«Φτερά» είδε να κάνουν τα χρήματα που έδωσε ως προκαταβολή για την αγορά αυτοκινήτου στον αδελφό του, ένας χρήστης του facebook από τ’ Αφάντου καθώς η αγγελία ήταν απάτη.
Για την υπόθεση έχει σχηματιστεί δικογραφία από το ΑΤ Αρχαγγέλου η οποία αναμένεται να υποβληθεί για περαιτέρω έρευνα στην Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος.
Πιο συγκεκριμένα το αδίκημα έλαβε χώρα την 23η Νοεμβρίου 2020 και θύμα είναι ένας κάτοικος των Κολυμπίων και δράστης ένας ημεδαπός που φέρεται από έλεγχο μέσω του google να είναι μέτρ σε απάτες με αγγελίες σε σελίδες πώλησης μεταχειρισμένων ειδών στο facebook.
Ο αδερφός του θύματος είδε την 20η Νοεμβρίου 2020 σε δύο σελίδες στο facebook την πώληση ενός αυτοκινήτου Mitsubishi L200 έναντι 4000 ευρώ.
Οι αγγελίες αντιστοιχούσαν σε κάποιον Τ.Χ. που έκανε χρήση και παρουσίαζε γνωστό αριθμό κινητού τηλεφώνου.
Την πρώτη φορά που μίλησε ο αδερφός του θύματος μαζί του, του είπε ότι βρίσκεται στη Κεφαλονιά και ότι πρέπει να καταβάλει 1000 ευρώ προκαταβολή και ότι πρόκειται να φέρει ο ίδιος το αυτοκίνητο στη Ρόδο και να λάβει το υπόλοιπο ποσό.
Ο αδελφός του θύματος του ζήτησε να τον συνδράμει οικονομικά και να του δανείσει το ποσό των 2000 ευρώ. Δέχτηκε να πληρώσει την προκαταβολή και να του δώσει ακόμη 1000 ευρώ με την άφιξη του αυτοκινήτου.
Το θύμα συνομίλησε τηλεφωνικά με τον υποτιθέμενο αγοραστή την 23η Νοεμβρίου 2020 και συνεννοήθηκαν να του τηλεφωνήσει την επόμενη ημέρα ώστε να του εμβάσει ηλεκτρονικά τα χρήματα.
Επειδή την στιγμή εκείνη είχε στον λογαριασμό του στην τράπεζα Πειραιώς το χρηματικό ποσό των 750 ευρώ του το έμβασε άμεσα ενημερώνοντάς τον ότι θα του καταβάλει το υπόλοιπο ποσό από κοντά.
Λίγη ώρα αργότερα του τηλεφώνησε πίσω λέγοντας του ότι του έχει επιστρέψει μέσω της Attica Bank το ποσό των 1.240 ευρώ και του είπε να του τα στείλει αμέσως ως κατάθεση από τον ίδιο προκειμένου να μπορέσει να κόψει τιμολόγιο στην αξία του αυτοκινήτου.
Το θύμα δεν «πονηρεύτηκε» και του μετέφερε μέσω της Eurobank στην τράπεζα Πειραιώς ακόμη 1.240 ευρώ.
Ο Ροδίτης προέβη σε έλεγχο μέσω αναζήτησης στο internet στον τηλεφωνικό αριθμό του υποτιθέμενου αγοραστή και διαπίστωσε ότι υπήρχαν πολλές καταγγελίες εις βάρος του για απάτες.
Ακολούθως έκανε έλεγχο μέσω της Attica Bank στο παραστατικό που του είχε στείλει για να διαπιστώσει τελικά ότι ήταν πλαστό.
Σημειώνεται ότι το τελευταίο κυρίως διάστημα τα περιστατικά εξαπάτησης πολιτών στο πλαίσιο αγορών που πραγματοποιούν μέσω διαδικτύου παρουσιάζουν σημαντική αύξηση.
Αυτό προκύπτει από τα συγκεντρωτικά στοιχεία της ανοιχτής γραμμής καταγγελιών, τα οποία έδωσε στη δημοσιότητα το Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου του Ιδρύματος Τεχνολογίας και ‘Ερευνας (ΙΤΕ).
Το γεγονός αυτό έρχεται να ενισχύσει και πρόσφατες διαπιστώσεις της Διεύθυνσης Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος και συνδέεται με το ότι οι νέες τεχνολογίες δίνουν την ευκαιρία σε επιτήδειους να ανακαλύψουν όλο και περισσότερους τρόπους για να εξαπατούν πολίτες και επιχειρήσεις και να επιχειρούν στοχευμένες πια επιθέσεις αλίευσης προσωπικών δεδομένων.