστο.
Εκτιμά ότι η συνολική θερινή κίνηση θα είναι χαμηλότερη κατά 50% από τα συνήθη επίπεδα στην Ευρώπη.
Η εκτίμηση αυτή συμφωνεί με τα στοιχεία για τα έσοδα εισιτηρίων από την εταιρεία παροχής δεδομένων Skytra, τα οποία υποδηλώνουν ότι οι εισπράξεις του τρίτου τριμήνου θα μειωθούν σχεδόν στο 60%, στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες.
Η παγκόσμια ζήτηση αρχίζει σιγά σιγά να ανακάμπτει, με οδηγό την ανάκαμψη της εγχώριας κίνησης στην περιοχή Ασίας – Ειρηνικού, κυρίως στην Κίνα.
Σε Ευρώπη και ΗΠΑ, οι επενδυτές αρχίζουν να στοιχηματίζουν σε μια παρόμοια ανάκαμψη. Τον περασμένο μήνα ο δείκτης Stoxx Europe 600 Travel & Leisure ενισχύθηκε κατά 15%, ενώ ο S&P 500 Airlines ενισχύθηκε κατά σχεδόν 46%.
Και πάλι όμως οι προοπτικές παραμένουν «ομιχλώδεις». Σύμφωνα με την Moody’s η ζήτηση για αεροπορικά ταξίδια θα παραμένει μειωμένη και το 2021. Συγκεκριμένα, αναμένει ότι η παγκόσμια αεροπορική κίνηση που υπολογίζεται από τη σχέση εσόδων – επιβατών – χιλιομέτρων θα μειωθεί κατά 65% – 75% φέτος και κατά 35% – 55% το 2021, σε σχέση με τα επίπεδα του 2019.
Οι αεροπορικές χαμηλού κόστους είναι καλύτερα τοποθετημένες για να επωφεληθούν στην Ευρώπη, καθώς η ζήτηση για ταξίδια αναψυχής θα ανακάμψουν πολύ πιο εύκολα από τα εταιρικά ταξίδια, σύμφωνα με τον CEO της ΙΑΤΑ.
Τα επιχειρηματικά ταξίδια μπορεί να πέσουν κατά 20% μέχρι να αναπτυχθεί εμβόλιο, αναφέρει από την πλευρα΄του αναλυτής της Sanford C. Bernstein, προσθέτοντας ότι θα χρειαστούν 5 χρόνια μέχρι να φτάσουμε στα επίπεδα ζήτησης του 2019.
Μερικοί από τους μεγάλους παίκτες της περιοχής της Ευρώπης εγείρουν ερωτήματα.
Η Fraport AG, που διαχειρίζεται το αεροδρόμιο της Φρανκφούρτης, και κεντρική βάση της Deutsche Lufthansa αναμένει ότι η συνολική κίνηση θα χρειαστεί πάνω από 3 χρόνια για να επιστρέψει στα επίπεδα του 2019.
Χθες η Lufthansa ανέφερε ότι θα ανεβάσει ρυθμούς για να καλύψει το 90% των σύντομων και μεσαίων δρομολογίων της μέχρι τον Σεπτέμβριο και το 70% των μεγαλύτερων δρομολογίων.
Πιο ευάλωτες στις εξελίξεις μπορεί να είναι οι αεροπορικές του Κόλπου που κάνουν ταξίδια μεγάλων αποστάσεων και επαγγελματικών ταξιδιών – που μεταφέρουν ανθρώπους σε όλο τον κόσμο μέσω κόμβων με μικρούς μόνο τοπικούς πληθυσμούς.
Πηγή: newmoney.gr