Ενα πλήρες και πολυσέλιδο στρατηγικό πλάνο επιχειρησιακής πολιτικής στον τουρισμό, για τον Δήμο Ρόδου, που απαιτεί τον ακριβή συντονισμό μεταξύ των εμπλεκόμενων φορέων και την καθοδήγησή τους και έχει ως στόχο, για τη νέα δύσκολη χρονιά, την προσαρμογή στα νέα δεδομένα που θα διαμορφωθούν από την όποια εξέλιξη της πανδημίας και που σίγουρα θα αναδιαρθρώσουν την παγκόσμια τουριστική αγορά, κατάρτισε ο πρόεδρος της Επιτροπής Τουριστικής Προβολής και Ανάπτυξης Δήμου Ρόδου, αντιδήμαρχος κ. Κωνσταντίνος Ταρασλιάς.
Το πρόγραμμα περιλαμβάνει δράσεις οι οποίες ακολουθούν τις τάσεις του σύγχρονου τουριστικού marketing συμπεριλαμβανομένου του στρατηγικού σχεδιασμού.
Περιλαμβάνονται επίσης δράσεις τουριστικής προβολής στην Ελλάδα και στο εξωτερικό αξιοποιώντας όλα τα σύγχρονα μέσα προβολής και ενημέρωσης, υλοποιώντας συγκεκριμένες ενέργειες συμπεριλαμβανομένων των εκθεσιακών συμμετοχών στις κύριες αγορές του εξωτερικού, της οργάνωσης προωθητικών ενεργειών και γενικά της χρήσης όλων των απαραίτητων «εργαλείων» προσέγγισης των αγορών – στόχων.
Όλα βέβαια τα ανωτέρω εξαρτώνται από τις ενδεχόμενες μεταβολές και προκλήσεις που θα προκύψουν λόγω της συνέχισης της υγειονομικής κρίσης του COVID-19, στις οποίες όχι μόνο είναι ανάγκη να ανταποκριθεί ο προορισμός αλλά να τις μετατρέψει στο μέτρο του δυνατού προς όφελός του.
Στόχος της στρατηγικής προσέγγισης είναι να αναδειχθεί με ολοκληρωμένο τρόπο όλος ο τουριστικός πλούτος της Ρόδου από μία γκάμα ελκυστικών, ανταγωνιστικών και ώριμων τουριστικών προϊόντων.
Αυτό, εκτός από τις δράσεις προβολής θα επιτευχθεί με προτάσεις διαμόρφωσης και βελτίωσης της ίδιας της τουριστικής εμπειρίας.
Το πρόγραμμα στοχεύει επίσης στην επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, για την οποία ήδη υπάρχουν αρκετά θετικά δείγματα τα οποία προέκυψαν λόγω των μέτρων αντιμετώπισης της υγειονομικής κρίσης.
Άλλοι στόχοι είναι επίσης η προσέλκυση τουριστών υψηλής ποιότητας, η ομαλότερη γεωγραφική διασπορά της τουριστικής κίνησης στο νησί, η αύξηση της μέσης παραμονής των επισκεπτών.
Μία διεθνής τάση είναι η αυξανόμενη κυριαρχία ενός πιο νεανικού κοινού (millennials) στη διαμόρφωση των ταξιδιωτικών προτιμήσεων και τάσεων, άρα καθίσταται αναγκαία η υιοθέτηση ενός πιο νεανικού και φιλικού ύφους στο περιεχόμενο προβολής και προώθησης της Ρόδου ως τουριστικού προορισμού με έμφαση στη βιωματική διάσταση μιας επίσκεψης στη Ρόδο.
Ο πρώτος από τους δύο άξονες αφορά στην βελτίωση της τουριστικής εμπειρίας του επισκέπτη πριν και κατά τη διάρκεια της παραμονής του στη Ρόδο.
Ως τουριστική εμπειρία νοείται το σύνολο των αλληλεπιδράσεων με τον προορισμό (touchpoints) συμπεριλαμβανομένης της μετάβασης, της διαμονής και των δραστηριοτήτων που επιλέγει ο τουρίστας και οι οποίες ανταποκρίνονται στις δικές του προσωποποιημένες ανάγκες και επιθυμίες, με τρόπο τέτοιο που να του δημιουργούν ευχάριστα συναισθήματα και αξιομνημόνευτες παραστάσεις τις οποίες στη συνέχεια θα μεταδώσει σε τρίτους είτε άμεσα (από στόμα σε στόμα) είτε έμμεσα (ανάρτηση περιεχομένου στα κοινωνικά δίκτυα) ώστε να θελήσει να επιστρέφει.
Η βελτίωση της τουριστικής εμπειρίας θα προκύψει με δράσεις ανάπτυξης συγκεκριμένων σημείων αλληλεπίδρασης με τον προορισμό είτε υφιστάμενων είτε δυνητικών σύμφωνα με το πλάνο.
Είναι μεν γνωστό ότι η τουριστική εμπειρία του επισκέπτη το 2020 επηρεάστηκε σε αρκετό βαθμό από την ανάγκη εφαρμογής πρωτοκόλλων και μέτρων αντιμετώπισης του κορωνοϊού, κάτι το οποίο άλλωστε ισχύει για όλους τους προορισμούς. Συνεπώς, η ανάπτυξη άλλων σημείων αλληλεπίδρασης μπορεί να λειτουργήσει ως αντιστάθμισμα για το συνολικό επίπεδο τουριστικής εμπειρίας και ταυτόχρονα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα για τον προορισμό.
Τέτοιες ενδεικτικές δράσεις είναι οι παρακάτω:
• E-Tourist Kiosk
• Εφαρμογή Περιήγησης
για Έξυπνες Συσκευές
• Conventions bureau
• Ανοιχτό Τραπέζι
• Treasure Hunt
• Τουριστική Εκπαίδευση
& Συντονισμός
• Eναλλακτικές μορφές
τουρισμού
• Έρευνα, Μελέτη & Σχεδιασμός Τουριστικού Προϊόντος
• Προσβάσιμος Τουρισμός (Accessible Tourism)
• Πράσινος προορισμός
• Η Ρόδος μέσα από την 7η Τέχνη
• Wedding tourism
• Αθλητικές Οργανώσεις Kitesurfing / Windsurfing
• Μεσαιωνικές εκδηλώσεις
• Μονοπάτια & Περιηγητικές Διαδρομές
• Τουρισμός Χαλάλ καθώς και «muslim friendly» προορισμοί
• Εμπλουτισμός Αποθετηριών Γνώσεων – Ψηφιακών Εγκυκλοπαιδειών.
• Μικρά Μουσεία & Λαϊκά Εργαστήρια
ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΠΡΟΒΟΛΗ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Οι βασικοί άξονες του προγράμματος καλύπτουν ένα μεγάλο μέρος των διαθέσιμων εργαλείων και τεχνικών για την προβολή του τουριστικού προϊόντος της Ρόδου, ενώ αξιοποιείται σαν κυρίαρχο στοιχείο η προβολή της πολιτιστικής και ιστορικής ταυτότητας του νησιού, σε συνδυασμό με μορφές εναλλακτικού τουρισμού που συνθέτουν το τουριστικό προϊόν.
Το πρόγραμμα περιλαμβάνει το σύνολο των ενεργειών προβολής του Δήμου Ρόδου και συγκεκριμένα:
• Τουριστικό Branding, Marketing & Destination Planning
• Εξειδικευμένες προσφερόμενες υπηρεσίες και ειδικές δράσεις προβολής
• Δημόσιες Σχέσεις και Επικοινωνία
• Διαφημιστικές καταχωρήσεις σε έντυπα και ηλεκτρονικά μέσα τουριστικού ενδιαφέροντος
• Διοργάνωση press και fam trips
• Social Media Marketing
• Video Marketing
• Επέκταση Καμπάνιας #WhatILoveAboutRhodes
• Δημιουργία Λογοτύπου & Εταιρικής Ταυτότητας
• Δημιουργία Τουριστικού Portal για τη Ρόδο.
• Τουριστικές εκθέσεις
• Προωθητικό υλικό
• Διοργάνωση ετήσιου διεθνούς συνεδρίου Απόδημων Ροδίων
• Διοργάνωση εκδηλώσεων στο πλαίσιο του εορτασμού της Παγκόσμιας Ημέρας Τουρισμού
• Διοργάνωση εκδηλώσεων στο πλαίσιο του εορτασμού της Ευρωπαϊκής Ημέρας Θάλασσας
• Διοργάνωση εκδηλώσεων στο πλαίσιο του εορτασμού της Παγκόσμιας Ημέρας Βιώσιμης Γαστρονομίας
• Στήριξη διεθνών τουρνουά και μεγάλων αθλητικών εκδηλώσεων.