Οεισαγγελέας διέταξε τη σύλληψη του πλοιάρχου του Maersk Launceston για πρόκληση ναυαγίου από αμέλεια μετά το πρωτοφανές ναυτικό ατύχημα που σημειώθηκε το πρωί της Τρίτης με αποτέλεσμα να κοπεί στα δύο το ναρκοθηρευτικό «Καλλιστώ».
Το περιστατικό της σύγκρουσης σημειώθηκε λίγο μετά τις 7:30 το πρωί της Τρίτης στον Πειραιά. Το ναρκαλιευτικό του Πολεμικού Ναυτικού Καλλιστώ, σχεδόν κόπηκε στα δύο, όταν πέρασε κυριολεκτικά από πάνω του το θηριώδες φορτηγό πλοίο της Maersk. Το ναρκοθηρευτικό του ΠΝ προσδέθηκε από ρυμουλκά και παρότι είχε πάρει κλίση, είχε χάσει μεγάλο κομμάτι της πρύμνης του και πήρε νερά πριν κλειδωθούν τα στεγανά από τα αμπάρια, ρυμουλκείται ασφαλώς στον ναύσταθμο της Σαλαμίνας.
Απόρροια του ατυχήματος ήταν ο τραυματισμός δύο μελών του πληρώματος του Καλλιστώ, οι οποίοι μεταφέρθηκαν στο Ναυτικό Νοσοκομείο Αθηνών. Αμφότεροι, δεν διατρέχουν κίνδυνο για τη ζωή τους. Την ίδια ώρα, ανακρίνεται ο καπετάνιος του εμπορικού πλοίου κι όσοι βρίσκονταν στη γέφυρα. Συνολικά το Καλλιστώ είχε 27 άτομα πλήρωμα.
Η ανακοίνωση του ΠΝ: «Την Τρίτη 27 Οκτωβρίου 2020 και περί ώρας 07:30 στη θαλάσσια περιοχή του Σαρωνικού σημειώθηκε πρόσκρουση εμπορικού πλοίου με το ΝΘΗ ΚΑΛΛΙΣΤΩ. Από το Πολεμικό Ναυτικό αναλαμβάνονται όλες οι απαιτούμενες ενέργειες αντιμετώπισης του περιστατικού».
Ποιο είναι το Καλλιστώ
Tο πλοίο Καλλιστώ αποτελεί το ένα από τα 12 Ναρκοθηρευτικά τ. HUNT τα οποία κατασκευάστηκαν απο τα ναυπηγεία της VOSPER THORNYCROFT στο Πόρτσμουθ Αγγλίας.Eίναι κατασκευασμένo από Πλαστικό Ενισχυμένο με Υαλονήματα (GRP) για ελαχιστοποίηση του μαγνητικού ίχνους και υψηλή αντοχή. Καθελκύστηκε τον Ιούνιο του 1987 και αποδόθηκε στην ενεργό δράση τον Μάρτιο του 1989. Παρελήφθη από το Αγγλικό Ναυτικό με το όνομα HMSBERKELEYκαι χαρακτηριστικά Μ – 40. Στις 6 Φεβρουαρίου 2001 ξεκίνησε η παραλαβή του πλοίου απο το Ελληνικό πλήρωμα εν όρμω Πόρτσμουθ Αγγλίας. Την 28 Φεβρουαρίου 2001 παρελήφθη από τον ΠΛΩΤΑΡΧΗ Ρ.Σ.ΣΑΛΒΕΤΑ ΠΝ και έλαβε το όνομα Ν/ΘΗ ΚΑΛΛΙΣΤΩ (Μ – 63).
Μετά την παραλαβή το πλοίο παρέμεινε στον Ναύσταθμο του Πόρτσμουθ μέχρι τις 30 Μαρτίου 2001 οπότε και απέπλευσε και κινήθηκε προς Ν.Σ.Την 11 Απριλίου 2001 το πλοίο κατέπλευσε στο ΝΣ αφού διήλθε από τους λιμένες Μάλαγα και Μεσσήνη. Από τότε υπάγεται στη Διοίκηση Ναρκοπολέμου (ΔΝΑΡ).
Η ταυτότητα του Καλλιστώ
Πρώην Βρετανικό HMS Berkeley M 40
Διαστάσεις: 60/10/3,4 μέτρα
Εκτόπισμα: 750 τόν.
Πρόωση: 2 MTU 8V 396 74K 1080HP (805KW)Diesel βοηθητική 1 MTU8V396 74K765HP(570KW),2 έλικες, 1 προωθητής πρώρας (bow thruster)
Ηλεκτρομηχανές 3 MTU6R183 TE52 200KW
Ταχύτητα: 15 κόμβοι
Πλήρωμα: 45
Οπλισμός: 1 πυροβόλο 30mm, 2 πολυβόλa 7,62χιλ
Συστήματα Εντοπισμού ναρκών: 2 υποβρύχια τηλεκατευθυνόμενα οχήματα PAP 104/105, και 2 υποβρύχια οχήματα PLUTOPLUSΣυστήματα Μηχανικής Ναρκαλιείας.
Ναυπηγήθηκε στα ναυπηγεία Vosper Thornycroft στο Southampton της Μ. Βρετανίας. Παραδόθηκε στο Βρετανικό Ναυτικό στις 14 Ιανουαρίου του 1988. Παραδόθηκε στην Ελλάδα από το Βρετανικό Ναυτικό σαν όρος για ναυπήγηση πυραυλακάτων στην Σαλαμίνα, μαζί με το ιδίου τύπου Ν/ΘΗ ΕΥΡΩΠΗ. Η ύψωση της Ελληνικής σημαίας έγινε την 28η Φεβρουαρίου του 2001.
Πηγή: ethnos.gr