Μετ’ εμποδίων ξεκίνησε χθες η σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Ήδη από τη δεύτερη κιόλας ώρα «κατέρρευσε» το σύστημα της τηλεκπαίδευσης, και δεν αποκαταστάθηκε το πρόβλημα μέχρι και τη λήξη του σχολικού ωραρίου. Όπως είναι γνωστό, τα γυμνάσια και τα λύκεια λειτουργούν από εχθές με υποχρεωτική τηλεκπαίδευση λόγω του lockdown που έχει επιβληθεί στη χώρα, έπειτα από την έξαρση των κρουσμάτων κορωνοϊού. Η έναρξη των μαθημάτων μέσω σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης έχει οριστεί στις 8:00 για τα λύκεια και στις 8:30 για τα γυμνάσια και κάθε διδακτική ώρα διαρκεί 40 λεπτά. Σε αντίθεση με τις δομές τις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, στην Πρωτοβάθμια -στα νηπιαγωγεία και τα δημοτικά δηλαδή- συνεχίζεται κανονικά η δια ζώσης εκπαιδευτική λειτουργία.
Και μπορεί σε τοπικό επίπεδο να πραγματοποιήθηκαν πολλές δοκιμές ώστε όλα να είναι έτοιμα για την έναρξη της τηλεκπαίδευσης μέσω της πλατφόρμας webex, η πτώση όμως των σέρβερ του δικτύου της Cisco Systems, όπως ανακοινώθηκε από το υπουργείο, προκάλεσε αναστάτωση.
Περίπου 10.000 μαθητές στη Ρόδο και γενικώς στα Δωδεκάνησα συμμετέχουν στην εξ αποστάσεως διδασκαλία και σχεδόν 1.200 εκπαιδευτικοί. Αρκετοί μαθητές αντιμετώπισαν προβλήματα και δεν κατάφεραν να συνδεθούν για να παρακολουθήσουν τα μαθήματα, έστω τις δύο πρώτες ώρες. Όλοι οι μαθητές δεν θα πάρουν απουσίες για τη χθεσινή μέρα.
«Στο σχολείο μας στάλθηκαν από το Σάββατο 7/11/2020 με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο άμεσα οδηγίες με ταυτόχρονη ανάρτησή τους στο site του σχολείου (https://3lyk-rodou.dod.sch.gr/). Το πρωί της Κυριακής ενημερώθηκαν οι γονείς – μαθητές με email για τις ηλεκτρονικές αίθουσες των εκπαιδευτικών του σχολείου μας, ώστε να μπορούν να παρακολουθήσουν τα μαθήματα του υπάρχοντος ωρολογίου προγράμματος τη Δευτέρα.
Αυτό αποτελεί ένα μεγάλο βήμα στην εκπαίδευση αφού για πρώτη φορά η εξ΄ αποστάσεως εκπαίδευση ξεφεύγει από τα περιορισμένα αριθμητικά επίπεδα φοιτητών-μαθητών ενός μεταπτυχιακού ή φροντιστηρίου. Οι καθηγητές χωρίς να λογαριάσουν τον άπειρο χρόνο της δικής τους προσωπικής εκπαίδευσης, ανταποκρίθηκαν στην πρόκληση και ενώ διαθέτουν ελάχιστα μέσα καταφέρνουν, όπως φάνηκε από την πρώτη φορά, τα μέγιστα», δήλωσε ο πρόεδρος της Α’ΕΛΜΕΔ, Ανδρέας Μαρίνος και συμπλήρωσε σχετικά με τα προβλήματα που παρουσιάστηκαν στην «πρεμιέρα» της σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης:
«Θα έπρεπε προφανώς να είχαν προηγηθεί περισσότερες δοκιμές πριν την εφαρμογή της τηλεκπαίδευσης, ώστε να βεβαιωθεί η σταθερότητα των συστημάτων. Η πρώτη μέρα χάθηκε ουσιαστικά αφού η πλατφόρμα κατέρρευσε από τις πρώτες ώρες και πολλοί μαθητές δεν κατάφεραν να συνδεθούν. Προσωπικά, πιστεύω ότι η εξ αποστάσεως εκπαίδευση μπορεί να δώσει άπειρες δυνατότητες στη συνεργασία μεταξύ σχολείων, αλλαγών και στα αναλυτικά τους προγράμματα, ώστε να γίνουν πιο ανοικτά και να ανταποκριθούν στα ενδιαφέροντα των παιδιών. Όμως η εξ αποστάσεως διδασκαλία, δεν μπορεί σε καμιά των περιπτώσεων να καλύψει την φυσική παρουσία των εκπαιδευτικών στην τάξη. Θα σταθούμε απέναντι σε αυτούς που θα θελήσουν να καλύψουν κενά εκπαιδευτικού προσωπικού στα μικρά νησιά με την εξ αποστάσεως διδασκαλία. Αμεσα να γίνουν προσπάθειες ο κάθε μαθητής να διαθέτει δικό του υπολογιστή (επιδότηση, δωρεά, δανεισμός από το σχολείο κ.λ.π)».
Οι εκλογές για τα υπηρεσιακά συμβούλια
Πολύ μικρή ήταν η συμμετοχή στις ηλεκτρονικές εκλογές των εκπαιδευτικών για την ανάδειξη αιρετών στα υπηρεσιακά συμβούλια (ΚΥΣΠΕ, ΚΥΣΔΕ, ΑΠΥΣΠΕ, ΑΠΥΣΔΕ, ΠΥΣΠΕ και ΠΥΣΔΕ) το περασμένο Σάββατο. Για πρώτη φορά στην ιστορία, οι εκλογές εκπαιδευτικών διενεργήθηκαν με ηλεκτρονική διαδικασία. Η εκλογική αυτή διαδικασία συνέπεσε με την πρώτη ημέρα του περιορισμού κυκλοφορίας και εφαρμογής των νέων μέτρων πρόληψης του κορωνοϊού και οι παρατάξεις απέσυραν τα ψηφοδέλτιά τους, ζητώντας την αναβολή των εκλογών. Ωστόσο το υπουργείο αποφάσισε οι εκλογές να πραγματοποιηθούν κανονικά. Συγκεκριμένα, η ΟΛΜΕ ζήτησε να μη γίνουν οι εκλογές τα Σάββατα, αλλά εργάσιμη ημέρα, όπως ίσχυε έως τώρα, να αναβληθούν οι εκλογές για τα Υπηρεσιακά Συμβούλια και να παραταθεί η θητεία των εν ενεργεία αιρετών έως ότου υπάρξουν οι υγειονομικές συνθήκες που θα καταστήσουν τη διενέργεια των εκλογών ασφαλή.
Στα Δωδεκάνησα, το ποσοστό συμμετοχής στις εκλογές, δεν ξεπέρασε το 8%. Από τους 1941 εγγεγραμμένους στα εκλογικά μητρώα καθηγητές, ψήφισαν οι 194 για τα υπηρεσιακά Συμβούλια των ΠΥΣΔΕ, ΑΠΥΣΔΕ, ΚΥΣΔΕ Δωδεκανήσου, ενώ κατατέθηκαν οκτώ λευκά ψηφοδέλτια. Εκλέγονται οι Ανδρέας Μαρίνος, Πρόεδρος της Α΄ΕΛΜΕ Δωδεκανήσου, ο οποίος απολαμβάνει σταθερά την εμπιστοσύνη των συναδέλφων του, Φιλήμονας Παπανικόλας από την παράταξη Εκπαιδευτική Συνεργασία, Θεόδωρος Ξάφης και Παναγιώτης Πιλιγκός από την Προοδευτική Ενότητα Καθηγητών.
Στο 13% έφθασε το ποσοστό συμμετοχής στις εκλογές για την ανάδειξη των αιρετών ΠΥΣΠΕ, ΑΠΥΣΠΕ, ΚΥΣΠΕ στα Δωδεκάνησα και εκλέχθηκαν οι Γιώργος Ντέντας και Γιώργος Γκουτζαμάνης από την προσκείμενη στη ΔΑΚΕ παράταξη (Δημοκρατική Ανεξάρτητη Κίνηση Εκπαιδευτικών) και ο Κώστας Κουρδιστός από τη Δημοκρατική Συνεργασία.
Τα νεοεκλεγέντα υπηρεσιακά συμβούλια και οι κατά τόπους αιρετοί, προτίθενται να υποβάλουν άμεσα την παραίτησή τους, έχοντας αναδειχθεί από ισχνή μειοψηφία συναδέλφων τους.