Τοπικές Ειδήσεις

Σοβαρές καταγγελίες: Αποδιοργάνωσαν τη ΔΕΥΑΡ θεσμικά, οικονομικά και κυρίως οργανωτικά

Με το σύνθημα «Η ΔΕΥΑΡ του Σήμερα και του Αύριο, της Οργάνωσης της Ανάπτυξης, του Εκσυγχρονισμού – Η ΔΕΥΑΡ για τον Πολίτη» παρουσιάστηκε χτες σε συνέντευξη Τύπου και με όλα τα στοιχεία αναλυτικά, η κατάσταση της δημοτικής επιχείρησης, με αφορμή και την συμπλήρωση ενός έτους από την ανάληψη των καθηκόντων του δ.σ.
Ξεκινώντας την τοποθέτησή του ο πρόεδρος της ΔΕΥΑΡ κ. Βασίλης Μανέττας υπογράμμισε μεταξύ άλλων τα εξής: «Η αλήθεια είναι ότι, αν η σημερινή Διοίκηση και εγώ προσωπικά γνωρίζαμε την πραγματική κατάσταση στην οποία βρισκόταν η ΔΕΥΑΡ, ίσως να μιλούσαμε για τους εαυτούς μας, ως τους ‘ιδανικούς αυτόχειρες’ που ανέλαβαν να την διοικήσουν. Διοικείς κάτι που κάπως λειτουργεί. Πώς να διοικήσεις όμως κάτι που είναι τελείως αποδιοργανωμένο; Κι εννοώ, αποδιοργανωμένο σε όλα τα επίπεδα. Οικονομικά, θεσμικά και κυρίως οργανωτικά. Τους πρώτους τρεις μήνες της θητείας μας, προσπαθήσαμε να διαγνώσουμε και να αποτυπώσουμε την έκταση του προβλήματος της εταιρείας και με άμεσες παρεμβάσεις πυροσβεστικού χαρακτήρα, να βάλουμε φρένο στα διαλυτικά φαινόμενα που την οδηγούσαν σ’ ένα βέβαιο και άδοξο τέλος. Πράγματι, αποκτήσαμε γρήγορα την εικόνα των πραγμάτων, παρά το ότι ακόμα και σήμερα ανακαλύπτουμε θέματα που δυστυχώς μας εκπλήσσουν δυσάρεστα. Από τις πρώτες μέρες του 2020, με την καθοδήγηση και την στήριξη του δημάρχου, οι αποφάσεις μας για το τι πρέπει να γίνει, ήταν ξεκάθαρες. Η ΔΕΥΑΡ έπρεπε και πρέπει να χτιστεί από την αρχή. Κι αυτό κάνουμε από την αρχή του 2020 έως και σήμερα. Η επιλογή μας αυτή είναι μονόδρομος. Είναι επιλογή που απαιτεί πολλή δουλειά και θυσίες από το προσωπικό, που έχοντας ενστερνισθεί την επιλογή μας, έχει σηκώσει τα μανίκια και εργάζεται πυρετωδώς. Το ίδιο κάνουν και οι εξωτερικοί μας συνεργάτες. Απαιτεί εκ των πραγμάτων χρόνο που προσπαθούμε με κάθε τρόπο να συμπτύξουμε, γιατί θέλουμε η προσπάθεια μας ν’ αποδώσει καρπούς γρήγορα. Απαιτεί τέλος πόρους που δυστυχώς δεν έχουμε. Γιατί ξεκινήσαμε μ’ ένα τεράστιο ταμειακό μείον κι ένα δυσθεώρητο ποσό ανείσπρακτων απαιτήσεων. Στα προηγούμενα ήλθε να προστεθεί η δυσπραγία της πανδημίας, που σε οικονομικό επίπεδο θα μας ταλαιπωρήσει για αρκετό καιρό ακόμα. Κλείνοντας θέλω να επιμείνω σ’ ένα ζήτημα. Τιμώντας την εμπιστοσύνη του δημάρχου κ. Αντώνη Καμπουράκη και με απόλυτο σεβασμό και στο τελευταίο ευρώ του ροδιακού λαού, είμαστε αποφασισμένοι να χτίσουμε τη Νέα ΔΕΥΑΡ. Και το κάνουμε ήδη. Με πυλώνες τη διαφάνεια, την σχέση αμοιβαίας εμπιστοσύνης των πολιτών και την αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών. Τη ΔΕΥΑΡ που αξίζει στη Ρόδο και στους κατοίκους της! Το κάνουμε με μεγάλη ένταση και σε καθεστώς μεγάλης πίεσης. Στην προσπάθεια αυτή είμαστε στρατευμένοι όλοι. Διοίκηση, Υπηρεσίες και Εργαζόμενοι. Τους ευχαριστώ όλους! Τ’ αποτελέσματα της δουλειάς μας φαίνονται και σύντομα θα γίνουν κτήμα των πολιτών και στο τελευταίο χωριό της Ρόδου».


Σπ. Σπυρόπουλος: «Ενας χρόνος διαχείρισης κρίσεων»
Στην τοποθέτησή του ο αντιπρόεδρος κ. Σπύρος Σπυρόπουλος, παρουσίασε αναλυτικούς πίνακες με όλα τα στοιχεία για την οικονομική κατάσταση της ΔΕΥΑΡ –τονίζοντας πως δεν γίνονταν έλεγχοι όπως έπρεπε κάθε τέλος του χρόνου και η τελευταία χρήση ήταν το… 2015!
«Η ανάλυση, αφορά στη διαχείριση του 1ου έτους υπό τη σημερινή Διοίκηση της ΔΕΥΑΡ (Οκτώβριος 2019 – Σεπτέμβριος 2020). Για να κριθεί κατά πόσο αυτή η διαχείριση είναι στη σωστή κατεύθυνση, θα πρέπει να υπάρχει μέτρο σύγκρισης. Ως μέτρο σύγκρισης επιλέξαμε την αντίστοιχη προηγούμενη περίοδο (Οκτώβριος 2018 – Σεπτέμβριος 2019), που αντιστοιχεί στο τελευταίο έτος (5ο) διαχείρισης της προηγούμενης Διοίκησης… Εννοείται ότι συνεχίζεται εντατικά ο έλεγχος των πραγμάτων και ο περιορισμός της σπατάλης. Δείγματα γραφής δώσαμε ήδη. Διαγραφή απαιτήσεων που έχουν παραγραφεί ή είναι ανεπίδεκτες είσπραξης. Ήδη έχει ληφθεί απόφαση διαγραφής ποσού 1.200.000,00€. Αύξηση του ρυθμού είσπραξης απαιτήσεων με λήψη των κατάλληλων διοικητικών ή νομικών μέτρων (διακοπές νερού, βεβαιωτικοί κατάλογοι στη ΔOY, έκδοση διαταγών πληρωμής, κ.λπ.) Ευνοϊκές ρυθμίσεις διευκόλυνσης των καταναλωτών».
– Οι υποχρεώσεις προς τρίτους στις 30/9/2019 ήταν 12.702.497,55€.
– Τις μειώσαμε στις 30/9/2020, στα 11.514.595,18 € (-1.187.902,37€)
– Οι απαιτήσεις την περίοδο 2014-2018 εκτινάχθηκαν από τα 31 εκατ. στα 58 εκατ.€ (αύξηση 27 εκατ. ή 87% ή 5,4 εκατ. €/έτος).
– Σήμερα ανέρχονται στα 60,26 εκατ. €, και αν δει κανείς την καμπύλη τάσης (διακεκομμένη γραμμή), είναι εμφανής η έναρξη μείωσης.
– Στο διάγραμμα παρουσιάζεται η ποσοστιαία κατανομή των απαιτήσεων ανά κατηγορία πελατών. Εμφανίζονται τα ποσοστά των τεσσάρων κυρίαρχων κατηγοριών.
– Στο διάστημα 10ος/18-9ος/19 βεβαιώθηκαν 21.440.238€.
– Στο διάστημα 10ος/19-9ος/20 βεβαιώσαμε 17.830.667€, δηλαδή 3.609.571€ λιγότερα.
– Στο διάστημα 10ος/18-9ος/19 εισπράχθηκαν 19.856.258 € (92,61% των βεβαιωθέντων). Άρα τα ανείσπραχτα αυξάνονταν!
– Στο διάστημα 10ος/19-9ος/20 εισπράξαμε 19.307.421 €, (108,28% των βεβαιωθέντων). Αυτός είναι ο λόγος που τα τα ανείσπραχτα -άρχισαν να μειώνονται!
– Για να λειτουργεί στοιχειωδώς ή ΔΕΥΑΡ και να έχει τη δυνατότητα έστω και περιορισμένης έκτασης επενδύσεων με ίδιους πόρους, πρέπει τα μηνιαία έσοδα της να είναι της τάξης των 2.000.000 € ή των 24.000.000€ ετησίως. Απέχουμε σημαντικά από τον στόχο, αλλά δουλεύουμε για να τον πετύχουμε».
Αίσθηση προκάλεσε η παρουσίαση μίας φωτογραφίας όπου φαίνονται χιλιάδες έντυπα τυπωμένα και δεν είχαν αποσταλεί. «Και βεβαίως ήταν απλήρωτα! Τα πληρώσαμε και απλά κατέληξαν στην ανακύκλωση…» ανέφερε ο αντιπρόεδρος.
Γ. Υψηλάντης: «Στην χρόνια αδιαφορία και εγκατάλειψη,
εμείς βάλαμε τέλος»
Αφού παρουσίασε και τη νέα ιστοσελίδα της ΔΕΥΑΡ ο γενικός διευθυντής της, κ. Γιώργος Υψηάντης, προέβη σε ανάλυση σχετικά με την υπάρχουσα κατάσταση σε «δεύτερη ακτινογραφία»:
«Η διαπίστωσή μας για την οικονομική κατάσταση της ΔΕΥΑΡ, δεν ήταν το χειρότερο που κληθήκαμε να αντιμετωπίσουμε. Θα είχαμε ήδη καλύψει το έλλειμμα, αν δεν είχε μεσολαβήσει η οικονομική κρίση λόγω πανδημίας. Ακόμα χειρότερη και πιο επικίνδυνη για την πορεία της Επιχείρησης, ήταν η κατεστραμμένη δομή και η οργάνωση των λειτουργιών της Επιχείρησης. Κυρίως αυτό ήταν που μας οδήγησε στη διαπίστωση και ταυτόχρονα απόφαση, ότι δεν χωρούν μπαλώματα και μερεμέτια αλλά χρειάζεται να χτίσουμε τη ΔΕΥΑΡ από την αρχή. Τα πιο έμπειρα και ικανά στελέχη είχαν τεθεί σε καθεστώς «βαθιάς κατάψυξης» και οι περισσότεροι εργαζόμενοι είχαν αδρανοποιηθεί πλήρως. Η σχέση με τους πολίτες είχε περιέλθει σε καθεστώς πλήρους ανυποληψίας και πλήρους έλλειψης εμπιστοσύνης. Οι υποδομές της Επιχείρησης παρέμεναν απαρχαιωμένες και σε καθεστώς πλήρους εγκατάλειψης. Ξεκινώντας από το ίδιο το κτήριο γραφείων της ΔΕΥΑΡ, τον Βιολογικό στο Βόδι, τις δεξαμενές, τις γεωτρήσεις, κ.ο.κ. Αδράνεια στην αντιμετώπιση των προβλημάτων της καθημερινότητας των πολιτών και της ικανοποίησης των αιτημάτων τους.
Από τα 85.000 υδρόμετρα σε όλο το νησί, το 35% (δηλαδή 30.000) με μια πρώτη αισιόδοξη εκτίμηση, δεν διαβάζονται, δεν λειτουργούν ή είναι εντελώς κατεστραμμένα. Η νεροκλοπή (με ή χωρίς μετρητή) πιάνει ταβάνι.Οι μετρήσεις καταναλώσεων, μέχρι τώρα ήταν ανακριβείς και αναξιόπιστες και οι «κατά προσέγγιση» λογαριασμοί, ήταν η συνήθης πρακτική. Τα στοιχεία των πελατών στους λογαριασμούς και στο σύστημα μηχανογράφησης ήταν και είναι σε μεγάλο βαθμό αναξιόπιστα και ελλιπή. Οι ενοικιαστές ακινήτων, χωρίς καμιά επίσημη σχέση με τη ΔΕΥΑΡ, «φέσωναν» τους ιδιοκτήτες όχι μόνο με απλήρωτα ενοίκια, αλλά και με απλήρωτους λογαριασμούς ΔΕΥΑΡ. Τους λογαριασμούς αυτούς μέχρι τώρα καλούνταν να πληρώσει ο ιδιοκτήτης, παρά την ολιγωρία της ΔΕΥΑΡ να διακόψει την παροχή νερού σε σωρευμένους απλήρωτους λογαριασμούς.

ΠΩΣ ΑΝΤΙΔΡΑΣΑΜΕ:
– Ψηφίσαμε Τεχνικό Πρόγραμμα & Προϋπολογισμό για το 2020. Ρεαλιστικά, επίκαιρα και στοχευμένα.
– Συντάξαμε Νέο Οργανισμό Εσωτερικής Υπηρεσίας (ΟΕΥ)
– Στελεχώσαμε τη νέα υπηρεσιακή δομή με έμπειρα, άξια και ικανά στελέχη σε επίπεδο Διευθυντών και αρκετούς νέους συναδέλφους στο επίπεδο Προϊσταμένων Υπηρεσιών.
– Συμμετείχαμε στις δραστηριότητες της ΕΔΕΥΑ και ο Πρόεδρος του ΔΣ κ. Β. Μανέττας, μετέχει στο Δ.Σ. της ΕΔΕΥΑ.
– Λύσαμε σε ελάχιστο χρόνο, προβλήματα που ταλαιπωρούσαν για χρόνια πολίτες και Κοινότητες, όπως:
– Μεταφέραμε μέσα σε τρεις μέρες τη μεταλλική δεξαμενή των Στεγνών στην Αρχίπολη.
– Δώσαμε νερό μετά από δυο δεκαετίες, στην περιοχή Νάπες της Κοινότητας Αρχαγγέλου.
– Με ελάχιστες παρεμβάσεις, δώσαμε νερό από το Φράγμα σε μεγάλο μέρος της Κοινότητας Αφάντου.
– Δώσαμε νερό στο Μαντρικό και εξασφαλίσαμε νερό με νέα γεώτρηση για την επένδυση στην Άμαρτο.
– Δίνουμε νερό στην Κρητηνία και σε συνεργασία με το ΕΑΓΜΕ, συνεχίζουμε το πρόγραμμα των γεωτρήσεων.
Ένα χρόνο μετά, δεν αισθανόμαστε πια ‘ιδανικοί αυτόχειρες’. Ως ομάδα, δουλέψαμε σκληρά, με σύνεση, ήθος, και σεμνότητα. Χωρίς ανούσιες φανφάρες. Δεν δουλέψαμε στην τύχη, δεν δουλέψαμε απλά από αντίδραση για να διασώσουμε τη ΔΕΥΑΡ ή για να διαχειριστούμε την κρίση. Δουλέψαμε στη βάση του Οράματος της Δημοτικής Αρχής για τη ΔΕΥΑΡ και του Σχεδίου που καταρτίσαμε για την υλοποίησή του. Του Vision 2030!»
Αίσθηση προκάλεσε ωστόσο η προβολή σειράς φωτογραφιών για μια σειρά από παρεμβάσεις που έγιναν κυρίως στους χώρους των γραφείων της ΔΕΥΑΡ στις οποίες αποτυπώνεται η χρόνια εγκατάλειψη και η βελτιωμένη εικόνα.
Κλείνοντας την συνέντευξη Τύπου, μίλησε και ο πρόεδρος των εργαζομένων κ. Λευτέρης Καρανικόλας, ο οποίος τόνισε: «Η ΔΕΥΑΡ είναι ένας ζωντανός οργανισμός. Τα έργα που έχουν γίνει μιλάνε μόνα τους. Τα έργα γίνονται για τον πολίτη. Αυτή η δημοτική αρχή έχει μεγάλη όρεξη για να αλλάξει το νησί μας» είπε, ευχαριστώντας τον δήμαρχο και το δ.σ. για την καλή σχέση και συνεργασία με τους εργαζόμενους.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου