Αποδέκτες παραπλανητικών e mail που προσπαθούν να τους υποκλέψουν στοιχεία των τραπεζικών τους λογαριασμών έγιναν τις τελευταίες ημέρες δεκάδες πελάτες της τράπεζας Eurobank στη Ρόδο!
Οι πελάτες έλαβαν ηλεκτρονικό μήνυμα στο οποίο φαινόταν ως δήθεν αποστολέας η Eurobank, το οποίο ανέφερε:
“Αγαπητέ πελάτη,
Εχουμε τοποθετήσει προσωρινά κλειδαριά στην κάρτα σας! Οι διαδικτυακές πληρωμές και αναλήψεις μετρητών δεν μπορούν να γίνουν έως ότου επιλυθεί αυτό το ζήτημα. Επιβεβαιώστε την πρόσβασή σας εντός των επόμενων 48 ωρών”, παραπέμποντας τους χρήστες σε μια νέα ηλεκτρονική διεύθυνση, όπου τους καλεί να καταχωρίσουν τα προσωπικά τους στοιχεία προκειμένου να τα χρησιμοποιήσουν για να αποσπάσουν χρήματα.
Τι λέει η Eurobank
Μετά τη δημοσιοποίηση της μαζικής «επίθεσης», η τράπεζα εξέδωσε την εξής ανακοίνωση:
Η Eurobank ενημερώνει ότι τα συστήματα της και ειδικά το ebanking και mbanking είναι ασφαλή και δεν έχουν δεχθεί καμία επίθεση από hackers ή άλλους κακόβουλους χρήστες.
Επίσης επιστεί την προσοχή των πελατών της να μην ανοίγουν emails από άγνωστες πηγές και να είναι ιδιαίτερα προσεχτικοί σε ποιες σελίδες περιηγούνται στο διαδίκτυο, καθώς υπάρχει ο κίνδυνος να γίνουν θύματα υποκλοπής στοιχείων μέσα από τη διαδικασία «ψαρέματος» στοιχείων χρηστών.
Η Τράπεζα ουδέποτε έχει ζητήσει, δεν ζητά και δεν θα ζητήσει ποτέ τα στοιχεία των πελατών κατ΄ αυτόν τον τρόπο.
Είναι χαρακτηριστικό, ότι χρήστες του web banking οδηγούνταν σε σελίδα -«αντίγραφο» της πραγματικής ιστοσελίδας της Τράπεζας.
Όπως επισημαίνει η τράπεζα, οι συνθήκες έκτακτης ανάγκης λόγω του Covid-19 έχουν δημιουργήσει πρόσφορο έδαφος για τους απατεώνες του διαδικτύου. Εκμεταλλεύονται την αυξημένη χρήση ηλεκτρονικών υπηρεσιών για να εξαπατούν, να διαδίδουν κακόβουλο λογισμικό και να υποκλέπτουν ευαίσθητα στοιχεία ή κωδικούς με email, SMS, μηνύματα στα κοινωνικά μέσα και άλλα τεχνάσματα phishing.
Ποιες είναι οι τακτικές των απατεώνων του διαδικτύου
• Απομιμήσεις επίσημων ειδοποιήσεων για κορωνοϊό με email ή SMS
• Ψεύτικα e-shop για αγορά μασκών και απολυμαντικών
• Τηλεφωνήματα για επισκευή υποτιθέμενης βλάβης υπολογιστή
• Αγγελίες στο διαδίκτυο ή τα κοινωνικά δίκτυα για εικονικές θέσεις εργασίας
• Απατηλές εντολές πληρωμής με email
Πώς να προστατευτείτε
Να είστε προσεκτικοί με τα μηνύματα που λαμβάνετε
Ελέγξτε τη διεύθυνση email του αποστολέα. Μην επιλέγετε υπερσυνδέσμους (link) που βρίσκετε σε email ή SMS από μη αξιόπιστους ή άγνωστους αποστολείς.
Να είστε σίγουροι για τα site από τα οποία κάνετε online παραγγελίες
Μην αποκαλύπτετε τα προσωπικά και οικονομικά στοιχεία σας εάν δεν είστε σίγουροι ότι η ταυτότητα του εμπόρου είναι έγκυρη. Ελέγξτε ότι η σελίδα στην οποία τα συμπληρώνετε βρίσκεται σε ασφαλές ηλεκτρονικό περιβάλλον.
Να επιλέγετε πληρωμή με πρόσθετη ασφάλεια σε online παραγγελίες
Όταν πληρώνετε με κάρτα, επιλέξτε e-shop που δίνουν τη δυνατότητα πληρωμής με ισχυρή ταυτοποίηση πελάτη, π.χ. με πρωτόκολλο: Verified by Visa, Mastercard Secure Code.
Να επιβεβαιώνετε τα αιτήματα πληρωμής που λαμβάνετε με email
Πριν κάνετε την πληρωμή, διασταυρώστε τον αριθμό λογαριασμού με τον προμηθευτή ή τον πελάτη σας με τον οποίο συναλλάσσεστε.
Μετά την πληρωμή, κατεβάστε και αποθηκεύστε την απόδειξη της συναλλαγής σας.
Δεν σας ζητάμε να αποκαλύψετε προσωπικά στοιχεία σας
Δεν θα σας στείλουμε ποτέ μήνυμα (π.χ. email, SMS) για να σας ζητήσουμε να αποκαλύψετε προσωπικά στοιχεία σας, όπως στοιχεία λογαριασμών και καρτών, κωδικούς ΑΤΜ και κωδικούς εισόδου στις υπηρεσίες e-Banking, Eurobank Mobile App ή EuroPhone Banking.
Πιστοποιούμε την ασφάλεια των email που σας στέλνουμε
Στα περισσότερα email μας, στην αρχή του μηνύματος θα δείτε την περιοχή πιστοποίησης ασφάλειας με τα στοιχεία του λογαριασμού σας, ώστε να σας προστατεύουμε από κακόβουλες ενέργειες (phishing).
Πώς να μας ενημερώσετε για πιθανή απόπειρα εξαπάτησης
Εάν υποπτευθείτε ότι τα στοιχεία σας έχουν υποκλαπεί, τηλεφωνήστε αμέσως στο EuroPhone Banking: 2109555000.
Σας προτρέπουμε να ενημερωθείτε αναλυτικά για τις διαδικτυακές απάτες, να δείτε πώς κάνετε αγορές online με ασφάλεια και να ακολουθείτε ορισμένους βασικούς κανόνες ασφαλείας για τις συναλλαγές σας.