Την μετεγκατάσταση του Τελωνείου σε νέο χώρο στο Λιμένα Ακαντιάς, όπως προβλέπεται και στο Στρατηγικό Σχεδιασμό (Master Plan) του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Νότιας Δωδεκανήσου, αιτήθηκαν ο δήμαρχος Ρόδου κ. Αντώνης Καμπουράκης και ο πρόεδρος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου κ. Βασίλειος Παπαοικονόμου, με επιστολή τους προς την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (Γενική Διεύθυνση Τελωνείων και Ε.Φ.Κ.).
Η μετεγκατάσταση ζητείται στο πλαίσιο της προσαρμογής του Συστήματος Εισόδου-Εξόδου (ΣΕΕ) στο Θαλάσσιο Συνοριακό Σημείο Διέλευσης (ΣΣΔ) Τουριστικού Λιμένα Ρόδου (Κανονισμός (ΕΕ) 2017/2226).
Του αιτήματος προηγήθηκαν το από 09-10-2019 έγγραφό Αρχηγείου Ελληνικής Αστυνομίας και το από 30-06-2020 έγγραφο Υπουργείου Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής, Γενική Γραμματεία Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων.
Στην επιστολή αναφέρονται τα εξής:
«Αξιότιμε κ. Γενικέ
Το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Νότιας Δωδεκανήσου, έχοντας λάβει υπόψιν τις κατευθύνσεις- οδηγίες της Εμπιστευτικής Μελέτης που επισυνάπτεται στο (α) σχετικό, προχώρησε σε πλήρη καταγραφή των υφιστάμενων υποδομών και λειτουργιών του Τουριστικού Λιμένα Ρόδου, στον οποίο λειτουργεί το θαλάσσιο ΣΣΔ Ρόδου. Από την καταγραφή αυτή προέκυψε πως για την προσαρμογή του θαλάσσιου ΣΣΔ Ρόδου απαιτείτε είτε η κατασκευή σημαντικών συμπληρωματικών υποδομών, είτε η πλήρης αναδιάταξη των υφιστάμενων χώρων καθώς και ο πλήρης ανασχεδιασμός όλων των λειτουργιών που εξυπηρετεί ο Τουριστικός Λιμένας Ρόδου.
Η επίτευξη των ανωτέρω θα υλοποιηθεί λαμβάνοντας υπόψιν και την βασική απαίτηση των Κανονισμών Schengen για την απαγόρευση κάθε άλλης λειτουργίας στον οριοθετημένο χώρο μεταξύ των υποδομών του ΣΣΔ και του σημείου διεπαφής των υπόχρεων στο ΣΕΕ πλοίων.
Εντός της υφιστάμενης κτιριακής υποδομής, στον Τουριστικό Λιμένα Ρόδου (Προβλήτας Αγγέλων) λειτουργεί το θαλάσσιο ΣΣΔ Ρόδου, το Τελωνείο Ρόδου με γραφεία και αποθήκες καθώς και Κατάστημα Αφορολόγητων Ειδών (ΚΑΕ) η είσοδος των οποίων βρίσκεται εντός της οριοθετημένης ζώνης παραβολής υπόχρεων στο ΣΕΕ πλοίων (Extra Schengen).
Συνέπεια των ανωτέρω είναι αφενός να μην μπορεί να αποτραπεί, πλην μικρών συγκεκριμένων χρονικών διαστημάτων, η διέλευση όσων πρέπει να εξυπηρετηθούν από τις υπηρεσίες του Τελωνείου και αφετέρου να επιτελούνται τελωνειακές διαδικασίες που ουδεμία σχέση έχουν με τα εξυπηρετούμενα πλοία, κατά σαφή παράβαση της Συνθήκης Schengen.
Το σύνολο του Προβλήτα Αγγέλων, πλην του αρχαιολογικού χώρου, είναι και οριοθετημένη Λιμενική Εγκατάσταση, σύμφωνα με τον Κανονισμό 2004/725/ΕΚ, τον Κώδικα ISPS και το Ν.3622/2007 όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, στην οποία ρητά απαγορεύεται η διακίνηση μη εχόντων άμεση σχέση με τα εξυπηρετούμενα πλοία ενώ η πληθώρα κατασχεμένων οχημάτων θεωρείται σοβαρή «μη-συμμόρφωση» και υψηλός εν δυνάμει κίνδυνος ασφαλείας. Το θέμα αυτό έχει τεθεί επανειλημμένα από τους αξιωματικούς ασφαλείας των εξυπηρετούμενων κάθε φορά κρουαζιερόπλοιων που επισκέπτονται το Λιμένα Ρόδου, και είναι ένας σοβαρός εν δυνάμει ανασταλτικός παράγοντας για τη χρησιμοποίηση του λιμένα Ρόδου ως βάση εκκίνησης και τερματισμού Κρουαζιέρας (homeporting).
Το ΔΛΤ Νότιας Δωδεκανήσου, διαπιστώνοντας όλα τα ανωτέρω περιγραφόμενα προβλήματα, και σε συνεργασία με εξειδικευμένη εταιρεία συμβούλων, αφού εξέτασε κάθε δυνατή λύση για την προσαρμογή του θαλάσσιου ΣΣΔ Ρόδου στις νέες απαιτήσεις, προχώρησε στο σχεδιασμό πλήρους και ριζικής εσωτερικής αναδιαμόρφωσης του υφιστάμενου κτιρίου, δεδομένου ότι κάθε εξωτερική παρέμβαση απαγορεύεται λόγω του χαρακτηρισμού του ως διατηρητέου κτιρίου, ενώ κάθε είδους συμπληρωματική κτιριακή υποδομή επίσης απαγορεύεται λόγω χαρακτηρισμού του συνόλου του Τουριστικού Λιμένα Ρόδου ως αρχαιολογικού χώρου.
Στον εν λόγω σχεδιασμό λήφθηκε πρόνοια για τη διαμόρφωση του χώρου των αποθηκών στο βόρειο άκρο του κτιρίου για την εξυπηρέτηση επιβατών Κρουαζιερόπλοιων που ξεκινούν ή ολοκληρώνουν το ταξίδι τους στη Ρόδο (homeporting) ώστε, εφόσον αφικνούνται ή αναχωρούν από/προς τρίτη χώρα να μπορούν να υποβληθούν στους προβλεπόμενους διαβατηριακούς και τελωνειακούς ελέγχους με κατάλληλη ροή διέλευσης μέσω των υπό διαμόρφωση υποδομών του νέου ΣΣΔ Ρόδου.
Για ενημέρωσή σας, επισυνάπτεται κάτοψη των υφιστάμενων κτιριακών υποδομών του Τουριστικού Λιμένα Ρόδου (Προβλήτας Αγγέλων) με τη νέα προτεινόμενη διαρρύθμιση, όπου υπάρχει η σημερινή υποδομή διαβατηριακών ελέγχων (χώρος αφίξεων με τη νέα διαρρύθμιση) καθώς και τα γραφεία του Τελωνείου (χώρος αναχωρήσεων με τη νέα διαρρύθμιση).
Οι κατά τα ανωτέρω διαρρυθμίσεις, συνάδουν με τις απαιτήσεις του νέου ΣΕΕ και έχουν τύχη της αρχικής αποδοχής από τη Διεύθυνση Προστασίας Συνόρων του Αρχηγείου Ελληνικής Αστυνομίας.
Ωστόσο, βασική απαίτηση για την υλοποίηση των ανωτέρω παρεμβάσεων και προσαρμογής του ΣΕΕ στο θαλάσσιο ΣΣΔ Ρόδου, είναι η μετεγκατάσταση του Τελωνείου σε νέο χώρο στο Λιμένα Ακαντιάς, όπως προβλέπεται και στο Στρατηγικό Σχεδιασμό (Master Plan) του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείο Νότιας Δωδεκανήσου, σε προκατασκευασμένο διώροφο οίκημα συνολικού εμβαδού περίπου 1,000 τ.μ. με 1,200 τ.μ. χώρους εναπόθεσης κατασχεμένων οχημάτων (200 τ.μ. στεγασμένος και 1,000 τ.μ. ελεύθερος χώρος) που θα διαθέτει όλα τα σύγχρονα συστήματα λειτουργίας και ασφάλειας και με κατάλληλη προσπάθεια μόχλευσης πόρων μετεγκατάστασης.
Παρακαλούμε για την αποδοχή της συγκεκριμένης πρότασης μετεγκατάστασης που αφενός εξυπηρετεί πλήρως τόσο τον Λιμένα Ρόδου όσο όπως εκτιμούμε και το Τελωνείο Ρόδου, ώστε να ξεκινήσουν άμεσα οι απαιτούμενες ενέργειες για τη μόχλευση των απαιτούμενων πόρων κατασκευής των απαιτούμενων νέων υποδομών στο Λιμένα Ακαντιάς».
https://www.dimokratiki.gr/27-09-2020/tin-metegkatastasi-toy-teloneioy-rodoy-aitithike-o-dimarchos-rodoy/
Σχολιασμός Άρθρου
Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.
Σχολιασμός άρθρου
Υπενθύμιση:
Για την μερική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του παρακάτω παρεχόμενου συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο της Δημοκρατικής.