Μια συζήτηση που επί χρόνια περιορίζεται στο στάδιο της θεωρίας και των ευχολογίων κινδυνεύοντας να καταστεί… αστικός μύθος, ανοίγει η Ενωση Τουριστικών Γραφείων Ρόδου, καλώντας όλους τους τοπικούς φορείς στο τραπέζι του διαλόγου για να εξεταστούν οι προοπτικές και οι παράμετροι της πολυπόθητης και πολυσυζητημένης επιμήκυνσης της τουριστικής περιόδου.
Η Ρόδος, παρότι πληροί τις προϋποθέσεις, όλα αυτά τα χρόνια δεν έχει καταφέρει να επιτύχει τον στόχο της επιμήκυνσης ο οποίος είναι πολυπαραγοντικός όχι όμως ανέφικτος.
Η Ενωση Τουριστικών Γραφείων Ρόδου, ανοίγει επί της ουσίας τον διάλογο στο νέο τοπίο που διαμορφώνει η πανδημία του κορωνοϊού, ξεκαθαρίζοντας ότι η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου αποτελεί προϋπόθεση βιωσιμότητας του τουριστικού προϊόντος της Ρόδου.
Η Ενωση με επιστολή της προς τους όλους τους παραγωγικούς φορείς, τον Δήμο Ρόδου, την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου και την Ιερά Μητρόπολη Ρόδου, ενημερώνει για την πρωτοβουλία σύστασης ομάδας εργασίας η οποία θα επεξεργαστεί συγκεκριμένες προτάσεις, για την υλοποίηση του στόχου και τους καλεί να ορίσουν εκπρόσωπο που θα λάβει μέρος στις διεργασίες, οι οποίες θα ξεκινήσουν με την ολοκλήρωση της φετινής τουριστικής περιόδου.
Στην επιστολή που απευθύνεται στους φορείς και την οποία υπογράφει ο πρόεδρος της Ενωσης Τουριστικών Γραφείων Ρόδου κ. Χρήστος Μιχαλάκης, αναφέρονται τα εξής:
Η κρίση της πανδημίας οδηγεί σε δραματικές αλλαγές την παγκόσμια τουριστική βιομηχανία.
Η έγκαιρη προσαρμογή στις νέες συνθήκες και στις νέες τάσεις που τώρα διαμορφώνονται, είναι κρίσιμης και ζωτικής σημασίας για την επιβίωση του τουριστικού προϊόντος της χώρας μας. Είναι η ώρα να αξιοποιήσουμε άμεσα τα συμπεράσματα που αποκομίσαμε από την φετινή, ιδιαίτερη, πρωτόγνωρη τουριστική περίοδο.
Το πλήγμα που δέχθηκε η τουριστική βιομηχανία από την πανδημία, ενίσχυσε την ανάγκη να εμπλουτίσουμε και να αναπτύξουμε το τουριστικό μας προϊόν, ώστε να πετύχουμε την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου.
Η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου σε πλαίσια ρεαλιστικά, από αρχές Μαρτίου έως τέλος Νοεμβρίου, αποτελεί προϋπόθεση βιωσιμότητας του τουριστικού προϊόντος της Ρόδου, με αποτύπωμα και στα τουριστικά έσοδα, σε μια περίοδο που λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών, ο τουρισμός διαμορφώνει σε κρίσιμο βαθμό το ΑΕΠ της χώρας.
Για το νησί της Ρόδου, από τα ισχυρότερα τουριστικά brands της χώρας, αλλά που σε καμία περίπτωση δεν έχει εξαντλήσει τη δυναμική και τις προοπτικές τον, η συζήτηση για την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, είναι μια συζήτηση που κρατάει χρόνια, χωρίς μέχρι σήμερα να έχει επιτευχθεί το ζητούμενο. Οι συνθήκες έχουν πλέον ωριμάσει και οι περιστάσεις απαιτούν να γίνει επιτέλους πραγματικότητα.
Η Ένωση Τουριστικών Γραφείων Ρόδου, επιθυμώντας να συμβάλει ουσιαστικά προς αυτήν την κατεύθυνση και με δεδομένο ότι οι συνθήκες της πανδημίας δεν αφήνουν μεγαλύτερα χρονικά περιθώρια, αναλαμβάνει πρωτοβουλία να συγκροτήσει μια ομάδα εργασίας, η οποία θα επεξεργαστεί συγκεκριμένες προτάσεις, πάνω στις οποίες θα βαδίσουμε, για να υλοποιήσουμε τον στόχο μας και σας ζητούμε να ορίσετε εκπρόσωπό σας σε αυτήν.
Τα συμπεράσματα αυτής της επιτροπής εργασίας, που επιδιώκουμε να θεσμοθετηθούν, θα παρουσιαστούν σε ειδική θεματική ημερίδα. Το στοίχημα της βιωσιμότητας του τουρισμού μας περνάει και μέσα από την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου με όχημα τον εμπλουτισμό του τουριστικού προϊόντος και την μετεξέλιξή του. Προς αυτή την κατεύθυνση οφείλουμε να εργαστούμε γρήγορα και μεθοδικά. Το στοίχημα αυτό, είμαστε Βέβαιοι ότι με τη συμβολή και την συνεργασία όλων, μπορούμε να το κερδίσουμε.