Ρεπορτάζ

Το ‘luxury is culture’ αναδεικνύει φέτος την ‘πράσινη’ πλευρά της Ρόδου και της Σύμης

Γράφει ο
Νεκτάριος Καλογήρου

«…αυτός είναι ο τόπος μας, ο κάθε τόπος είναι τόπος μας και σε αυτή την έκδοση του ‘luxury is culture’ αναδεικνύουμε όλα εκείνα που στο βιβλίο της ζωής δημιουργούν καινούριες σελίδες, καθαρές, ολόλευκες, σαν καμβάδες, όπου θα μπορέσουν οι επόμενες γενιές, μικροί θεοί και ποιητές, να τις γεμίσουν με τις δικές τους ιδέες και πράξεις».
Το κείμενο αυτό είναι απόσπασμα από το εισαγωγικό καλωσόρισμα της νέας έκδοσης ‘Luxury is culture’ που κυκλοφορεί ανελλιπώς κάθε χρόνο με σκοπό την ανάδειξη όλων εκείνων των κρυμμένων, όμορφων και ποιοτικών χαρακτηριστικών στοιχείων της Ρόδου και της Σύμης.
Η φετινή έκδοση είναι ολόκληρη αφιερωμένη στη βιώσιμη ανάπτυξη του τουριστικού προϊόντος. Για να υπηρετηθεί ο στόχος αυτός, όλα τα φετινά άρθρα δείχνουν τις «πράσινες πολιτικές» που έχουν υιοθετηθεί από τις τουριστικές επιχειρήσεις των δύο νησιών. Συγκεκριμένα, παρουσιάζονται τα βήματα που ήδη γίνονται για τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος των τουριστικών επιχειρήσεων, η προσπάθεια για τον περιορισμό του ‘food waste’ και η σταδιακή ευαισθητοποίηση της κοινωνίας σε θέματα που αφορούν στη φύση. Ειδική αρθρογραφία υπάρχει για τις «πράσινες πρακτικές» της ιπποτικής περιόδου, για την ταυτότητα του τοπικού οίνου, αλλά και για το πώς το φυσικό περιβάλλον επηρέασε την τέχνη στη Ρόδο και τη Σύμη. Τα αφιερώματα στους μεγάλους καλλιτέχνες Βάλια Σεμερτζίδη και Κώστα Βαλσάμη ξεχειλίζουν ζωή: «Τι κάνεις όταν η ζωή βάζει τέτοια εμπόδια στο δρόμο σου; Μπορείς να αλλάξεις τη διαδρομή. Όχι τον προορισμό».
Την πλούσια αρθρογραφία στη φετινή έκδοση του “luxury is culture’ υπογράφουν οι: Γιώργος Ματσίγκος (πρόεδρος του Συλλόγου Διευθυντών Ξενοδοχείων Ρόδου), Ανδριάνα Χατζηλαζάρου (ξενοδόχος), Γιάννης Κατσιμπράκης (σεφ), Άννα Αχιολά (πρόεδρος φεστιβάλ ‘Μεσαιωνικό Ρόδο’), Μαρία Ξανθογιώργη (πολιτισμολόγος), Αλεξάνδρα Βήτου (οινολόγος), Γιάννης Ροδίτης (ναυτιλιακός πράκτορας) και ο υπογράφων το παρόν ρεπορτάζ (Νεκτάριος Καλογήρου) που έχει και την ευθύνη της έκδοσης.
Η Ρόδος και η Σύμη
πιο πολύχρωμες από κάθε άλλη στιγμή τους
Στις σελίδες του ‘luxury is culture’ φιλοξενούνται δεκάδες φωτογραφίες από επαγγελματίες και ερασιτέχνες φωτογράφους. Ολες οι εικόνες αποτυπώνουν τη Ρόδο και τη Σύμη στις φωτεινές στιγμές τους. Η πόλη της Ρόδου, η μεσαιωνική πόλη, η Λίνδος, η Καλλιθέα, τα βουνά του νησιού, τα ρυάκια, τα λουλούδια, εικόνες από τα έργα του Μουσείου Νεοελληνικής Τέχνης Ρόδου, εικόνες από το Πέδι, το Νημποριό, τον Πανορμίτη και τον Γυαλό τη Σύμης. Όλες μαζί συνθέτουν έναν τόπο τόσο όμορφο, που η επιστροφή σε αυτόν είναι σχεδόν αυτονόητη: «Η γη κι η θάλασσα, μητέρα, ενώνουν τους ανθρώπους. Τίτος Πατρίκιος».
Για την έκδοση συμμετείχε μια πλειάδα φωτογράφων που δεν κρύβουν την αγάπη τους για τη Ρόδο και τη Σύμη. Οι λάτρεις του φωτογραφικού φακού αφιέρωσαν εκατοντάδες ωρών φωτογράφησης προκειμένου τα δυο νησιά να παρουσιαστούν με τον καλύτερο τρόπο. Μεταξύ αυτών οι: Χρήστος Στάτης, Γιάννης Φαρμακίδης, Pia Nordbye, Φιλήμονας Ρούσσος, Νίκος Πασχαλέρης, Ηλίας Ανθίτσας, Στράτος Κουφός, Βαγγέλης Χατζηκέλης, Jordan Blakeslay, Δημήτρης Μπιλιάς, Liviou Codreanou, Χάρης Ζαμπετούλας, Βασίλης Κουμνάκης και ορισμένοι ακόμα που θέλησαν να διατηρήσουν την ανωνυμία τους.
Ελληνοαγγλική και
Γαλλογερμανική έκδοση
Το βιβλίο απευθύνεται στους επισκέπτες των δυο νησιών. Για το λόγο αυτό κυκλοφορεί σε δύο εκδόσεις: Ελληνοαγγλική και Γαλλογερμανική. Ετσι, η συντριπτική πλειοψηφία των τουριστών διαβάζουν τα κείμενα στη μητρική τους γλώσσα κι αυτό είναι εξαιρετικά ανακουφιστικό για τους ίδιους.
Το σύνολο των μεταφράσεων έχει από την πρώτη χρονιά αναλάβει το γραφείο «Μετάφραση» της Φωτεινής Μοσχή. Μάλιστα, η δουλειά της μετάφρασης αποδείχθηκε εξαιρετικά απαιτητική, καθώς το σύνολο των κειμένων του βιβλίου έχουν λογοτεχνική χροιά, γεγονός που καθιστά ακόμα πιο δύσκολη την απόδοσή τους σε ξένη γλώσσα.
Η σελιδοποίηση και το marketing των εκδόσεων “luxury is culture” έχει αναλάβει από το πρώτο έτος η εταιρεία Beyond Group, με επικεφαλής την Εμμανουέλα Αραμπατζή.
Δημιουργήθηκε ένας κύκλος
boutique καταλυμάτων
με στόχο τις απευθείας
κρατήσεις
Το σύνολο των καταλυμάτων που προβάλλονται μέσα από τις σελίδες του ‘luxury is culture’ ανήκουν στην κατηγορία «Boutique». Μάλιστα φέτος, για πρώτη φορά, φιλοξενήθηκαν και τέσσερις μεγάλοι ξενοδοχειακοί όμιλοι κατηγορίας πέντε αστέρων.
Μέχρι πριν την Covid19 περίοδο, τα βιβλία βρισκόντουσαν στις σουίτες των καταλυμάτων. Ετσι, οι τελικοί αποδέκτες ήταν οι επισκέπτες που κάθε φορά επέλεγαν διαμονή υψηλών προδιαγραφών. Αυτό, στο πέρασμα των χρόνων, δημιούργησε ένα κύκλο ποιότητας, μέσα από τον οποίο οι επισκέπτες του ενός boutique καταλύματος επέλεγαν να γνωρίσουν κι ένα άλλο κατάλυμα, αντίστοιχης ποιότητας. Ο ένας κέρδιζε από τον άλλον και συνολικά κερδισμένος έβγαινε ο προορισμός.
Φέτος, τα υγειονομικά πρωτόκολλα απαγορεύουν την ύπαρξη βιβλίων ή άλλων εντύπων στις σουίτες και στα δωμάτια. Για το λόγο αυτό, το φετινό ‘luxury is culture’ δίδεται ήδη ως δώρο στο check out. Οι τουρίστες αναχωρώντας, έχουν στις βαλίτσες τους την έκδοση, που θα μελετήσουν στη διάρκεια του χειμώνα, στο σπίτι τους, θα δείξουν στους φίλους τους τις απίστευτες φωτογραφίες των νησιών μας και στο τέλος θα επιλέξουν το κατάλυμα για τις επόμενες διακοπές τους.
Οι τουριστικές εκθέσεις
και το δώρο για τη σεζόν
από την ομάδα πρωτοβουλίας ‘luxury is culture’
Κάθε χρόνο η ομάδα πρωτοβουλίας ‘luxury is culture’ χορηγεί, δωρεάν, χιλιάδες αντίτυπα προς το Δήμο Ρόδου ώστε αυτά να διατεθούν ως δώρο από τα περίπτερα των διεθνών τουριστικών εκθέσεων. Το ‘luxury is culture’ κάθε φορά γίνεται ανάρπαστο από τους επισκέπτες και τους επαγγελματίες του τουριστικού κλάδου.
Λόγω του Covid19 η ομάδα πρωτοβουλίας θεωρεί ότι «όσα βιβλία είχαν μοιραστεί στις τελευταίες διεθνείς τουριστικές εκθέσεις δεν πέτυχαν το σκοπό τους. Αυτό διότι όλες οι κρατήσεις που είχαν γίνει μέχρι τον περασμένο Μάρτιο έχουν πια ακυρωθεί. Για το λόγο αυτό και η ομάδα πρωτοβουλίας του luxury αποφάσισε να επανεκδώσει το βιβλίο με ίδια κεφάλαια και να το διαθέσει ξανά δωρεάν για όλες τις διεθνείς εκθέσεις που θα γίνουν, όσες γίνουν, με στόχο μια επιχειρηματικά υγιή σεζόν στο έτος 2021. Ολες οι επιχειρήσεις που βρέθηκαν στην φετινή έκδοση, θα είναι και στην επόμενη, χωρίς καμία οικονομική επιβάρυνση. Αυτή είναι η δική μας συνεισφορά, η δική μας ‘πλάτη’ στη γενικότερη ανάγκη επανεκκίνησης μιας υγιούς τουριστικής βιομηχανίας».

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου