Συναγερμός έχει σημάνει στις ελληνικές αρχές μετά και την αύξηση των εισερχόμενων κρουσμάτων που καταγράφονται τις τελευταίες μέρες σε τουριστικούς προορισμούς της χώρας αλλά και το αλαλούμ που δημιουργήθηκε στη διαχείριση των κρουσμάτων. Στην Αιδηψό Σέρβοι τουρίστες οι οποίοι αισθάνθηκαν αδιαθεσία, και μετέβησαν στο Κέντρο Υγείας Ιστιαίας, παραπέμφθηκαν στο νοσοκομείο της Λαμίας όπου πήγαν με… ταξί, αγνοώντας όλα τα υγειονομικά πρωτόκολλα.
Από την άλλη, στη Χαλκιδική αναζητούνταν τρόπος για να επιστρέψουν στην πατρίδα τους Σέρβοι τουρίστες οι οποίοι είχαν έρθει με εκδρομικό και όχι με δικό τους ΙΧ στη χώρα μας και βρέθηκαν θετικοί στον ιό, μετά και τα τεστ που υποβλήθηκαν από κλιμάκια του ΕΟΔΥ στον Προμαχώνα. Την τελευταία εβδομάδα, με βάση τα στοιχεία του ΕΟΔΥ, καταγράφηκαν συνολικά 190 νέα κρούσματα, τα 116 εξ αυτών εισερχόμενα από το εξωτερικό, ενώ κατά μέσο όρο τα νέα εισαγόμενα ανέρχονται στα 16 τη μέρα κρούσματα κορονοϊού.
Φορείς είχαν στείλει από τις αρχές Ιουλίου επιστολή στην Πολιτεία, ζητώντας κατευθύνσεις σχετικά με τη νέα κατάσταση που δημιουργείται λόγω κορονοϊού αλλά και οδηγίες καθημερινής πρακτικής διαχείρισης των υπόπτων περιστατικών COVID 19.
Μια βδομάδα μετά το άνοιγμα των συνόρων με κατεπείγουσα επιστολή ο υφυπουργός Υγείας Βασίλης Κοντοζαμάνης έστειλε προς όλους τους Διοικητές των Υγειονομικών Περιφερειών, τα Εργαστήρια και τους Πανελλήνιους Ιατρικούς Συλλόγους Οδηγία για τη Διαχείριση επιβεβαιωμένων κρουσμάτων και για τη μεταφορά αυτών σε χώρους φιλοξενίας.
Σύμφωνα με αυτήν σε περίπτωση θετικού αποτελέσματος το Εργαστήριο ενημερώνει πάραυτα τη Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας. Στη συνέχεια η Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας ενημερώνει:
- Τον ασθενή σύμφωνα με τα στοιχεία που έχει δηλώσει στο passenger Locator Form (PLF)
- Τον ιατρό του Ξενοδοχείου ή τον συμβεβλημένο Ιατρό του τουριστικού καταλύματος όταν πρόκειται για μικρότερες μονάδες
- Την πληρέστερη Υγειονομική Μονάδα του ΕΣΥ (Νοσοκομείο ή Κέντρο Υγείας)
- Το Ενιαίο Συντονιστικό Κέντρο Επιχειρήσεων του ΕΚΑΒ στους τηελφωνικούς αριθμούς 213214 3253, 213 214 3172 και 210 7714470.
Μεταφορά του ασθενή στον Χώρο Φιλοξενίας
- Σε ό,τι αφορά το συντονισμό της μεταφοράς του επιβεβαιωμένου κρούσματος αναλαμβάνει το Ενιαίο Συντονιστικό Κέντρο Επιχειρήσεων του ΕΚΑΒ (ΕΣΚΕ-ΕΚΑΒ).
- Ο ιατρός της ξενοδοχειακής μονάδας ή ο συμβεβλημένος ιατρός του τουριστικού καταλύματος ή Υγειονομική Μονάδα του ΕΣΥ ενημερώνουν το ΕΚΑΒ για τη μεταφορά του ασθενή-τουρίστα από το τουριστικό κατάλυμα στο Χώρο Φιλοξενίας.
- Στις περιπτώσεις που ο ασθενής-τουρίστας αρνείται τη μεταφορά του ή ο ασθενής-τουρίστας δεν βρίσκεται στο χώρο (τουριστικό κατάλυμα) το Ενιαίο Συντονιστικό Κέντρο του ΕΚΑΒ ειδοποιεί την Πολιτική Προστασία ώστε να εφαρμόσει το αντίστοιχο Πρωτόκολλο Διαχείρισης.
Προσέλευση τουρίστα σε Μονάδα του ΕΣΥ
Σε περίπτωση όπου ο τουρίστας προσέρχεται αυτοβούλως σε υγειονομική μονάδα του ΕΣΥ (νοσοκομείο, Κέντρο Υγείας ή Περιφερειακό Ιατρείο) εκτιμάται από τον Ιατρό της μονάδας με βάση τα υφιστάμενα υγειονομικά πρωτόκολλα και εφόσον κριθεί αναγκαίο υποβάλλεται σε λήψη δείγματος για Covid-19 ακολουθείται η διαδικασία του ύποπτου κρούσματος και ενημερώνεται η Πολιτική Προστασία για το ΕΚΑΒ.
Την ευθύνη παρακολούθησης της πορείας του ασθενούς την έχει η πλησιέστερη Υγειονομική Μονάδα του ΕΣΥ (Νοσοκομείο-Κέντρο Υγείας) στο χώρο Φιλοξενίας (κατάλυμα απομόνωσης).
Η λήψη του δείγματος πραγματοποιείται στις πύλες εισόδου της χώρας από κλιμάκια του ΕΟΔΥ και της Πολιτικής Προστασίας από ιατρό του ξενοδοχείου από τον ιδιώτη ιατρό που θα κληθεί από το τουριστικό κατάλυμα για το σκοπό αυτό από το ιατρικό προσωπικό του Κέντρου Υγείας του Περιφερειακού Ιατρείου ή του Νοσοκομείου από τα κλιμάκια των ΚΟΜΥ του ΕΟΔΥ.
Η παραπομπή για εργαστηριακό έλεγχο (δήλωση δείγματος) καταχωρείται υποχρεωτικά από όλους στο Μητρώο Ασθενών COVID 19. Τα Εργαστήρια που διενεργούν τους ελέγχους οφείλουν να καταχωρούν τα αποτελέσματα στο Μητρώο COVID 19 και μόνο. Κάθε άλλος τρόπος καταγραφής αποτελέσματος καταργείται. Για το σκοπό αυτό όλα τα εργαστήρια πρέπει άμεσα να ελέγξουν την πρόσβασή του στο Μητρώο Ασθενών COVID 19. Σε περίπτωση τεχνικού προβλήματος τα Εργαστήρια όπως επικοινωνούν άμεσα με την γραμμή βοήθειας της ΗΔΙΚΑ 11131 (Help Desk) και στο email hd@idika.gr.
Πηγή : ethnos.gr