Τις βαριές επιπτώσεις στον κλάδο εστίασης και κατ’ επέκταση στον ξενοδοχειακό τομέα της πανδημίας και του lockdown επισήμαναν οι συμμετέχοντες σε ειδική συζήτηση που πραγματοποιήθηκε σήμερα στο πλαίσιο του Delphi Forum.
Σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία -που μετέφερε στη συζήτηση ο σεφ Δ. Σκαρμούτσος, ποσοστό 30%-35% των μικρών επιχειρήσεων εστίασης (που αποτελούν εξάλλου και τον κύριο όγκο της αγοράς) δεν έχει επαναλειτουργήσει, ενώ ποσοστό 20% αυτών επαναλειτούργησαν με την προοπτική να μειώσουν τις απώλειες, προκειμένου να βάλουν οριστικό λουκέτο σε λίγους μήνες.
Σύμφωνα επίσης με τον ίδιο, οι πρώτες ενδείξεις στο διάστημα των 2-3 εβδομάδων, όπου η εστίαση επαναλειτουργεί, η πτώση τζίρου αγγίζει το 40%.
Πέραν των παραπάνω, αναφέρθηκε επίσης στο σταθερό κόστος λειτουργίας των μικρών επιχειρήσεων εστίασης αλλά και στις ανατιμήσεις των τιμών πρώτων υλών, που παρατηρούνται το τελευταίο διάστημα, εξαιτίας των ελλείψεων και των ανατροπών στην εφοδιαστική αλυσίδα.
Ο Π. Παλαιολόγος, της Hotel Brain, έκανε λόγο για μια εξαιρετικά δύσκολη χρονιά για το σύνολο του ξενοδοχειακού κλάδου, για τον οποίο η εστίαση αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι. Έκανε λόγο για τις συμπληγάδες που διέρχονται οι εποχιακές επιχειρήσεις, οι οποίες έχουν μεν σταθερό κόστος αδράνειας και συνάμα μηδενικό τζίρο και κεφάλαιο κίνησης.
Στο πλαίσιο στήριξης των μικρών επιχειρήσεων HORECA, παρουσιάστηκε επίσης το πρόγραμμα εκπαίδευσης Future Loading που σχεδιάζει η Cοca Cοla σε συνεργασία με το Ιδρυμα Μποδοσάκη. Σύμφωνα με τη Λ. Νεκταρίου, γενική διευθύντρια της CocaCola Hellas, πρόκειται για πρωτοβουλία που αφορά στην παροχή γνώσεων και εκπαίδευσης κατ’ αρχάς σε θέματα υγειονομικής ανταπόκρισης των μικρών επιχειρήσεων εστίασης, αλλά και σε θέματα ψηφιακής προσαρμογής και κυκλικής οικονομίας. Αφορά επιχειρήσεις με προσωπικό έως 20 άτομα και αποτελεί μια πλατφόρμα στην οποία μπορούν να ενταχθούν και άλλες προμηθεύτριες επιχειρήσεις του κλάδου, ΜΚΟ, αλλά και σχετικοί φορείς.
Κατά τον Γ. Παπαχρήστου, γενικό διευθυντή της Cοca Cοla 3E, η εταιρεία παρείχε στήριξη της ρευστότητας των επιχειρήσεων-πελατών της κατά το τελευταίο διάστημα, αλλά στηρίζει ταυτόχρονα και με μη χρηματοοικονομικό τρόπο, μεταφέροντας τεχνογνωσία, ευρήματα ερευνών και καλές πρακτικές στους πελάτες της.
Τέλος, έγινε ειδική αναφορά στο ψηφιακό κανάλι (delivery) της εστίασης, το οποίο σε μέγεθος αγγίζει τα 500 εκατ. ευρώ στην ελληνική αγορά, και το οποίο διατηρεί υψηλή δυναμική. Αναφέρθηκε παράλληλα ότι το lockdown επιτάχυνε την τάση μετασχηματισμού του εν λόγω τομέα και τη διεύρυνση του αριθμού και της ποιότητας των εστιατορίων που εντάσσονται σε αυτό.
Πηγή: euro2day.gr