Η σταδιακή επαναλειτουργία της λιανικής και η άρση των περιορισμών σε συνδυασμό με την έλλειψη τουριστικού ρεύματος έχει ωστόσο επιδράσει στους ρυθμούς ανάπτυξης.
Πιο συγκεκριμένα, ο τζίρος των ταχυκίνητων κωδικών (FMCGs) κατέγραψε αύξηση 0,7% την εβδομάδα που τελείωσε στις 12/7 συγκριτικά με την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι ενώ την πρώτη εβδομάδα του Ιουλίου, που προηγήθηκε (5/7), σημειώθηκε αύξηση 4%. Υπενθυμίζεται ότι είχε προηγηθεί πτώση 3,9% την τελευταία εβδομάδα του Ιουνίου (28/6) ενώ όλος ο μήνας εξελίχθηκε με αυξομειώσεις (+5,7% την εβδομάδα που τελείωσε 21/6, -5,6% στις 14/6, +5,4% στις 7/6 κ.ο.κ.)
Την τελευταία εβδομάδα (12/7), η πρώτη κατηγορία όσον αφορά την ανάπτυξη πωλήσεων ήταν τα καθαριστικά (+5,9%), ενώ τα τρόφιμα ενισχύθηκαν μόλις κατά 0,1%, και τα προϊόντα προσωπικής φροντίδας κατά 1%. Πτώση 1,4% σημείωσαν οι πωλήσεις των υπολοίπων καταναλωτικών αγαθών (αφορούν 86 κατηγορίες όπως ομαδοποιούνται από την IRI σε σύνολο 340 FMCGs).
Όσον αφορά τη γεωγραφική κατανομή των πωλήσεων, παρατηρείται υστέρηση κυρίως σε περιοχές όπου κατά τεκμήριο πέρυσι συγκέντρωναν υψηλό ποσοστό επισκεπτών και τουριστών. Από τα στοιχεία της ΙRI, προκύπτει πως στην Κρήτη οι πωλήσει των σούπερ μάρκετς εμφανίζουν πτώση κατά 14% συγκρινόμενες με τις αντίστοιχες της περυσινής εβδομάδας, ενώ πτώση καταγράφεται και στην περιοχή της Βόρειας Ελλάδας (-3,8%). Αντίθετα σε Αττική, Θεσσαλονίκη, Κεντρική Ελλάδα και Πελοπόννησο η αγορά είναι σε άνοδο (2,2%, 3,7%, 4% και 2,9% αντίστοιχα).
Επίσης οριακή πτώση εμφανίζουν τα καταστήματα 400 έως 1.000 τ.μ. (-0,3%), που αποτελούν το 35,4% της αγοράς και τα μικρότερα (-0,5%), με μερίδιο 11,6%, τα οποία λειτουργούν κυρίως σε νησιά και παραθεριστικές περιοχές. Αύξηση 4,7% σημείωσαν οι πωλήσεις στις μεγάλες σάλες, από 2.500 τ.μ. και πάνω ενώ θετικό πρόσημο (+0,7%) εμφανίζουν οι πωλήσεις στα καταστήματα 1.000 έως 2.500 τ.μ.
Πηγή: euro2day.gr