Αποκαλυπτήρια σήμερα για το εμβληματικό πρότζεκτ της αυτοκινητοβιομηχανίας με την στήριξη της κυβέρνησης – Aντικατάσταση των οχημάτων του νησιού με ηλεκτρικά, διαμοιρασμός οχημάτων, χρήση ΑΠΕ και δοκιμή της αυτόνομης οδήγησης οι πυλώνες του έργου – Στις 10.00 η ειδική εκδήλωση με τη συμμετοχή του πρωθυπουργού και του Προέδρου της VW
Σε τέσσερις πυλώνες θα βασίζεται το πρότζεκτ που θα τρέξει ο όμιλος Volkswagen στο νησί της Αστυπάλαιας, σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες του newmoney.
Το πρωτοποριακό έργο «Green and Sustainable Island», που αναμένεται να παρουσιαστεί σήμερα στις 10.00 σε ειδική διαδικτυακή εκδήλωση που θα διασυνδέει το Μέγαρο Μαξίμου με τα κεντρικά γραφεία του ομίλου Volkswagen στο Βόλφσμπουργκ, θα έχει ως βασικό στόχο την μετατροπή της Αστυπάλαιας σε ενεργειακά αυτόνομο προορισμό. Θα αποτελεί μια εφαρμογή Έρευνας και Τεχνολογίας του ομίλου Volkswagen και θα αφορά: Τεχνολογία, καινοτόμες εφαρμογές και βιώσιμη ανάπτυξη σε συνδυασμό με την κοινωνική αφομοίωση τους.
Οι πυλώνες
Στο πλαίσιο αυτό και σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες του newmoney, το σχέδιο περιλαμβάνει:
- αντικατάσταση των συμβατικών ιδιωτικής και δημόσιας χρήσης οχημάτων στο νησί, με ηλεκτρικά,
- αντικατάσταση των ρυπογόνων καυσίμων με εναλλακτικές ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, χωρίς αρνητικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα
- εκπαίδευση της κοινότητας των πολιτών του νησιού στη διαμοιραζόμενη δημόσια και ιδιωτική συγκοινωνία και μετακίνηση, και
- μεσομακροπρόθεσμα την δοκιμή της αυτόνομης οδήγησης σε πραγματικές συνθήκες
Μνημόνιο συναντίληψης
Οι δράσεις που θα δρομολογηθούν απ’ τον όμιλο Volkswagen θα έχουν την υποστήριξη της ελληνικής κυβέρνησης με βάση και το σχετικό μνημόνιο συναντίληψης το οποίο θα υπογράψουν στη σημερινή εκδήλωση ο Πρόεδρος της αυτοκινητοβιομηχανίας κ. Χέρμπερτ Ντις και εκ μέρους της ελληνικής κυβέρνησης ο υφυπ. Οικονομικής Διπλωματίας Κώστας Φραγκογιάννης, παρουσία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη.
Κάτι που κατ’ ουσίαν θα το καταστήσει κοινό έργο μεταξύ των δύο πλευρών. Στο μνημόνιο μάλιστα θα περιλαμβάνονται οι στόχοι και το πλαίσιο υλοποίησης τους με ορίζοντα τα έξι χρόνια.
Αν και ο προϋπολογισμός της επένδυσης δεν πρόκειται να ξεπερνά τα 30 εκατ. ευρώ, εν τούτοις πηγές με γνώση των όρων της συμφωνίας εξηγούσε στο newmoney ότι έχει ιδιαίτερη σημασία τόσο για την κυβέρνηση όσο και για τον όμιλο Volkswagen.
Για την αυτοκινητοβιομηχανία η Αστυπάλαια αποτελεί το ιδανικό μέρος για να δοκιμαστεί σε μικρογραφία η μεγάλη πρόκληση που έχει θέσει: το 100% ουδέτερο κλιματικό αποτύπωμα. Στην Αστυπάλαια, θα επιδιώξουν να αποδείξουν ότι αυτό μπορεί να επιτευχθεί σε μεγάλη κλίμακα, χωρίς να διακυβεύεται η μετακίνηση και η καθημερινότητα των ανθρώπων.
Για την ελληνική κυβέρνηση, πέραν του γεγονότος ότι αποτελεί την πρώτη επένδυση μεγάλης αυτοκινητοβιομηχανίας στη χώρα έπειτα από δεκαετίες με αρκετές υποσχέσεις για το μέλλον, το συγκεκριμένο έργο αποτελεί ένα από τους κεντρικούς πυλώνες περιβαλλοντικής αντίληψης, αλλά και ένα νέο υπόδειγμα κοινωνικής συμπεριφοράς και πολιτισμού της καθημερινότητας.
Αποτελεί ένα μήνυμα ότι η Ελλάδα είναι έτοιμη να δεχθεί πρωτοπόρες, καινοτόμες και εμβληματικές επενδύσεις που οδηγούν τις κοινωνίες σε άλλο επίπεδο βιώσιμης ανάπτυξης
Η σημαντικότητα του έργου
Εξάλλου, το μέλλον της αυτοκίνησης είναι ηλεκτρικό, ψηφιακό και με ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα στην ατμόσφαιρα, κάτι που θα τεσταριστεί πλέον πρακτικά στο νησί της Αστυπάλαιας σε μακροπρόθεσμη βάση. Από εκεί και έπειτα η καινοτόμος διαμοιραζόμενη συγκοινωνία σε συνεργασία με ψηφιακές εφαρμογές αναμένεται να τεστάρει το βαθμό που βελτιώνονται οι μετακινήσεις των κατοίκων του νησιού σε ένα πιο πρακτικό πλαίσιο.
Από εκεί και έπειτα το υβριδικό σύστημα ηλεκτροδότησης, που περιλαμβάνεται στο έργο και το οποίο θα αποτελεί παγκόσμια καινοτομία, αναμένεται να προσφέρει βιώσιμη αυτονομία στο νησί. Τέλος σε ο,τι αφορά την αυτόνομη οδήγηση, οι δοκιμές που θα ξεκινήσουν στη δεύτερη φάση του προγράμματος αναμένεται να αποτελέσουν και οδηγό για την αφομοίωση της τεχνολογικής προόδου στην καθημερινότητα των πολιτών.
Τα δύο μέρη, Δήμος Αστυπάλαιας και Volkswagen Group θα αναλάβουν το καθένα από την πλευρά του, δράσεις για την επίτευξη των κοινών στόχων του προγράμματος, που – στην περίπτωση της Ελλάδας – συμπίπτουν με τους εθνικούς στόχους για τις ΑΠΕ και την ηλεκτροκίνηση.
Στο πλαίσιο αυτό η χρηματοδοτική αρωγή της ελληνικής πλευράς στο σχέδιο θα είναι μέσα απ’ το Εθνικό Σχέδιο Μετάβασης στην Ηλεκτροκίνηση και ένα εξειδικευμένο Πρόγραμμα κινήτρων για αλλαγή των ρυπογόνων οχημάτων με ηλεκτρικά με το όνομα «Οδηγώ ηλεκτρικά στην Αστυπάλαια».
Πηγή: newmoney.gr
Στέλιος Μορφίδης